اقامتگاه سنتی شهباز کرمان؛تجربه ای ناب در دل تاریخ، عکس

به گزارش زنگ قلاب بافی، اقامتگاه سنتی شهباز کرمان یکی از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی شهر کرمان بوده که در سال 1397 در خیابان فردوسی کرمان ساخته شده است. با اینکه عمر زیادی از این اقامتگاه نوساخت نمی گذرد اما ظاهر آن شبیه به موزه ها و یا خانه های قدیمی و فاخر است و همه چیز به قدری زیبا و استادانه طراحی و ساخته شده است که شما قصد دل کندن از تماشای این بنای زیبا را نخواهید داشت.

اقامتگاه سنتی شهباز کرمان؛تجربه ای ناب در دل تاریخ، عکس

یعنی اگر وارد حیاط زیبای اقامتگاه سنتی شهباز کرمان بشوید، دیوارها و پله های آجری، یک حوضچه کوچک و گلدان های رنگارنگ دورتادور آن، میز و صندلی و درهای چوبی، نورپردازی بی نظیر و ... تمام حواس شما را به خودش متمرکز خواهند کرد.

اقامتگاه سنتی شهباز کرمان دارای 5 واحد اقامتی بسیار چشم نواز و مجذوب کننده است که اگر یک بار آن ها را از نزدیک ببینید آرزو خواهید کرد که فقط یک شب را در آنجا اقامت داشته باشید. چرا که با ورود به اتاق ها متوجه نقش ونگارهای سنتی ایرانی و خیره کننده و همچنین طراحی داخلی بسیار خلاقانه و بی بدیل خواهید شد.

برای مثال روی زمین فرش های دست بافت نفیس را مشاهده خواهید کرد که بسیار متواضعانه زیر پای میهمان ها پهن شده اند تا به زیبایی اتاق ها بیفزایند. پنجره های اتاق ها چهارچوب چوبی با پرده های آبی رنگ مزین شده و یک طاقچه کوچک در هر اتاق وجود دارد که روی آن پر از صنایع دستی ایرانیست.

نکته جالبی که می توان در مورد این اقامتگاه بوم گردی مجذوب کننده اشاره کرد، تقابل و هم ارزی مدرنیته با سنت ناب و قدیمی ایران است. برای مثال شما در اتاق ها تخت هایی را مشاهده خواهید کرد که همگی مدرن بوده، اما لحاف و تشک های آن به شکل کاملا سنتی مزین شده و شما را شگفت زده می کنند و یا مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد، چایخانه اقامتگاه سنتی شهباز کرمان است.

چرا که انتظار می رود با دیدنی طراحی کاملا سنتی موجود در محیط داخلی اش، شاهد یک سماور سنتی بزرگ باشیم که به میهمان ها انواع چای و دم نوش های ایرانی ارائه بدهد اما به جای آن، این چایخانه مجهز به یک دستگاه اسپرسوساز صنعتی بسیار قویست که قادر است تمام خدماتی که برای یک کافه بسیار مدرن انجام می شود را در اختیار میهمان ها و مسافرانش قرار بدهد. یعنی در آنجا می توانید انواع نوشیدنی های گرم اعم از اسپرسو، لاته، کاپوچینو و ... را سفارش بدهید.

اما هرچه از فضای مجذوب کننده این چایخانه سنتی به شما بگوییم بازهم کم گفته ایم. ابتدا باید بگوییم که سقف حیاط این چایخانه سنتی کاملا پوشیده است و نیازی نیست نگران نشستن در فضای باز در هر فصلی که می خواهد باشید.

ثانیا طراحی فضای داخلی بسیار مجذوب کننده آن باعث شده تا تمام مسافرانی که به اقامتگاه سنتی شهباز کرمان می فرایند و از آنجا دیدن می کنند احساس بسیار خوب و تکرار نشدنی را تجربه کنند.

یعنی از طرفی موسیقی بسیار مجذوب کنندهی که در آنجا پخش می شود باعث آرامش شما شده و از طرفی دیگر دیدنی حوضچه زیبای آن و فواره کوچکش و گوش دادن به صدای آب حس بی نظیری را در شما ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر آن، سعی شده از تمام فضای داخلی آن به نحوه احسن استفاده شود، چرا که حتی روی ایوان ها هم یک میز کوچک تر 2 نفره گذاشته شده که برای زوج های جوانی که تازه زندگی مشترک را شروع کرده اند و برای ماه عسل به چنین مسافرتی رفته اند بسیار مناسب و رمانتیک است. چرا که یک فضای دل چسب و تکرار نشدنی 2 نفره را تجربه خواهند کرد.

اماکن نزدیک به اقامتگاه سنتی شهباز کرمان

فاصله اقامتگاه سنتی شهباز کرمان تا بازار بزرگ کرمان: 1 کیلومتر

فاصله اقامتگاه سنتی شهباز کرمان تا مسجد گنجعلی خان: 1 کیلومتر

فاصله اقامتگاه سنتی شهباز کرمان تا بازار وکیل: 1 کیلومتر

فاصله اقامتگاه سنتی شهباز کرمان تا قلعه دختر: 4 کیلومتر

فاصله اقامتگاه سنتی شهباز کرمان تا قلعه اردشیر: 4 کیلومتر

فاصله اقامتگاه سنتی شهباز کرمان تا مجموعه تفریحی و رستوران پردیس: 7 کیلومتر

فاصله اقامتگاه سنتی شهباز کرمان تا گنبد جبلیه: 7 کیلومتر

فاصله اقامتگاه سنتی شهباز کرمان تا زیارتگاه سید حسین: 8 کیلومتر

فاصله اقامتگاه سنتی شهباز کرمان تا حمام وکیل: 8 کیلومتر

فاصله اقامتگاه سنتی شهباز کرمان تا باغ شاهزاده ماهان: 44 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1161

به "اقامتگاه سنتی شهباز کرمان؛تجربه ای ناب در دل تاریخ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه سنتی شهباز کرمان؛تجربه ای ناب در دل تاریخ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید