آشنایی با سوئیچ شبکه

به گزارش زنگ قلاب بافی، سوئیچ شبکه (بعلاوه به آن هاب سوئیچینگ، هاب پل نیز گفته می گردد) سخت افزار شبکه ای است که دستگاه ها را در یک شبکه کامپیوتری با استفاده از سوئیچینگ بسته برای دریافت و ارسال داده ها به دستگاه مقصد متصل می نماید.

آشنایی با سوئیچ شبکه

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام ایمن ارتباط، انواع سوئیچ شبکه یک پل شبکه چند پورت است که از آدرس های MAC برای ارسال داده ها در لایه پیوند داده مدل OSI استفاده می نماید. بعضی از سوئیچ ها بعلاوه می توانند داده ها را در لایه شبکه با اضافه کردن عملکرد مسیریابی ارسال نمایند. چنین سوئیچ هایی معمولاً به عنوان سوئیچ های لایه 3 یا سوئیچ های چندلایه شناخته می شوند.

برخلاف هاب های تکرارنماینده که همان داده ها را از هر پورت پخش می نمایند و به دستگاه ها اجازه می دهند داده های خطاب به آنها را انتخاب نمایند، سوئیچ شبکه هویت دستگاه های متصل را می آموزد و سپس فقط داده ها را به پورت متصل به دستگاهی که به آن متصل است ارسال می نماید. خطاب شده است.

انواع سوئیچ شبکه

سوئیچ وسیله ای در یک شبکه کامپیوتری است که دستگاه های دیگر را به یکدیگر متصل می نماید. کابل های داده چندگانه به یک سوئیچ وصل شده اند تا ارتباط بین دستگاه های مختلف شبکه را امکان پذیر کند. سوئیچ ها جریان داده در سراسر شبکه را با ارسال یک بسته شبکه دریافتی تنها به یک یا چند دستگاهی که بسته برای آنها در نظر گرفته شده است، مدیریت می نمایند. هر دستگاه متصل به یک سوئیچ را می توان با آدرس شبکه آن شناسایی کرد و به سوئیچ اجازه می دهد تا جریان ترافیک را هدایت کند و امنیت و کارایی شبکه را به حدبیشتر برساند. یک سوئیچ هوشمندتر از یک هاب اترنت است، که به سادگی بسته ها را از هر پورت هاب به جز پورتی که بسته در آن دریافت شده است، دوباره ارسال می نماید، قادر به تشخیص گیرندگان مختلف نیست و به طور کلی بازده شبکه کمتری را به دست می آورد.

تقسیم بندی شامل استفاده از یک سوئیچ برای تقسیم یک دامنه برخورد بزرگتر به حوزه های کوچکتر به منظور کاهش احتمال برخورد و بهبود توان عملیاتی شبکه است. در حالت شدید (یعنی خرده بخشی)، هر دستگاه روی یک پورت سوئیچ اختصاصی قرار گرفته است. برخلاف هاب اترنت، یک دامنه برخورد مجزا در هر یک از پورت های سوئیچ وجود دارد. این به رایانه ها اجازه می دهد تا پهنای باند اختصاصی در اتصالات نقطه به نقطه به شبکه داشته باشند و بعلاوه در حالت تمام دوبلکس کار نمایند. حالت Full-Duplex تنها یک فرستنده و یک گیرنده در هر حوزه برخورد دارد که برخورد را غیرممکن می نماید.

سوئیچ شبکه در بیشتر شبکه های محلی اترنت مدرن (LAN) نقش اساسی دارد. شبکه های محلی با مقدار میانه تا بزرگ حاوی تعدادی سوئیچ مدیریت شده مرتبط هستند. برنامه های اداری/خانه ای کوچک معمولاً از یک سوئیچ واحد یا یک دستگاه همه منظوره مانند دروازه های مسکونی برای دسترسی به خدمات پهن باند اداری/خانگی کوچک مانند DSL یا اینترنت کابلی استفاده می نمایند. در بیشتر این موارد، دستگاه کاربر نهایی حاوی یک روتر و اجزایی است که با فناوری پهنای باند فیزیکی خاص ارتباط برقرار می نماید. دستگاه های کاربر بعلاوه ممکن است دارای یک رابط تلفنی برای voip باشند.

سوئیچ ها معمولاً به عنوان نقطه اتصال شبکه برای میزبان ها در لبه شبکه استفاده می شوند. در مدل کار اینترنتی سلسله مراتبی و معماری های شبکه مشابه، سوئیچ ها نیز در عمق شبکه استفاده می شوند تا اتصالات بین سوئیچ ها را در لبه ایجاد نمایند.

در سوئیچ هایی که برای استفاده تجاری در نظر گرفته شده اند، رابط های داخلی یا ماژولار امکان اتصال انواع مختلف شبکه ها از جمله اترنت، کانال فیبر، RapidIO، ATM، ITU-T G.hn و 802.11 را فراهم می نمایند. این اتصال می تواند در هر یک از لایه های ذکر شده باشد.

در جایی که احتیاج به تجزیه و تحلیل زیادی از عملکرد و امنیت شبکه وجود دارد، سوئیچ ها ممکن است بین روترهای WAN به عنوان مکان هایی برای ماژول های تحلیلی متصل شوند. بعضی از فروشندگان فایروال، تشخیص نفوذ شبکه، و ماژول های تجزیه و تحلیل عملکرد را ارائه می نمایند که می توانند به پورت های سوئیچ متصل شوند. بعضی از این توابع ممکن است در ماژول های ترکیبی باشند.

به وسیله انعکاس پورت، یک سوئیچ می تواند تصویر آینه ای از داده ها ایجاد کند که می تواند به یک دستگاه خارجی مانند سیستم های تشخیص نفوذ و ردیابی بسته ها برود. یک سوئیچ مدرن ممکن است برق را به وسیله اترنت (PoE) اجرا کند، که از احتیاج به دستگاه های متصل، مانند تلفن VoIP یا نقطه دسترسی بی سیم، برای داشتن منبع تغذیه جداگانه جلوگیری می نماید. از آنجایی که سوئیچ ها می توانند مدارهای برق اضافی متصل به منابع تغذیه اضطراری داشته باشند، دستگاه متصل می تواند حتی در صورت قطع برق معمولی اداری به کار خود ادامه دهد.

با توجه به توضیحات ارائه شده در مورد سوئیچ شبکه امیدواریم که توانسته باشیم شما را در مورد خرید تجهیزات ویپ هدایت نموده باشیم بعلاوه شما می توانید با مراجعه به وبسایت ایمن ارتباط و یا تماس با شماره 41525-021 و صحبت با کارشناسان ما اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید و از فروشگاه اینترنتی ایمن ارتباط خرید خود را انجام دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1449

به "آشنایی با سوئیچ شبکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سوئیچ شبکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید