برترین راه شناسایی سیم کارت هایی که از آن خبر ندارید

به گزارش زنگ قلاب بافی، اگرچه استعلام تعداد سیم کارت هایی که به نام مشترک ثبت شده، در رگولاتوری فراهم است، اما آگاهی از شماره سیم کارت هایی که به نام شماست، تنها با مراجعه به سامانه دولت همراه امکان پذیر است.

برترین راه شناسایی سیم کارت هایی که از آن خبر ندارید

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران، با توجه به جرائم اینترنتی با استفاده از سیم کارت، ضروری است افراد از سیم کارت هایی که با هویت آن ها ثبت شده، آگاهی داشته باشند و درصورت لزوم، سیم کارت هایی که در اختیارشان نیست را مسدودسازی نمایند. به همین علت مشترکان برای اطلاع از سیم کارت هایی که به نام آن ها ثبت شده است، می توانند با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی www.cra.ir در بخش حقوق کاربران وارد منوی استعلام سرویس های مشترکین شده و از تمام سرویس ها و شماره های تحت مالکیت و اپراتور های مربوط به آن آگاه شوند.

در حال حاضر بعلاوه آگاهی از تعداد خطوط مشترکان تلفن ثابت و سیار با استفاده از سامانه دولت همراه به آدرس اینترنتی https://mob.gov.ir، امکان پذیر است و چندی پیش سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم کارت نیز به سامانه دولت همراه متصل شد و تمام مشترکان علاوه بر مراجعه به نرم افزار های مدیریت اپراتور مورد نظر خود، می توانند با مراجعه به سامانه دولت همراه مراجعه نمایند.

بدین ترتیب اپراتور ها بعد از دریافت درخواست مشترک برای سلب امتیاز مالکیت، آنالیز سیستماتیک را شروع نموده و با ارسال رمز یک بار مصرف (OTP) به مشترک، احراز هویت را انجام می دهند و در صورت تطابق مالکیت سیم کارت با اطلاعات فرد متقاضی، درخواست سلب امتیاز مالکیت انجام می گردد.

با وجود این، گرچه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در وب سایت خود به آدرس www.cra.ir، منوی حقوق کاربران، گزینه استعلام سرویس های مشترکین، امکان استعلام تعداد سیم کارت هایی که به نام کاربران ثبت شده را فراهم نموده، اما از این طریق تنها تعداد سیم کارت های کاربران در هر اپراتور معین می گردد و شماره این سیم کارت ها همچنان ناشناس است. برای اطلاع از شماره سیم کارت ها، کاربران می توانند از سامانه دولت همراه استفاده نمایند.

برای این کار، ضروری است ابتدا به سامانه دولت همراه به وسیله نرم افزار یا وب، مراجعه کنید. البته در مرحله اول باید دقت داشته باشید که ورود به سامانه دولت همراه تنها با کد ملی و شماره همراهی که متعلق به شخص باشد، امکان پذیر است. با باز شدن سامانه دولت همراه، گزینه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را انتخاب کنید.

با باز شدن بخش مربوط به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خدمت تعداد خطوط مشترکین تلفن ثابت و سیار قابل انتخاب است.

در خاتمه با وارد کردن شماره تلفن مشترک، پیامکی حاوی سیم کارت هایی که به نام مشترک باشد، ارسال می گردد.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1275

به "برترین راه شناسایی سیم کارت هایی که از آن خبر ندارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین راه شناسایی سیم کارت هایی که از آن خبر ندارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید