پوتین از چه سیستم عاملی در کامپیوترش استفاده می نماید؟

به گزارش زنگ قلاب بافی، العالم نوشت: ولادیمیر پوتین باید سیستم عامل کامپیوترش را به روز کند. تصاویری که از سوی سرویس رسانه ای کرملین منتشر شده، ناخواسته نشان داده اند که کامپیوتر پوتین دارای نسخه منسوخ شده ای از سیستم عامل ویندوز است.

پوتین از چه سیستم عاملی در کامپیوترش استفاده می نماید؟

روزنامه گاردین گزارش نموده که این تصاویر نشان می دهند که کامپیوتر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از سیستم عامل ویندوز XP استفاده می نماید که شرکت مایکروسافت که سازنده آن است، از سال 2014 به روز رسانی آن را متوقف نموده است و همین امر موجب می گردد که این سیستم عامل در برابر هک شدن آسیب پذیرتر باشد. این خطر اما تنها یک احتمال نیست و در سال 2017 یک باج افزار به بیش از 20 هزار قربانی از جمله سرویس سلامت ملی انگلیس حمله کرد که همه آن ها از ویندوز XP استفاده می کردند. به دنبال این حمله بیمارستان ها تعطیل و حتی عمل های جراحی لغو شدند.

به رغم سوابق موجود از چنین حملاتی، ویندوز XP همچنان سومین سیستم عامل محبوب در دنیا است و ظاهرا پوتین نیز یکی از کاربران این سیستم عامل است. به نوشته روزنامه گاردین، این عکس ها نشان می دهند که پوتین در دفترش در کرملین و در اقامتگاه نُوو اوگاریُوو در خارج از مسکو از ویندوز XP استفاده می نماید. وبسایت خبری روسی اوپن میدیا گزارش نموده که جامعه حفاظت از اینترنت روسیه تایید نموده که این تصاویر نشان می دهند در هر دو کامپیوتر از ویندوز XP استفاده می گردد.

پوتین به بی اعتمادی نسبت به اینترنت شهرت دارد و این مساله حتی به قوانین روسیه نیز راه پیدا نموده است. در ماه مه پوتین طرحی را امضا کرد که به دولت روسیه اجازه می دهد برای این کشور اینترنت ملی ایجاد کند.همچنین اوایل ماه جاری میلادی خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روسیه در حال ایجاد دانشنامه اینترنتی خود به جای ویکی پدیا است.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 25

به "پوتین از چه سیستم عاملی در کامپیوترش استفاده می نماید؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "پوتین از چه سیستم عاملی در کامپیوترش استفاده می نماید؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین از چه سیستم عاملی در کامپیوترش استفاده می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید