5 هزار بار نقض آتش بس موقت یمن طی یک ماه

به گزارش زنگ قلاب بافی، صنعاء خاطرنشان کرد، ائتلاف سعودی از زمان برقراری آتش بس موقت تا کنون پنج هزار بار آن را نقض نموده است.

5 هزار بار نقض آتش بس موقت یمن طی یک ماه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در 13 فروردین از شروع آتش بس دو ماهه بین طرف های درگیر در یمن اطلاع داد و خواهان توقف تمامی عملیات های نظامی شد. قرار بود بر اساس این آتش بس، فرودگاه صنعاء بازگشایی گردد، اما نیرو های متحد ائتلاف سعودی از برقراری پرواز ها جلوگیری می نمایند.

امروز (پنجشنبه) یک منبع نظامی به خبرگزاری سبأ گفت، ائتلاف سعودی-آمریکایی در این یک ماه از زمان برقراری آتش بس موقت، پنج هزار و 365 بار آن را نقض نموده است.

وی اضافه کرد، این نقض آتش بس شامل عملیات هجومی، کوشش برای نفوذ، حملات هوایی، پرواز جنگنده، آپاچی، پرواز های جاسوسی، حملات موشکی و توپخانه ای و نیز تیراندازی با سلاح های مختلف بوده است.

منبع مذکور ادامه داد، ائتلاف سعودی همچنان به دزدی دریایی و محاصره، ممانعت از ورود کشتی های حامل مشتقات نفتی و پرواز به فرودگاه صنعاء جلوگیری می نماید.

نقض گسترده آتش بس موقت منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی غیرنظامی و وارد شدن آسیب به مزارع و املاک آن ها شده است.

تحلیلگران و منابع مطلع می گویند که عدم پایبندی کامل ائتلاف سعودی به تعهدات و تعلل سازمان ملل در حل مسائل ابلاغ شده، صنعاء را به این نتیجه رسانده که طرف مقابل در برقراری آتش بس جدیت ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1494

به "5 هزار بار نقض آتش بس موقت یمن طی یک ماه" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 هزار بار نقض آتش بس موقت یمن طی یک ماه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 هزار بار نقض آتش بس موقت یمن طی یک ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید