ماجراجویی در تنها زیپ لاین زیر زمینی جهان!

به گزارش زنگ قلاب بافی، تنها زیپ لاین زیرزمینی دنیا

پیشرفت تکنولوژی، تفریحات و ماجراجویی های مهیج زیادی را به وجود آورده که در عین حال ایمنی خوبی هم دارند. افراد زیادی هستند که تشنه ماجراجویی و هیجان اند و همواره در پی راهی هستند تا فوران آدرنالین را احساس نمایند برای همین به سراغ تفریحاتی مثل چتربازی، پاراگلایدر و … می فرایند. یکی از ماجراجویی های مهیج، زیپ لاین است، نظرتان با امتحان زیپ لاین در جایی مثل غار چیست؟ مطمئنا این ماجراجویی در جای غیر معمولی مثل غار هیجان انگیزتر هم می گردد. می خواهیم درباره اولین زیپ لاین زیر زمینی حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

ماجراجویی در تنها زیپ لاین زیر زمینی جهان!

در یکی از استان های آمریکا غاری به نام لوئی ویل مگا (Louisville Mega Cavern) هست که از آن غارهای طبیعی با قندیل های مجذوب نماینده نیست اما امروز بخشی از آن به تفریحگاهی مهیج تبدیل شده است. احتمالا تصورش برایتان سخت است اما در این غار یک راستا زیپ لاین با چشم اندازهای متفاوت وجود دارد!

حتما شما هم تا به حال در هیچ غاری زیپ لاین را ندیده اید و شنیدن ماجرای این غار برایتان مجذوب نماینده است. بگذارید اول از همه کمی درباره زیپ لاین حرف بزنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید. زیپ لاین یک ماجراجویی مهیج است که به تازگی هواداران زیادی پیدا نموده و در آن یک قرقره روی یک سیم بکسل قرار می گیرد و در حالی که بین زمین و هوا معلق مانده اید راستا زیپ لاین را با سرعت می روید. زیپ لاین ها معمولا در میان منظره ها و چشم اندازهای مجذوب نماینده قرار دارند اما این بار زیپ لاینی زیر زمینی، نگاه ها را به خود جلب نموده است.

این زیپ لاین در داخل یک معدن سنگ آهکی قرار گرفته و در مجموع 6 خط دارد که بلندترین آن ها حدود 275 متر است. فکرش را بکنید که با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت از کنار دیواره های صخره های غار عبور کنید و از چشم اندازهایش لذت ببرید. البته فضای داخلی غار کمی تاریک است اما در طول راستا نورافکن های زیادی تعبیه شده که روشنایی ملایمی را برای فضای غار پدید آورده است. وقتی در حال عبور سریع این راستا هستید سایه خود را که با روشنایی کم نور افکن ها به شکلی عجیب درآمده بر روی دیواره صخره ها می بینید و همه این ها هیجان این ماجراجویی را بیشتر می نماید.

این سفر زیرزمینی آنقدر مهیج است که امکان ندارد به آنجا بروید و با این همه ماجراجویی راضی نشوید. حتی در یکی از خطوط این زیپ لاین می توانید راستا را همراه با نفر کناری تان طی کنید و گاهی حتی با او برای رسیدن به انتها راستا رقابت کنید. اگر فکر می کنید زیپ لاین در میان صخره ها ایمنی لازم را ندارد نگرانی تان بی مورد است چون استفاده از وسایلی مثل کلاه ایمنی و چراغ، ایمنی لازم را به وجود آورده است و البته در کنار شما یک راهنما هم هست که در مواقع احتیاج نکات فنی را رعایت می نماید.

شاید هم معلق ماندن در هوا با سلیقه شما جور در نیاید در این صورت باز هم می توانید به این غار بروید چون در اینجا تفریحات دیگری هم هست که برای شما کاملا مناسبند. در داخل غار یک محوطه برای دوچرخه سواری نمایشی وجود دارد؛ 45 راستا مختلف دوچرخه سواری که با طی کردن هر کدام از آن ها جلوه ای از مجذوب نمایندهیت های غار را می بینید. اگر می خواهید فقط برای دوچرخه سواری به این پارک بروید سعی کنید در وسط هفته ها این کار را انجام دهید چون در آخر هفته ها افراد زیادی فقط برای دوچرخه سواری به این غار می فرایند و ازدحام زیاد نمی گذارد تا منظره ها طبیعی غار را با دقت ببینید. غار دسترسی آسانی دارد و در 8 کیلومتری فرودگاه قرار گرفته است و برای استفاده از آن باید حدود 70 دلار هزینه کنید.

در برخی از خطوط دو پل چالش برانگیز قرار گرفته است که کاملا توانایی هایتان را به چالش می کشد. در این پارک در 30 متری زیر زمین و در دمای ثابت حدودا 14 درجه معلق می شوید و تنها زیپ لاین زیرزمینی جهان را امتحان می کنید. تفریحات سرگرم نماینده، این غار را به پربازدیدترین جاذبه شهر لوییویل (Louisville) در استان کنتاکی تبدیل نموده است، غاری که در زیر باغ وحش شهر قرار گرفته است و در دهه 1930 تا 1970 به خاطر ساخت و سازهای جاده ای به وسیله معدن کاران سنگ آهک درست شده است.

این غار به عنوان یک مجموعه تفریحی در سال 2009 افتتاح و امروز به یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر تبدیل شده است. این پارک مخصوصا در ماه های تابستان شلوغ تر می گردد چون دمای حدودا 14 درجه دارد و گردشگران با رفتن به آنجا نه تنها ماجراجویی های هیجان انگیز را امتحان می نمایند بلکه خنک هم می شوند و همین که پا به محوطه داخلی غار می گذارند انگار از گرمای طاقت فرسای بیرون نجات پیدا نموده اند. در این غار تورهای زیب لاین حدود 2 ساعت طول می کشد که شامل سه پل معلق هم هست که مقدار تعادل و همینطور شجاعت شما را امتحان می نمایند.

منبع: travelandleisure.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1478

به "ماجراجویی در تنها زیپ لاین زیر زمینی جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی در تنها زیپ لاین زیر زمینی جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید