کرونایی های خلخال با گیلان ارتباط داشتند

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال گفت: منشاء اصلی بیماری کرونا در این شهرستان مسافرانی هستند که از خلخال به استان گیلان سفر کرده و یا از این استان به خلخال آمده اند.

کرونایی های خلخال با گیلان ارتباط داشتند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ابوالفضل باقری، دوشنبه 19 اسفند در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: در حال حاضر از مجموع 7 نفر مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان سه نفر اهل خلخال در استان اردبیل هستند که به استان گیلان مسافرت داشته اند و چهار نفر هم اهل گیلان هستند که از این استان به شهرستان خلخال سفر کرده اند.

باقری گفت: از زمان ورود ویروس کرونا به کشورمان و مشاهده موارد مشکوک در این شهرستان تا به امروز از مجموع از 7 نفر مبتلا به بیماری کرونا در این منطقه سه نفر بهبود یافتند و چهار نفر دیگر نیز فعلا در بیمارستان بستری هستند.

وی تنها راهکار مطمئن برای پیشگیری از افزایش مبتلایان به این ویروس در این منطقه را اجرای درست و قاطع طرح مسدود کردن راه های منتهی به استان گیلان ذکر کرد.

باقری اظهارداشت: آمار همه گیری در استان گیلان به شدت بالاست و از همه اهالی شهرستان خلخال درخواست می کنیم که از مسافرت به استان گیلان خودداری کنند و امیدواریم اهالی گیلان نیز رعایت حال مردم خلخال را کرده و به این شهرستان تا بهبود شرایط سفر نکنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال به استقرار 15 نفر از اعضای گروه های قرنطینه این دانشکده در ورودی جاده خلخال - اسالم اشاره کرد و اضافه نمود: مسافرانی دور از چشم ماموران مستقر در این ایست بازرسی می خواهند وارد این شهرستان شوند که باید هوشیار بود.

وی گفت: اجرای طرح مسدود شدن جاده اسالم باید بصورت 24 ساعته و با دقت و وسواس خاصی اجرا شود، چرا که خیلی ها در ساعات نیمه شب و یا ساعات خلوت راه که کنترلی در جاده وجود ندارد به سمت خلخال حرکت کرده و جان شهروندان را در مخاطره قرار می دهند.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 256

به "کرونایی های خلخال با گیلان ارتباط داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونایی های خلخال با گیلان ارتباط داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید