افزایش 25 درصدی ظرفیت اسکان گردشگران در کوهپایه

به گزارش زنگ قلاب بافی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افزایش 25 درصدی ظرفیت اسکان گردشگران در کوهپایه صورت می گیرد.

افزایش 25 درصدی ظرفیت اسکان گردشگران در کوهپایه

سعید ملکیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهپایه اظهار کرد: با پیگیری های مداوم مبنی بر ورود بیشتر بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش گردشگری پیروز شدیم عملیات احداث دو خانه بومگردی دیگر را شروع کنیم که بر این اساس به ظرفیت اسکان گردشگران شهرستان کوهپایه 25 درصد اضافه می گردد. اکنون 7 خانه بومگردی در شهرستان داریم که با افتتاح این دو خانه بومگردی تعداد خانه های بومگردی کوهپایه به عدد 9 افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه یک هتل سنتی نیز در کوهپایه وجود دارد، اضافه کرد: این دو خانه بومگردی با سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی در شهر سجزی و کوهپایه به بهره برداری خواهد رسید. برای خانه بومگردی سجزی بیش از 20 میلیارد تومان هزینه شده و برای 10 نفر به شکل مستقیم و 20 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد نموده و ظرفیت اسکان 30 نفر (5 اتاق دو نفره و 4 سوئیت) در شبانه روز را دارد و اواخر مرداد به بهره برداری می رسد. این خانه بومگردی دارای موزه مردم شناسی بوده که آثار ارزشمندی در آن به نمایش درآمده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهپایه گفت: دیگر خانه بومگردی در شهر کوهپایه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان به وسیله بخش خصوصی در شهریور به بهره برداری می رسد که زمینه اشتغال 10 نفر به شکل مستقیم و 20 نفر را به شکل غیرمستقیم فراهم می نماید. اصولا بازسازی و بازسازی خانه های قدیمی هزینه های زیادی دارد و ساخت درهای آن به شکل سنتی احتیاج به نجاران زبده دارد.

ملکیان گفت: فروش این خانه ها با همان کاربری بومگردی و گردشگری میسر است. البته هنوز هم ظرفیت اسکان کامل گردشگران در ایام شلوغ سال را نداریم و در ایام نوروز با مشکل روبرو می شویم و باید ظرفیت اسکان کوهپایه افزایش یابد. این آمادگی را داریم که همکاری های خود با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بیشتر در بخش گردشگری را افزایش دهیم و دولت تسهیلات خوبی را برای این سرمایه گذاران در نظر گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1527

به "افزایش 25 درصدی ظرفیت اسکان گردشگران در کوهپایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 25 درصدی ظرفیت اسکان گردشگران در کوهپایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید