چند مورد از معروف ترین هتل های پاریس، تصاویر

به گزارش زنگ قلاب بافی، پاریس پر از هتل ها و انواع اقامتگاه های مختلف است. این شهر یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری اروپایی بوده و هتل هایش از گزینه های کلاسیک و عتیقه تا موارد آوانگارد تنوع دارند. تم های جدیدی روز به روز ظاهر می شوند و با سیل هتل های پنج ستاره ای که سال هاست می درخشند رقابت می نمایند. در این راهنما به هتل هایی پرداخته ایم که علیرغم رقابت، هنوز در صدر جدول قرار داشته و از دیگران متمایز هستند.

چند مورد از معروف ترین هتل های پاریس، تصاویر

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هتل ژرژ پنجم

هتل چهار فصل ژرژ پنجم (The Four Seasons Hotel George V) از همان سال 1928 که شروع به فعالیت کرد، صندلی خوبی در بین هتل های لوکس به دست آورد. این هتل در شانزلیزه در منطقه هشت واقع شده و تراس خصوصی آن منظره ای خیره نماینده از طاق پیروزی، برج ایفل و گراند پله را به نمایش می گذارد. ساختمان این هتل بعد از آن که توسط برند چهار فصل خریداری شد، در سال 1999 مورد بازسازی نهاده شد و همسایه های باشکوهی نیز دارد. این اقامتگاه با یک اسپای درجه یک، استخر شنا، مرکز بدنسازی و دو رستوران ستاره دار میشلن به نام های لو سنک (Le Cinq) تجربه ای تکرار نشدنی را برایتان می سازد. این سازه هشت طبقه به تمام معنی واژه لاکچری را منعکس می نماید. یکی از مهم ترین شاخصه های منحصر به فرد شهرت ژرژ پنجم، به خاطر علاقه مدیر هنری آن به گل آرایی است. برای تزئین فضای عمومی ساختمان از 12 هزار گل تازه استفاده می نمایند که به صورت هفتگی تغییر می نماید.

پنینسولا پاریس

پنینسولا پاریس (The Peninsula Paris) از تاریخی حیرت انگیز بهره مند بوده و در سال های اخیر به صنعت هتل داری پیوسته است. این هتل تنها 300 متر با طاق پیروزی فاصله داشته و ابتدا در سال 1868 برای میزبانی از ملکه ایزابلای تبعیدی اسپانیا استفاده شد. بعد از مرگ او، این بنا را به یک هتل باشکوه و مجلل تبدیل کردند که بسیاری از وسایل سلطنتی ملکه را نگهداری می کرد. جدای از مدت کوتاهی که از اینجا به عنوان بیمارستان ارتش در جنگ دنیای اول استفاده شد، این هتل میزبان چهره های سرشناسی مانند مارسل پروست یا پابلو پیکاسو بوده است. در شروع جنگ دنیای دوم، دولت فرانسه ساختمان را برای استفاده وزارت دفاع خریداری کرد اما بعدها در دوران اشغال فرانسه ارتش نازی از آن بهره برداری کرد. بعد از جنگ، در سال 1946، اینجا اولین دفتر مرکزی یونسکو بود و بعداً به یک مرکز کنفرانس برای وزارت امور خارجه فرانسه تبدیل گشت. حتی سازمان امور صلح پاریس که جنگ آمریکا در ویتنام را انتها داد نیز در اینجا فعالیت می کرد. از سال 2014 این هتل با نام جدیدش دوباره شروع به کار کرد.

سنت جیمز پاریس

پاریس هتل های پنج ستاره مجلل زیادی دارد. سنت جیمز پاریس (The Saint James) از ویژگی های دیزاین سنتی و در آغوش کشیدن شکوه و زیبایی ساختمان مشتق شد. این عمارت در سال 1892 در محوطه یک فرودگاه قدیمی بنا گشت. تراس خصوصی 300 متری آن آلاچیقی به شکل بالن دارد که برای گرامیداشت ناو بالنی فرانسه ساخته شد. باغ و رستوران هم با مهارت های آشپز برجسته ای به نام ویرژینی بسلو (Virginie Basselot) کامل می شوند. داخل هتل یک کتابخانه قدیمی را می بینید که بیش از 12 هزار جلد کتاب دارد. طراحی داخلی هتل به سبک باشکوه نئوکلاسیک کار شده و از عناصر خیره نماینده ای برای چیدمان استفاده نموده اند. این هتل در منطقه شانزدهم، در نزدیکی حلقه خارجی پاریس واقع شده است.

لوپیتال اوتل دیو

لوپیتال اوتل دیو (LHÔPITAL HÔTEL-DIEU) در ایل دو لا سیته (Ile de la Cité) واقع شده و قدیمی ترین رستوران فعال دنیا است. این مجموعه اولین بار در سال 651 توسط اسقف پاریس تأسیس شد و در آن موقع تنها بیمارستان پاریس بود. بعد از تحمل کردن چندین آتش سوزی، ظاهری که اکنون از بنا می بینید به سال 1871 تعلق داشته و به دلایل استراتژیک آن را در نزدیکی نتردام ساختند تا کسانی که به کلیسا می فرایند به بیمارستان نیز یاری نمایند. این هتل 14 اتاق مهمان دارد که در طبقه آخر واقع شده اند و منظره ای زیبا از شهر را به نمایش می گذارند. حیاط مرکزی با راهروهای مسقف ستون دارش نیز بسیار زیبا است. در بیمارستان 350 تخت برای بیماران وجود دارد. تا سال 2013، اینجا تنها بیمارستانی بود که به 9 منطقه داخلی خدمات اولیه مراقبتی اورژانسی ارائه می کرد.

هتل کوست

هتل کوست (Hotel Costes) در منطقه اول قرار داشته و یکی از پنج هتل پنج ستاره پاریس که با عنوان کاخ شناخته می شوند به حساب می آید. این هتل به خاطر استایل شیک، اتمسفر گیرا و تمام عناصر خاص دکوراسیونش شهرت دارد. کوست در سال 1991 مورد طراحی مجدد واقع شده و شهرت خود را به یک برند شیک توسعه داد. این هتل مهمانان را به سمت سالن باروکی خود و کافه ای که با یک دی جی کامل می گردد فرامی خواند. موسیقی این هتل تا به امروز بیش از 1 میلیون نسخه فروخته زیرا مخاطبین تشنه آمبیانس کوست هستند. این برند حتی لباس شنای لوکس خاص خود، کتاب عکس، شمع، محصولات زیبایی و عطر اختصاصی هم فراوری می نماید. بعد از آن که کیم کارداشیان گفت تنها برای خوردن یک برش چیز کیک محبوبش به پاریس و این هتل سر می زند، موجی از توجه از سمت شبکه های اجتماعی به سمت این هتل به راه افتاد.

لوتل

لوتل (LHôtel) در محله لاتین منطقه ششم واقع شده و به عنوان کوچک ترین هتل پنج ستاره پاریس شهرت یافته است زیرا تنها 20 اتاق دارد. البته این اندازه کوچک با یک رستوران ستاره دار میشلن و استخر شنایی در یک حمام رومی زیر سقف طاقی قدیمی جبران می گردد. این ساختمان در ابتدا در سال 1828 در یک باغ ساخته شد و به خاطر آنکه آخرین اقامتگاه نویسنده معروف اسکار وایلد بود نامش در تاریخ ثبت شده است. از آن موقع این هتل هنرمندان برجسته ای مانند سالوادور دالی، جیم موریسون و جانی دپ را به خود جذب نموده و در سال 2000 نیز مورد یک بازسازی سنگین نهاده شد تا با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

ماما شلتر

ماما شلتر (Mama Shelter) به خاطر اتمسفر متنوع و جذابش که با نرخ های مالی همراه شده اند، توانسته نام و صندلی ویژه خود را در صنعت هتل داری به دست آورد. اتاق های بتنی در تضاد با ماسک ها، دیوارهای گچی و سالن غذاخوری به سبک کافه تریا بوده و در کنار هم محیطی شهری را شکل می دهند. آخر هفته ها می توانید جدای از غذاهای لذیذ و متفاوت، از موسیقی زنده هم لذت ببرید. این دیزاین هتل آوانگارد، یکی از مجموعه هتل های محبوب طراح معروف، فیلیپ استارک (Philippe Starck) است. علیرغم موقعیت این هتل در خارج از مرکز شهر، باز هم می توانید از نزدیکی آن به گورستان پرلاشز نهایت استفاده را بکنید.

ریتس

سزار ریتس یک پیشخدمت سوئیسی بود که به هتل داری تغییر شغل داد و برند هتل معروف خودش را در سال 1898 به نام هتل ریتس (Hôtel Ritz) ثبت کرد. این هتل در منطقه یک در میدان واندوم (Place Vendôme) قرار داشته و در طی تاریخ میزبان مشتریان معروفی مانند مارسل پروست یا کوکو شانل بوده که بیش از 30 سال از عمرش را تا سال 1971 که درگذشت در آن زندگی کرد. ارنست همینگْوی نیز روزگاری به اینجا رفت و آمد داشت و شاهزاده دیانا یا دودی الفاید (Dodi Al Fayed) هم در آن اقامت داشته اند. هتل ریتس اکنون به طور مستقل جزو یادمان های ملی فرانسه به ثبت رسیده است. این هتل در سال 2012 مورد بازسازی واقع شد و البته به خاطر آتش سوزی سال 2016 بازگشایی اش اندکی به تاخیر افتاد.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 515

به "چند مورد از معروف ترین هتل های پاریس، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند مورد از معروف ترین هتل های پاریس، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید