کشف انقلابی یک دانشمند جوان در رنگین کمان نیوتون

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران ، کتاب رنگین کمان نیوتون؛ کشف انقلابی یک دانشمند جوان اثر کترین لسکی و تصویرگری کوین هاوکس است که به عنوان چهاردهمین جلد از مجموعه من و مشاهیر دنیا با ترجمه شهاب الدین عباسی از سوی نشر نخستین برای بچه ها و نوجوانان منتشر شده است.

کشف انقلابی یک دانشمند جوان در رنگین کمان نیوتون

در رنگین کمان نیوتون با دانشمندی درخشان همراه می شویم که با وجود مسائل زیادی که در زندگی داشت به موفقیت های علمی بسیار بالایی رسید و نام خود را در تاریخ علم جاودانه کرد.

نیوتون بیش از 350 سال پیش در روستایی در انگلستان، زودتر از وقت معمول متولد شد. قابله هایی که به زایاندن این کودک بسیار نحیف یاری کردند، پیش از آن هرگز چنین نوزاد ریزه ای ندیده بودند. او آن قدر کوچک بود که یکی می گفت می شد او را در یک کاسه کوچکی جا داد. هیچ کس فکر نمی کرد او زنده بماند؛ اما او زنده ماند و زندگی پرباری هم داشت و یکی از عظیمترین دانشمندان تاریخ دنیا شد.

رنگین کمان نیوتون داستان زندگی آیزاک نیوتون را تعریف می نماید که از کودکی و نوجوانی کنجکاو بود و دوست داشت دنیا را بشناسد و وسایل و ایده های نو ابداع کند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

آیزاک با اینکه پسری فکور بود و درباره گالیله مطالبی خوانده بود و از گیاهان دارویی نیز چیزهایی می دانست از آن دانش آموزانی نبود که همکلاسی هایش او را تحسین نمایند. او در مدرسه زبان گرانتم همواره ته کلاس بود. معلم هایش فکر می کردند او بیکار و نچسب است و همکلاسی هایش به این پسربچه آرام و جدی بی اعتنایی می کردند؛ اما دو رخ داد که حال و هوای مدرسه را برای آیزاک عوض کرد. اولین اتفاق وقتی بود که در دعوا با یکی از پسرهای گردن کلفت مدرسه با اینکه آن پسر خیلی از او عظیم تر بود به حسابش رسید و ...

کترین لسکی در سال 1944 در امریکا متولد شد. او نویسنده کتاب های کودک و نوجوان است و برای عظیمسالان هم کتاب می نویسد. لسکی تا به امروز کتاب های داستانی بسیاری برای بچه ها و نوجوانان نوشته و جوایز متعددی مانند جایزه نیوبری دریافت نموده است.

نشر نخستین، کتاب رنگین کمان نیوتون را در 40 صفحه مصور رنگی با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 20 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1052

به "کشف انقلابی یک دانشمند جوان در رنگین کمان نیوتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف انقلابی یک دانشمند جوان در رنگین کمان نیوتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید