کمدی مترانپاژ روی صحنه نمایش مشهد

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران/خراسان رضوی کارگردان تئاتر مترانپاژ با اشاره به شروع اجرای این نمایش گفت: خوشبختانه این نمایش با استقبال مخاطبان روبه رو شده است.

کمدی مترانپاژ روی صحنه نمایش مشهد

کیوان صباغ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به شروع اجرای یک نمایش تازه در مشهدداظهار کرد: نمایش مترانپاژ از روز دوشنبه، سوم آبان، در سالن اردیبهشت مشهد به روی صحنه رفته است. نویسنده آن الکساندر وامپیولوف است، کارگردانی و طراحی صحنه اش را بنده بر عهده دارم و بازیگران حرفه ای مشهد از جمله سعید صادقی، رضا عرفانی، جلال شهبازنژاد، سپیده کلالی، پائیز علی آبادی، مبین عطاری، جهان رحیمیان، الهام یزدان پناه، رها پهلوان، علی دلدار، کوروش رحمانی و هانیه اسماعیل زاده در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

وی اضافه کرد: نمایش مترانپاژ را سال گذشته تمرین نموده بودیم که با توجه به شیوع بیماری کرونا در آن موقع، مجبور به تعطیلی شدیم و اکنون دوباره نمایش را روی صحنه بردیم.

این کارگردان تئاتر در رابطه با داستان کمدی مترانپاژ عنوان نمود: روایت داستان مترانپاژ در سال 1970 میلادی در اتحاد جماهیر شوروی اتفاق می افتد و در رابطه با یک هتل است که مدیر آن با یک مسافر درگیر می گردد و آن را از اتاق بیرون می نماید. این موضوع باعث ایجاد یک چالش می گردد. در آن شرایط تعیین می گردد که شغل آن مسافر مترانپاژ است اما در آن بین هیچکس نمی داند که معنای مترانپاژ چیست.

صباغ در مورد شرایط اجراهای تئاتر و حضور مخاطبان در سالن های نمایش گفت: همچنان از ظرفیت 50 درصدی برای حضور مخاطبان در سالن های تئاتر استفاده می گردد و هنوز به روال پیش از کرونا بازنگشته ایم چراکه خیلی ها هنوز برای حضور در سالن ها تردید دارند. در این شرایط افرادی که مخاطب پروپاقرص تئاتر هستند، برای تماشای اجرا به سالن می آیند اما افرادی که هر از گاهی به تماشای نمایش می رفتند، اکنون به سالن ها نمی آیند؛ هرچند که واکسن را هم تزریق نموده باشند و شرایط مشهد در شرایط زرد ادامه داشته باشد، تا سرانجام کرونا شرایط مانند گذشته نخواهد شد.

وی توضیح داد: طی 2 سال گذشته تا کنون به علت شیوع بیماری کرونا هیچ گروه حرفه ای و شناخته شده ای در مشهد اقدام به اجرای تئاتر ننموده اما ما این ریسک را انجام دادیم و مترانپاژ را به روی صحنه بردیم. به امید اینکه بتوانیم چراغ سالن های تئاتر مشهد را روشن نگاه داریم. در این راه نیز نیازمند یاری و همراهی رسانه ها و نهادهای دولتی مانند شهرداری هستیم.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه شهرداری مشهد قول یاری به ما داده اما تا کنون خبری از یاری آن ها نشده، ادامه داد: شورای شهر تازه مشهد آن طور که باید حمایتی از تئاتر انجام نمی دهد. در واقع اعضای تازه شورای شهر فقط لفظ حمایت را به کار می برند اما در عمل هیچ اتفاقی رخ نمی دهد. شورای شهر گذشته مشهد مصوبه ای تصویب کرد مبنی بر اینکه هزینه 30 درصد جایگاه های سالن تئاتر در دوران کرونا را به اعضای گروه تئاتر پرداخت کند اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده و شورای شهر هر دفعه بهانه تازهی می آورد. به شهرداری و شورای شهر تازه مشهد زیاد خوشبین نیستم اما امیدوارم که سر قولشان بمانند و حمایت های لازم را انجام دهند.

نمایش مترانپاژ به کارگردانی کیوان صباغ هر شب از ساعت 19 و در روزهای پنجشنبه و آدینه از ساعت 20 در سالن تئاتر اردیبهشت واقع در بولوار وکیل آباد، بولوار شهید باهنر، شهید باهنر پنج روی صحنه می رود و علاقه مندان تئاتر می توانند بلیت این نمایش را به وسیله سامانه فروش بلیت تئاتر مشهد به نشانی gishot.ir تهیه نمایند و در ساعت مقرر در سالن نمایش حضور یابند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1281

به "کمدی مترانپاژ روی صحنه نمایش مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمدی مترانپاژ روی صحنه نمایش مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید