والنسیا، سومین مقصد گردشگری اسپانیا

به گزارش زنگ قلاب بافی، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

والنسیا، سومین مقصد گردشگری اسپانیا

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

والنسیا Valencia؛ شهری جذاب و تماشایی است که از جشنواره های خاص تا تیم فوتبال مشهورش باعث شده بسیاری از مردم جهان آرزوی سفر به این شهر را در ذهن خود متصور شوند. جاذبه های جهانگردی والنسیا همیشه مملو از جهانگردانی است که با خرید بلیط هواپیما یا به صورت های دیگر خود را به این شهر ساحلی رسانده اند. آشنایی با این شهر برای کسانی که قصد سفر به آن را دارند، بسیار مهم است. برنامه ریزی در سفر و انتخاب هوشمندانه هتل، رستوران و جاذبه های جهانگردی، نقش مهمی در استفاده بیشتر از این سفر رویایی خواهد داشت.

با والنسیا بیشتر آشنا شویم

بندر والنسیا در شرق کشور اسپانیا واقع شده و یکی از مناطق پراهمیت در قسمت غرب دریای مدیترانه به شمار می رود. در این منطقه، دریایی واقع شده که به آن دریای بالئار Balearic Sea گفته می گردد. شهرهای مهمی مثل بارسلونا، تولون، مارسی و والنسیا در مجاورت این دریا قرار دارند و همین موضوع این دریا را به ناحیه ای استراتژیک تبدیل نموده است.

شهر والنسیا فاصله زیادی تا شهرهای مهم کشور اسپانیا ندارد. فاصله بارسلون تا والنسیا تنها 350 کیلومتر است. این یعنی نزدیک به 3 ساعت رانندگی شما را از بارسلون به این شهر می رساند. نکته جالب اینجاست که برای سفر از مادرید، پایتخت اسپانیا به این شهر نیز حدودا همین مقدار فاصله وجود دارد. البته اگر با خرید بلیط قطار سریع السیر از مادرید به والنسیا بروید، تنها 2 ساعت در راه خواهید بود.

طبق آخرین سرشماری که مربوط به سال 2010 میلادی است، جمعیت شهر والنسیا بیش از 800 هزار نفر تخمین زده شده است. ناگفته نماند که والنسیا سومین شهر عظیم کشور اسپانیا به شمار رفته و حکومتی خودمختار در این منطقه حاکم است. حمل ونقل دریایی در بنادر این شهر رونق داشته و تجهیزات پیشرفته ای در این منطقه قرار گرفته است. گفته می گردد بندر والنسیا عظیم ترین بندر مدیترانه محسوب است. که این موضوع خبر از ظرفیت بالای تجارت دریایی از این بندر می دهد.

بهترین جاذبه های جهانگردی والنسیا که نباید آن ها را از دست بدهید

شاید صحبت از تمام جاذبه های جهانگردی والنسیا که باعث شده بسیاری از جهانگردان از فاصله های دور خود را به این شهر برسانند در این مطلب امکان پذیر نباشد؛ البته قطعا شما هم فرصت سر زدن به تمامی این جاذبه ها را ندارید. در تور اسپانیا ممکن است چند روزی را در شهر والنسیا سپری کنید. پس یکی از مهم ترین اقداماتی که باید برای برنامه ریزی سفر به این شهر انجام دهید، انتخاب از بین جاذبه های دیدنی والنسیا است. جاذبه هایی که نباید آن ها را از دست داد.

در ادامه به صورت مختصر به معرفی پرطرفدارترین جاذبه های جهانگردی والنسیا از دید کاربران سایت تریپ ادوایزر و همچنین نظرات کاربران ایرانی می پردازیم. احتمالا شما هم تعدادی از این جاذبه ها را در لیست برنامه سفر خود قرار خواهید داد.

بنای تاریخی La Lonja de la Seda

مکانی که امروز به عنوان یکی از جاذبه های جهانگردی والنسیا شناخته می گردد، زمانی یکی از مهم ترین مراکز تجاری اروپا به ویژه در غرب دریای مدیترانه به شمار می رفته است. در این بنا تجارت ابریشم انجام می شده و هنوز نیز تجهیزاتی در این زمینه وجود دارد.

میدان مرکزی Ayuntamiento

نگاهی به تاریخچه شهر والنسیا که بیاندازیم، میدان آیونتامینتو از زمان تاسیس تا به امروز به عنوان یکی از مهم ترین میدان های این شهر شناخته شده است. هم ساختمان های زیبا و جذابی که این میدان را احاطه نموده اند و هم مراکز مهم اداری و فرهنگی مستقرشده در این محدوده باعث اهمیت بیشتر میدان Ayuntamiento شده اند.

جزایر قناری ؛ بهشت تابستانی اروپا

بارسلونا، زیباترین شهر اسپانیا

ساحل Malvarrosa

مهم ترین ساحل شهر والنسیا که هواداران زیادی در بین مردم شهر و جهانگردان دارد، ساحل مالواروسا است. ساحل ماسه ای و تمیز و منظره فوق العاده جذاب، شما را مبهوت خود خواهد نمود. اگر در سفر ماه عسل به والنسیا هستید، مطمئن باشید قدم زدن در ساحل Malvarrosa خاطره ای فراموش نشدنی برای شما و همسرتان رقم خواهد زد.

آکواریوم اقیانوس شناسی

بهتر است تا از فضای طبیعت این شهر فاصله نگرفته ایم، یکی دیگر از دیدنی های والنسیا که عاشقان طبیعت را به خود جذب می نماید را به شما معرفی کنیم. آکواریوم اقیانوس شناسی هم معماری بیرونی خاصی دارد و هم جذابیت فوق العاده از زیبایی های اقیانوس را در خود جای داده است. حتما قدم زدن در تونل این آکواریوم و حس راه رفتن در کف اقیانوس را تجربه کنید.

شهر علم و هنر

اگر به طبیعت و جاذبه های تاریخی علاقه ای ندارید، باز هم نگران نباشید. جاذبه های جهانگردی مدرن در والنسیا به قدری زیاد است که تمام زمان سفر شما را به خود اختصاص می دهد. یکی از بهترین این جاذبه های مدرن، شهر علم و هنر است. به راستی معماری مدرن و حیرت انگیز این بنا آن هم در بین بناهای سنتی این شهر، شگفت انگیز و خارق العاده است. در این شهر مدرن، امکانات مختلفی مهیا شده تا شما از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

برای رزرو هتل در والنسیا به چه نکاتی توجه کنیم؟

طبیعی است که در چنین شهری با تعداد زیادی از جاذبه های جهانگردی، باید هتل های متنوعی قرار داشته باشد. برای رزرو هتل در والنسیا باید به بعضی پارامترها توجه داشته باشید. پارامترهایی که می تواند هم در هزینه های سفر صرفه جویی کند و هم سفری جذاب و خاطره انگیز برایتان رقم بزند.

سعی کنید مکان هتل انتخابی شما به وسایل حمل ونقل عمومی نزدیک باشد.

اگر قصد دارید هر روز به کنار ساحل بروید، بهتر است برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت، هتلی در نزدیکی ساحل رزرو کنید.

برای صرفه جویی در هزینه رزرو هتل در والنسیا، بهتر است زمان سفر خود را مطابق با تخفیف های سالانه در این شهر تنظیم کنید. علاوه بر این، بسیاری از هتل های والنسیا برای رزرو زودهنگام، تخفیف پلکانی در نظر می گیرند.

اگر به دنبال اقامت لاکچری در این شهر هستید، هتل آرناس و هتل ملکه ویکتوریا از بهترین گزینه ها برای شما خواهند بود.

شکم گردی در والنسیا را تجربه کنید

وقتی به یک شهر با قدمتی چند صد ساله سفر می کنید، نباید انتظاری جز تنوع غذایی داشته باشید. شکم گردی در والنسیا یکی از جذاب ترین بخش های سفر به این منطقه است. از رستوران های لوکس گرفته تا غذا فروشی های خیابانی، همگی برای ارائه غذا به جهانگردان آماده اند. این شما هستید که با توجه به هزینه ای که برای خوردوخوراک خود در نظر گرفته اید، برای سر زدن به رستوران ها و غذاخوری ها برنامه ریزی می کنید.

شاید حیف باشد حالا که به این شهر ساحلی در اسپانیا سفر نموده اید، خوردن غذاهای دریایی که ویژه همین منطقه هستند را از دست بدهید. غذاهایی که شاید در کمتر نقطه ای از جهان آن ها را پیدا کنید. پس دور خوردن غذاهای بین الملل را خط بکشید و تا می توانید شکم گردی خود را به غذاهای محلی و سنتی والنسیا اختصاص دهید.

نکاتی که باید در خصوص سفر به والنسیا بدانید

والنسیا همانند بسیاری از شهرهای جهان شرایط خاص خود را دارد. به همین علت باید در سفر به این شهر، به بعضی نکات توجه شده تا در طول سفر مسئله ای برای شما و همراهانتان ایجاد نگردد.

بسیاری از مردم محلی توانایی صحبت به زبان انگلیسی را ندارند. اگر تورلیدر به همراه ندارید، حتما اپلیکیشن یا کتاب لغات و جملات ضروری اسپانیایی را به همراه داشته باشید.

در همان بدو ورود به والنسیا یا هر شهر دیگری در اسپانیا، حتما کارت City Pass را تهیه کنید. این کارت هوشمند در هزینه های سفر شما برای پرداخت بلیط جاذبه های جهانگردی و… صرفه جویی می نماید.

توجه داشته باشید که آب لوله کشی در این شهر تصفیه نشده و به هیچ عنوان قابل نوشیدن نیست. بهتر است حتما از بطری های آب نوشیدنی بهره ببرید.

تا جای ممکن با خود پول نقد به همراه نداشته باشید. جیب برهای والنسیا توانایی خیره نماینده ای دارند.

آنچه گفته شد خلاصه ای بود از مواردی که باید درباره والنسیا و سفر به این شهر بدانید. توصیه می کنیم بعد از نهایی شدن سفر، برنامه ای دقیق و هوشمندانه برای تجربه ای هیجان انگیز در سفر به والنسیا بریزید. نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم می تواند به شما در ساخت یک سفر رویایی به این شهر اسپانیایی یاری کند.

اگر تجربه سفر به والنسیا را داشته اید، حتما با ما و خوانندگان این مطلب در میان بگذارید. تجربیات شما می تواند به سفر بهتر دوستانتان یاری کند. شما نیز می توانید از تجربه های نگاشته شده از سفر به این شهر شرقی اسپانیا بهره ببرید.

منبع: ققنوس
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 741

به "والنسیا، سومین مقصد گردشگری اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والنسیا، سومین مقصد گردشگری اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید