این ایستگاه های اتوبوس شبیه میوه هستند!

به گزارش زنگ قلاب بافی، ایستگاه های اتوبوس شبیه میوه

در هر شهری ایستگاه های اتوبوس مختلفی هست که میزان و شکل های آن ها با هم فرق دارد. در برخی از شهرهای جهان حتی برای ساخت ایستگاه های اتوبوس هم ایده های خلاقانه به کار می برند تا چشم میزانای شهری را مجذوب نماینده تر و زیباتر نمایند. یکی از شهرهای خلاق در زمینه ایستگا های اتوبوس! شهر کوچک کوناگای در ژاپن است. این شهر در حومه ایساهایا در استان ناگاساکی واقع شده است و ایستگاه های اتوبوس در آن هم خوشمزه اند و هم رنگ های مجذوب نماینده دارند! 16 ایستگاه در این شهر در 5 میوه مختلف هندوانه، توت فرنگی، پرتغال، خربزه و گوجه ساخته شده و مجذوب نمایندهیت خاصی به شهر داده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا از ایستگاه های اتوبوس مجذوب نماینده این شهر بیشتر برایتان بگوییم.

این ایستگاه های اتوبوس شبیه میوه هستند!

این ایستگاه های عجیب و غریب اولین بار در سال 1990 به مناسبت تراول اکسپو ساخته شدند تا با زیبایی و مجذوب نمایندهیتی که برای شهر می آورند جهانگردانی که از شهرهای دیگر کشور به این شهر می فرایند را جذب نمایند. اکسپو 90 از آوریل تا سپتامبر 1990 به میزبانی اوزاکا برگزار گردید و به مدت 6 ماه ادامه پیدا کرد و آنقدر پیروز بود که توانست بیش از 23 میلیون نفر را جذب کند. در همان زمان، نمایشگاه های دیگری هم در شهرهای کوچک تر ژاپن در حال برگزاری بود. کوناگای شهر کوچکی که دقیقا در شرق ناگاساکی واقع شده است با تماشا این همه جهانگرد شهرهای دیگر تصمیم گرفت تا با برگزاری نمایشگاه کوچکی برای خودش جهانگرد پیدا کند. این شهر نمایشگاهی به نام کوناگای جرنی برگزار کرد که این 16 ایستگاه اتوبوس میوه ای هم جزئی از آن نمایش بودند. از آن موقع تا به حال این ایستگاه ها تبدیل به جاذبه جهانگردی محلی در این ناحیه شده اند. ایستگاه های اتوبوس میوه ای کوناگای در این سال ها معروفیت بیشتری پیدا نموده اند چون این شهر در سال 2005 با 4 شهر دیگر ترکیب شد و شهر بزرگ تر ایساهایا را به وجود آورد و این باعث شده که جهانگردان و جهانگرد های بیشتری آن را کشف نمایند. این ایستگاه های اتوبوس همچنان در شهر دیده می شوند و در این مدت از جاذبه های تماشایی شهر شده اند و به خوبی در این مدت ظاهر خودشان را حفظ نموده اند.

امروز تنها اثری که از نمایشگاه آن موقع به جای مانده 16 ایستگاه اتوبوسی هست که به شکل میوه های بزرگ توخالی هستند و همچنان جاذبه جهانگردی شهرند. چرا نباشند؟ تصور کنید که چقدر هیجان انگیز و جالب است که صبح ها به جای اینکه برای رفتن به محل کار در ایستگاه های همیشگی بایستید در میوه های خوشرنگی منتظر بمانید که خیلی واقعی به نظر می رسند. ژاپن با هنر و طراحی های خلاقانه، غریبه نیست؛ در این کشور همه چیزهایی که به نوعی از زیبایی شهر کم می نمایند به روش های خلاقانه آنقدر تزئین و زیبا می شوند که خودشان به بخشی از مجذوب نمایندهیت های شهر تبدیل می شوند. این ایستگاه های اتوبوس هم بخشی از همان فرهنگ زیباسازی در ژاپن است در این ایستگاه ها در جایگاهی زیبا که به شکلی مجذوب نماینده طراحی شده می نشینید و منتظر اتوبوس می مانید؛ این جا آنقدر مجذوب نماینده و خلاقانه است که با نشستن در آن شاید دوست داشته باشید که اتوبوس حالا حالاها نیاید تا همچنان در این محل بنشینید و از شکل ظاهری مجذوب نمایندهش که شما را یاد داستان های دوران کودکی می اندازد لذت ببرید. مطمئنا نشستن در این ایستگاه ها خیلی هیجان انگیز تر از نشستن در ایستگاه های اتوبوس معمولی دیگر است.

این ایستگاه های اتوبوس خوشمره را شاید در جاهای دیگر جهان، بیشتر در پارک های موضوعی ببینید اما آن ها در شهر کوناگای بخشی از ساختار شهری شده اند و امروز بعد از گذشت این همه سال دیگر هم مردم و هم بچه ها به بودن این میوه های خوشمزه در کنار خیابان ها عادت نموده اند. احتمالا حالا که این شهر معروف تر از سال های گذشته اش شده است بتوان این ایستگاه ها را بخشی از نماد این شهر دانست. اما احتمالا برایتان جالب است که بدانید ایده ساخت این ایستگاه های اتوبوس بامزه از کجا آمده است. طراح این ایستگاه ها می گوید برای ساخت آن ها از کاسلکه سیندرلا الهام گرفته است در آن کارتون سیندرلا در کالسکه ای سوار می گردد که شکلی شبیه کدو حلوایی است و با تماشا همین صحنه از فیلم جرقه ساخت ایستگاه هایی به شکل میوه در فکر طراح ان زده شد. اما جالبه که با این که ساخت این ایستگاه ها به خاطر تماشا کالسکه ای به شکل کدو حلوایی بوده اما هیچ کدام از ایستگاه ها به شکل کدو حلوایی ساخته نشده اند. شاید در نظر طراح، میوه های دیگری مثل توت فرنگی و پرتغال نمای مجذوب نماینده تری به شهر می دادند.

جایگاه هایی که در داخل این ایستگاه ها هستند هم با جایگاه های معمولی ای که در ایستگاه های اتوبوس دیگر می بینیم فرق دارند. برای جایگاه از چوبی مدور استفاده شده که در وسط آن ها جایی برای نشستن قرار داده شده است. هر کدام از ایستگاه ها هم دو پنجره کوچک و بامزه دارند که به رنگ همان میوه رنگ آمیزی شده و در آن همواره بسته است و یاری می نمایند تا نور به بخش داخلی ایستگاه بیاید. در ساخت این ایستگاه ها آنقدر به جزئیات توجه شده که حتی برگ میوه هم در بالا و بر روی پشت بام ایستگاه ها دیده می شوند و باعث شدند میوه کاملا واقعی به نظر بیاید. ابن میوه های بزرگ و خوشمزه در حال یادآوری این نکته هستند که حتی ایستگاه های اتوبوس هم باید ظاهری بیروح و کسالت آور نداشته باشند. برخی از این ایستگاه ها در ساحل هستند و چشم اندازهای خارق العاده ای را برای شهر به وجود آورده اند. امروز از این ایستگاه های هیجان انگیز در دیگر شهرهای دیگر جهان هم پیدا می گردد اما احتمالا ایده خلاقانه آن برای اولین بار از همین شهر ژاپنی آمده است.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1404

به "این ایستگاه های اتوبوس شبیه میوه هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ایستگاه های اتوبوس شبیه میوه هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید