گورکن؛ شاید مانع مرگ سینما گردد

به گزارش زنگ قلاب بافی، باید پذیرفت که ماه ها بلکه سال های زیادی است فیلم خوبی فراوری نشده است و انگشت شمار فیلم هایی بوده اند که توانسته باشند مخاطب را راضی نمایند. به خصوص در این مدت کرونایی و با فیلم هایی که پخش آنلاین را انتخاب نموده اند و مردم در انتظار فیلم های خوب بودند، نارضایتی از فراوریات سینمایی بیشتر هم شده است.

گورکن؛ شاید مانع مرگ سینما گردد

اما باید منتظر پخش آنلاین فیلم گورکن بود. فیلمی که می توان آن را فیلمی خوب دانست. گورکن فیلمی به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی که در اولین حضور جهانی خود در بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای چین به نمایش عایدی و توانست نامزد دریافت جایزه برترین فیلم در بخش استعدادهای نو آسیایی گردد.

زنی روبه روی زندگی پرچالش

گورکن روایت زنی به نام سوده شریف زادگان با بازی ویشکا آسایش است که درست قبل از ازدواج مجددش دچار یک چالش سخت در زندگی شخصی اش می گردد.

این فیلم تا کنون در هر جشنواره بین المللی شرکت نموده توانسته است جوائزی را از آن خود کند. گورکن در ادامه به بخش مسابقه بیست و هفتمین جشنواره فیلم آستین آمریکا راه یافت و پیروز به دریافت جایزه برترین فیلم داستانی از این رویداد معتبر فیلمنامه نویسان شد.

آخرین و نزدیکترین جایزه ای که این فیلم توانست از آن خود کند در جشنواره های فیلم برکلی آمریکا و بانکوک تای تایلند بود که توانست جوایز برترین فیلم سینمایی را آن خود کند.

ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی نیا، گوهر خیراندیش، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی نیا، سیاوش چراغی پور، محمود نظرعلیان، حمیدرضا محمدی، محمدامین اسدی، یدالله شادمانی، حمیدرضا محمدی، محمدامین اسدی و ندا دهشیری هستند.

این کار بسیار پر بازیگر است و کارگردان به خوبی توانسته است بازی مورد نظر خود را از آنها بگیرد. بازی ویشکا آسایش به عنوان بازیگر اصلی این فیلم تحسین شده است. خود کارگردان در خصوص بازی آسایش گفته بود: فیلم گورکن کوشش می نماید که برای ذائقه مخاطب امروز، لحن تازه و متفاوتی داشته باشد. نقش اصلی فیلم را ویشکا آسایش بازی نموده است که به نظرم درخشان و کم نظیر است و شک ندارم که دوستداران خودش را غافلگیر می نماید و بازیگران دیگر این فیلم، همگی حضوری کاملا متفاوت و تاثیرگذاری در این فیلم داشته اند.

درباره کارگردان

کاظم ملایی نویسنده، تدوینگر و کارگردان سینما است. او دانش آموخته رشته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره تهران و عضو سابق هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران است.

کوپال، دیلیت، منها، لطفا از خط قرمز فاصله بگیرید، کارمن فونبره، اکبر تو رو خدا پیش از من نمیر!ر، در کوچه باد می آید، تل، از بازی تا... فیلم های بلند و نیمه بلند ملایی است.

در این باره بخوانید:

داستان درخت گردو از سردشت تا مانش

برترین فیلم های مستند سال 2020 که باید دیدن کنید

عوامل این فیلم تهیه کننده سینا سعیدیان، مدیر فیلم برداری مجید گرجیان، دستیار اول و برنامه ریز، آلاله هاشمی، طراحی و ترکیب صدا حسین ابوالصدق، مدیر صدابرداری محمد کیان ارثی، موسیقی مهدی پناهی، تدوین بابک قائم، طراح چهره پردازی محمود دهقانی، طراح صحنه منیر رضی زاده، طراح لباس ندا نصر، مدیر فراوری حامد آزادی، دستیار اول فیلمبردار داریوش رجائی، عنوان بندی و جلوه های تصویری امیر مهران، مدیر جلوه های ویژه میدانی ایمان کرمیان، منشی صحنه مهشید صادقی، عکاس یوسف عبدالرضایی، فاطمه تقوی، طراح گرافیک علی مرادی بارانی و مدیر تدارکات امیر جعفری نژاد هستند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1323

به "گورکن؛ شاید مانع مرگ سینما گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورکن؛ شاید مانع مرگ سینما گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید