افراد کم هوش را در نگاه اول بشناسید!

به گزارش زنگ قلاب بافی، بعضی ویژگی افراد کم هوش آن ها را از افراد باهوش متمایز می سازد، ممکن است تا کنون به این ویژگی ها توجه نکرده باشید. علائم زیادی وجود دارد که به شما بگوید فرد باهوشی هستید یا خیر. در صورتی که تمایل دارید در اولین برخورد افراد با هوش پایین را بشناسید در ادامه همراه خبرنگارانمگ باشید.

افراد کم هوش را در نگاه اول بشناسید!

دقیقا هوش به چه چیزی گفته می گردد؟

هوش از نظر افراد مختلف در علم روانشناسی معانی متفاوتی دارد به عنوان مثال بعضی هوش را کنش مغز موجود زنده می دانند و عده ای دیگر معتقدند که هوش ترکیبی از تفکر و تخیل است. از طرفی عده ای دیگر از روانشناسان هوش را درک روابط دلیل و معلول معرفی می نمایند.

به طور کلی می توان هوش را در سه دسته جای داد: علمی، تحلیلی و کاربردی. در میان تمامی تعاریف از هوش می توان گفت رجحانن تعریف را وکسلر دارد: هوش به معنای تفکر عاقلانه، عمل منطقی و رفتار موثر در محیط است. در صورتی که تعاریف کاربردی هوش را در نظر بگیریم، می توان هوش را به وسیله آزمون ها تایید شده مورد سنجش قرار داد.

در این میان ضروری است رفتار افراد باهوش و کم هوش را مورد سنجش قرار دهیم تا بتوانیم وجه تمایز این افراد را به طور دقیق بیان کنیم.

ویژگی افراد کم هوش

افراد باهوش و کم هوش رفتارهایی دارند که قابل تشخصی و تمیز دادن هستند، از این رو می توان آن ها را به راحتی دسته بندی کرد:

سرزنش شدن دیگران به وسیله افراد کم هوش

یکی از خصیصه افراد در این دسته این است که دیگران را برای اشتباهاتی که خودشان انجام داده اند سرزنش می نمایند. این در صورتی است که فرد با اصالت و باهوش اشتباهاتش را می پذیرد و در صورت لزوم عذر خواهی می نماید. افراد باهوش از اشتباهات خود درس می گیرند و سعی می نمایند دیگر آن را تکرار ننمایند.

افراد با هوش پایین تر اشتباه خود را نمی پذیرند و دیگران را مقصر می دانند از این رو بارها و بارها یک اشتباه را تکرار خواهند کرد.

افراد کم هوش حق را ازآن خود می دانند!

افراد باهوش در بسیاری از مسائل و درگیری ها خود را جای فرد مقابل گذاشته و او را درک می نمایند و استدلالات موجود را تحلیل و آنالیز می نمایند، این در حالی است که افراد کم هوش حاضر نیستند فرد مقابل را درک نمایند و بدون گوش کردن به استدلال فرد، همچنان حق را با خود می دانند و تا ابد می توانند بحث پیش آمده را ادامه دهند. اصلی ترین نشانه افراد باهوش وجود درک و استدلال مسائل است.

افراد با هوش پایین تر بر این باورند که نسبت به افراد باهوش از رجحان خاصی برخوردارند که به این پدیده دانینگ-کروگر می گویند و به وسیله دو روانشناس با این نام ها مطرح شده است.

پاسخ افراد کم هوش به تعارضات

نمی توان این واقعیت را کتمان کرد که همه ما گاهی عصبانی می شویم، اما این امر در افراد کم هوش مدام تکرار می گردد. در واقع زمانی که همه چیز بر وفق مرادشان نیست رفتار پرخاشگرانه از خود نشان می دهند. دانشمندان بسیاری روی این موضوع فعالیت کردند و در نهایت رابطه مستقیم هوش پایین و رفتار پرخاشگرانه را تایید کردند.

خود برتر بینی افراد با هوش پایین

افراد باهوش همواره سعی دارند به دیگران اعتماد به نفس بدهند و از بقیه تعریف می نمایند با این تفاوت که افراد کم هوش بر این باورند که از همه بهتر هستند و در بسیاری از مواقع با خراب کردن شخصیت دیگران سعی در بالا بردن خود دارند. از آن جایی که انسانیت اصلی ترین عامل تکامل یک فرد است، بنابراین کنار آمدن با دیگران و خوب رفتار کردن با آن ها از نشانه های افراد باهوش است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1698

به "افراد کم هوش را در نگاه اول بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد کم هوش را در نگاه اول بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید