تور استانبول ارزان: استانبول گردی تان را با دانستن این نکات شیرین تر کنید

به گزارش زنگ قلاب بافی، توصیه هایی قبل از سفر به استانبول

کشور ترکیه علاوه بر اینکه یکی از مقاصد محبوب گردشگری در دنیاست برای ایرانی ها هم مدتی است به یکی از کشورهای دیدنی تبدیل شده است. در این میان، استانبول سهم ویژه ای دارد و یکی از زیباترین شهرهای دنیاست. اگر تصمیم گرفته اید به استانبول سفر کنید، دانستن نکاتی می تواند سفرتان را با برنامه تر پیش ببرد که در این نوشتار از خبرنگاران، می خواهیم این نکات را با شما هم در میان بگذاریم.

تور استانبول ارزان: استانبول گردی تان را با دانستن این نکات شیرین تر کنید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

واحد پول ترکیه

واحد پول این کشور، لیره است که هر لیره معمولا برابر با 10700 ریال است. در ترکیه تبدیل پول را می توانید در بانک ها انجام بدهید که امن ترین راه است. در برخی جاهای شهر اگر یورو یا دلار هم داشته باشید از شما می پذیرند.

برترین زمان سفر به استانبول

استانبول آب و هوای مدیترانه ای و مطبوعی دارد اما به طور کل در فصل بهار و تابستان این شهر میزبان توریستان بیشتری نسبت به فصول دیگر است که به آن فصول های سیزن هم می گویند و در این فصل ها، سفر گران تر خواهد بود و اگر درفصل های دیگری تصمیم به سفر بگیرید که فصل های کم توریست محسوب می شوند، هزینه کمتری باید بپردازید. انتخاب فصل مناسب بستگی به شما و بودجه تان دارد…

در استانبول چه وسیله نقلیه ای از همه مناسبتر و مالی تر است؟

از میان وسایل نقلیه ا که در استانبول وجود دارند گزینه های زیادی در پیش رویتان قرار گرفته است که انتخاب هر کدام بستگی به شما دارد.

اتوبوس یکی از برترین وسایل حمل و نقل استانبول است که معمولا از ساعت 6:30 صبح تا 11:30 شب فعالیت می نمایند و سیستم قابل اعتمادی برای جابه جایی در سراسر شهر هستند. یکی دیگر از وسایلی که افراد محلی در شهر استانبول بسیار از آن استفاده می نمایندف تراموا است. تراموا کاملا مقرون به صرفه است و ساعت فعالیت آن از 6 صبح تا نیمه شب است.

گزینه حمل و نقل دیگری که در استانبول می توانید از ان بهره ببرید، تاکسی است. اما تاکسی در استانبول بسیار گران است اصلا هزینه پایینی ندارد مخصوصا اگر شهر و خیابان ها را خوب نشناسید. اما اگر خواستید از تاکسی بهره ببرید حتما حواستان باشد که راننده تاکسی متر را روشن نموده باشد تا بتوانید طبق مسافت طی شده مبلغ کرایه را پرداخت کنید. اگر بخواهید از ساعت 12 شب به بعد با تاکسی عبور و مرور کنید باید 50 درصد بیشتر از همواره بپردازید.

اگر به این شهر سفر کنید، درباره Istanbulkart زیاد می شونید. این کارت برای افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی زیاد استفاده می نمایند ایده عالی ای است. می توانید از ان استفتاده کنید و هروقت شارژ آن تمام شد دوباره آن را شارژ کنید.

کجا بمانیم؟

انتخاب محل اقامتی کاملا بستگی به بودجه تان دارد. تعداد محل های اقامتی در این شهر زیاد است. یکی از برترین هتلهای شهر، که برای رزرو هتل می توانید آن را در ذهنتان داشته باشید، کلرین گلدن هورن است که در منطقه بی اغلو قرار گرفته است. این هتل مجهز به سالن بدنسازی است و محلی برای اجاره دوچرخه دارد. اینترنت WiFi در سراسر هتل وجود دارد و رایگان است .اتاق های هتل همگی نورگیرند همگی مجهز به سیستم تهویه هستند. تمامی اتاق ها دارای تلوزیون صفحه تخت 42 اینچی، گاو صندوق و تخت خوابی بزرگ و باکیفیت اند. برخی از اتاق ها هم دارای بالکن بزرگی هستند. دسترسی هتل هم فوق العاده است و تا فرودگاه آتاتورک فقط 22 کیلومتر فاصله دارد.

منبع: buzzle.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1398

به "تور استانبول ارزان: استانبول گردی تان را با دانستن این نکات شیرین تر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: استانبول گردی تان را با دانستن این نکات شیرین تر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید