در نوروز به جای جزایر قناری، از مارماریس ترکیه تماشا کنید!

به گزارش زنگ قلاب بافی، حتما تابه حال نام جزایر قناری را شنیده و رویای سفر به آن را در فکر پرورانده اید. این جزیره زیبا معروفیت بسیاری در جهان دارد و افراد از کشورهای مختلف به آن سفر می نمایند؛ اما تامین هزینه های سفر به جزایر قناری برای همه مقدور نیست. جزیره مارماریس (Marmaris) ترکیه طبیعتی مشابه با جزایر قناری دارد؛ در عین حال هزینه سفر به آن بسیار کمتر است و بعلاوه فاصله کمی با ایران دارد. در نوروز به جای جزایر قناری ، از مارماریس ترکیه تماشا کنید و از طبیعت منحصربه فرد آن لذت ببرید.

در نوروز به جای جزایر قناری، از مارماریس ترکیه تماشا کنید!

در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری مارماریس، مراکز خرید و هتل های آن می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با این شهر دوست داشتنی و زیبا، مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید.

مارماریس کجاست؟ بهشتی گمشده در مجاورت دریای مدیترانه

جزیره مارماریس در جنوب غربی کشور ترکیه در استانی به نام موغله واقع شده است. این شهر بندری مساحتی حدود 878 کیلومتر مربع دارد و حدود 35 هزار نفر در آن زندگی می نمایند. قرار گرفتن مارماریس بین سواحل دریای اژه، مدیترانه و رشته کوه های ساحل، منظره ای خارق العاده خلق نموده است؛ ازاین رو جزیره مارماریس را با نام بهشت گمشده نیز می شناسند. مارماریس به معنای مرمر است؛ زیرا این جزیره روی معادن سنگ مرمر قرار گرفته است.

مارماریس زیبایی خود را مدیون طبیعت بکر و آثار به جای مانده از دوره های مختلف تاریخی است. این جزیره حدود 6 قرن پیش از میلاد مسیح محل سکونت افراد بوده و تمدن های مختلفی همانند مصریان، رومیان، آشوریان، سلجوقیان و عثمانیان را تجربه نموده است.

سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از آثار باستانی مارماریس به این منطقه سفر می نمایند؛ البته نمی توان از تفریحات ساحلی آن نیز چشم پوشی کرد. با تور مارماریس ترکیه به این جزیره سرسبز و زیبا سفر کنید و از مجذوب کنندهیت های آن لذت ببرید.

با جاهای تماشای مارماریس آشنا شوید

جزیره مارماریس به علت قدمت بالایی که دارد، آثار باستانی دوره های مختلفی را در خود جای داده است؛ بعلاوه طبیعت این جزیره و تفریحات آبی آن نیز بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز هستند. اگر به تاریخ یا طبیعت علاقه مند هستید، سفر به مارماریس را در لیست خود قرار دهید. در این بخش تعدادی از جاذبه های این جزیره دوست داشتنی را معرفی می کنیم.

  • قلعه مارماریس: قدمت این قلعه به 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح می رسد که در دوره سلطان سلیمان وسعت یافته است. از بالای قلعه مارماریس، تمام شهر قابل مشاهده است.
  • آموس: خرابه های باستانی آموس، شامل یک پرستشگاه، آمفی تئاتر و چند مجسمه، روی تپه ای به نام آسارجیک واقع شده است. حفاری های صورت گرفته نشان می دهد که قدمت این اثر تاریخی به دوره هلنی برمی گردد.
  • جزیره سدیر یا ساحل کلئوپاترا: یکی از زیباترین سواحل مارماریس است که در شمال این جزیره قرار گرفته است. شن و ماسه های طلایی این ساحل چشم هر بیننده ای را خیره می نماید. در این جزیره شاهد ویرانه های تاریخی از دوره روم باستان خواهید بود.
  • ساحل مارماریس: طولانی ترین ساحل شهر است و منظره کوهستانی بسیار زیبایی دارد. عمده معروفیت ساحل ماریس به علت تفریحات آبی مانند غواصی، جت اسکی و پاراسیلینگ است.
  • ساحل خلیج کوملوبوک: در 25 کیلومتری جنوب غرب مارماریس واقع شده است. آب آن بسیار شفاف و زلال است. در نزدیکی ساحل خلیج کوملوبوک غاری 5 هزار ساله نیز وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

جاذبه های طبیعی و آثار باستانی مارماریس بسیار تماشایی هستند و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نمایند . تفریحات دریایی موجود در سواحل مارماریس نیز این مجذوب کنندهیت را دوچندان می نمایند؛ پس در نوروز به جای جزایر قناری از مارماریس ترکیه تماشا کنید!

مهم ترین مراکز خرید مارماریس ترکیه

مراکز خرید بسیاری در مارماریس وجود دارند که باید از آن ها تماشا کنید. اجناس چرم، جیر، لوازم مسی و جواهرات، صنایع دستی مانند سوزن کاری را می توانید در بازارها و مراکز خرید این جزیره پیدا کنید. در ادامه تعدادی از مراکز خرید مهم مارماریس را به شما معرفی می کنیم.

  • مرکز شهر مارماریس: مغازه ها و بازارهای مرکز شهر مارماریس برترین انتخاب برای خرید سوغاتی، مرباهای محلی، عسل مخصوص و ظروف چوبی و مسی هستند.
  • چارشی بازار: بازارهای سنتی ترکیه به چارشی بازار معروف هستند. حتی اگر قصد خرید ندارید نیز بازدید از این بازارها خالی از لطف نیست. انواع ادویه، زیورآلات، پوشاک و سوغاتی های مخصوص مارماریس را در این بازار پیدا خواهید کرد.
  • مرکز خرید نتسل مارینا: یکی از محبوب ترین مراکز خرید در مارماریس است. انواع برندهای جهانی و ترکیه ای در نتسل مارینا موجود هستند. پس از خرید نیز می توانید در کافه ها و رستوران های این مرکز، وقت بگذرانید.
  • مرکز خرید پوینت: در نزدیکی خیابان اصلی مارماریس قرار گرفته است و یکی از برترین مراکز خرید این جزیره محسوب می گردد. بیش از 40 مغازه، سینما، رستوران و کافه در پوینت وجود دارند. برندهای معروف و لوکس را نیز می توانید در بین بوتیک های این پاساژ پیدا کنید.
  • مرکز خرید تانساش: این مرکز خرید در شرق مارماریس واقع شده و از محبوبیت بالایی برخوردار است. انواع لوازم خانگی، اقلام خوراکی، پوشاک، لوازم آرایشی، کیف و کفش و محصولات جانبی و الکتریکی در تانساش موجود است. شما می توانید تا نیمه های شب در این مرکز خرید مشغول باشید.
  • مرکز خرید بلو پورت: انواع شکلات های خوشمزه، لباس، کیف و کفش را از مرکز خرید بلو پورت بخرید. یکی از شعبه های رستوران زنجیره ای KFC نیز در کنار چند کافه و رستوران دیگر، در این ساختمان واقع شده است. اگر در شب به بلو پرت مراجعه کنید، نورپردازی و فواره هایی که در محوطه بیرونی قرار دارند، توجه شما را جلب خواهند کرد.

جزیره مارماریس در کنار پاساژهای لوکس، بازارهای سنتی و هفتگی نیز دارد که می توانید در آن ها با فرهنگ مردم آشنا شوید و اجناس را با قیمت کمتری بخرید.

مراکز خرید مارماریس

برترین هتل های مارماریس برای اقامت

مارماریس جزیره ای کوچک با زیبایی های نفس گیر است که امکانات رفاهی مناسبی در اختیار گردشگران قرار می دهد. در ادامه تعدادی از برترین و لوکس ترین هتل های مارماریس را معرفی می کنیم.

  • هتل هیلتون دالامان مارماریس: این هتل 5 ستاره در فاصله 15 کیلومتری فرودگاه دالامان قرار گرفته است و 650 متر ساحل اختصاصی دارد. 23 رستوران، 10 استخر، حمام ترکی و اسپا از امکانات دیگر هتل هیلتون هستند.
  • هتل سنتیدو اورکا لوتوس مارماریس: این هتل در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته و شامل اتاق های دبل، خانوادگی و سوپریور است. هتل سنتیدو اورکا لوتوس موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و محیط آن بسیار دنج و صمیمی است.
  • هتل الگانس مارماریس: از برترین هتل های ساحلی مارماریس است و منظره بسیار زیبایی دارد. با اقامت در این هتل 5 ستاره، لحظاتی رویایی و مملو از آرامش را سپری کنید.

شما می توانید هریک از این هتل ها را به وسیله سایت آریاک سفر و برای زمان دلخواه رزرو کنید. با اقامت در هتل های لوکس مارماریس، از سفر لذت ببرید.

هتل های مارماریس ترکیه

برترین زمان بازدید از مارماریس چه فصلی است؟

این بهشت گمشده، زمستان های سرد و بارانی و تابستان های گرم و مرطوبی دارد؛ البته دمای هوا در این جزیره به کمتر از 10 درجه سانتی گراد نمی رسد و سرمای آن هیچ وقت استخوان سوز نیست. اگر قصد سفر به مارماریس را دارید، فصل بهار تا اواسط تابستان را به شما پیشنهاد می کنیم؛ زیرا در این دوره زمانی، مارماریس در سرسبزترین حالت خود واقع شده است و زیبایی آن مسحورنماینده است؛ بعلاوه تفریحات ساحلی نیز در این زمان در دسترس هستند.

هزینه سفر به مارماریس چقدر است؟

هزینه سفر به مارماریس شامل موارد متعددی همانند هزینه های بلیط، اقامت، خوراک و تفریحات می گردد. اگر قصد اقامت در هتل را داشته باشید، برای یک شب ماندن در هتل های دو ستاره باید حداقل 16 دلار و هتل های پنج ستاره، حدود 150 دلار در نظر بگیرید.

مارماریس ترکیه غذاهای بسیار خوش عطر و طعمی مانند دونر کباب، اسکندر کباب، پیلاو و انواع ماهی و میگو دارد. برای هر وعده غذایی باید حدود 25 تا 80 لیر کنار بگذارید. قیمت فست فود در این شهر نیز حدود 16 لیر است.

هزینه تفریحات نیز محدوده بسیار متفاوتی دارد. برای مثال اگر به غواصی علاقه مند باشید باید 150 لیر برای آن پرداخت کنید.

سفرهای شخصی هزینه تقریبا بالایی برای شما خواهند داشت. برای کاهش هزینه ها می توانید از تور بهره ببرید. پیشنهاد ما این است که تور مارماریس نوروز آریاک سفر را از دست ندهید. از همین حالا برای داشتن یک سفر فوق العاده برنامه ریزی کنید.

سواحل مارماریس

چگونه از استانبول به مارماریس برویم؟

از آنجا که پروازهای مستقیم تهران به مقصد استانبول است، برای بسیاری از افراد این سوال ایجاد می گردد که چگونه از استانبول به مارماریس برویم؟ شما می توانید به وسیله پروازهای مستقیم استانبول، با استفاده از اتوبوس و بعلاوه ماشین شخصی خود را از استانبول به مارماریس برسانید.

اگر از اتوبوس بهره ببرید، حدود 13 ساعت در راه هستید. این مدت زمان با تاکسی یا خودروی شخصی به حدود 8 ساعت کاهش پیدا می نماید.

سفر به بهشت گمشده دریای مدیترانه، با تورهای آریاک سفر

در این مقاله به معرفی مارماریس ترکیه و جاذبه های تماشای آن پرداختیم؛ بعلاوه هزینه های سفر به این شهر را آنالیز کردیم. در نوروز به جای جزایر قناری از مارماریس ترکیه تماشا کنید و تعطیلات به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

آریاک سفر برترین تورهای مسافرتی به کلیه شهرهای ترکیه و سایر شهرهای جهان را در اختیار شما می گذارد. برای رزرو تورهای نوروزی با قیمت مناسب، همین حالا دست به کار شوید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1640

به "در نوروز به جای جزایر قناری، از مارماریس ترکیه تماشا کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نوروز به جای جزایر قناری، از مارماریس ترکیه تماشا کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید