بهره برداری از فاز اول بزرگراه بروجردی تا دو ماه آینده

به گزارش زنگ قلاب بافی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران درباره آخرین شرایط این پروژه به خبرنگاران می گوید:فاز اول پروژه شهیدبروجردی حدود 93درصد پیشرفت داشته و با رفع شدن تعدادی از معارضین، عملیات اجرایی آن تسریع شده است. طبق برنامه تا هفته آینده معارضین ملکی به جامانده نیز کاملا تخلیه و تخریب خواهند شد.

بهره برداری از فاز اول بزرگراه بروجردی تا دو ماه آینده

روزنامه خبرنگاران نوشت: یکی از برنامه ها و سیاست های کلی مدیریت تازه شهری، تکمیل پروژه های نیمه تمام و متوقف شده از سال های گذشته است و در کنار شروع پروژه های تازه، این موضوع به صورت جدی در دستور کار و برنامه شهرداری تهران قرار گرفته است.بزرگراه شهید بروجردی یکی از همین پروژه های نیمه تمام است که حدود یک دهه به دلیل معارضین با روند کندی در حال انجام بود. این بزرگراه دارای 2قطعه است و پس از طی دوره های رکود، تکمیل فاز نخست آن از مهرماه سال گذشته شروع شد و قرار بود تا بهمن 1401به انتها برسد، اما وجود چندین معارض شخصی و دولتی در مسیر تکمیل پروژه، باعث شد تا با وجود تمام شرایط و امکانات، این موضوع طبق جدول زمانبندی شده پیش نرود و افتتاح فاز اول تا رفع معارضین چندماه به تأخیر بیفتد. اکنون خبر می رسد که با رفع معارضین فاز اول پروژه بزرگراه شهید بروجردی، تا 2ماه آینده یعنی در تابستان 1402به بهره برداری می رسد.

اجرای فاز اول پروژه با رفع معارضین

مسعود حق لطفی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران درباره آخرین شرایط این پروژه به خبرنگاران می گوید:فاز اول پروژه شهیدبروجردی حدود 93درصد پیشرفت داشته و با رفع شدن تعدادی از معارضین، عملیات اجرایی آن تسریع شده است. طبق برنامه تا هفته آینده معارضین ملکی به جامانده نیز کاملا تخلیه و تخریب خواهند شد. ان شاءالله حدودا تا 2 ماه آینده فاز نخست پروژه به بهره برداری می رسد.

قطعه2 بزرگراه شهید بروجردی

فاز دوم پروژه شهید بروجردی تا به امروز 16درصد پیشرفت داشته است. درصورت رفع معارضین ملکی و تاسیساتی تا 2 ماه آینده، احتمال تکمیل و بهره برداری از فازدوم در اواخر سال 1402نیز وجود دارد اما درصورت زمانبر شدن رفع معارضین، افتتاح فاز دوم پروژه در سال 1403خواهد بود، چرا که اجرای این بخش حدود 8 ماه زمان می برد.

حق لطفی با بیان اینکه عملیات احداث فاز دوم بزرگراه شهیدبروجردی از سال گذشته تسریع شده است، در این رابطه می گوید:عملیات خاکبرداری، حفاری و بتن ریزی شمع ها به طور گسترده در طول محور در جریان است و تا به امروز بالغ بر 100 هزار مترمکعب خاکبرداری در این قطعه از بزرگراه شهیدبروجردی اجرا شده است. تا به امروز از 687 حلقه شمع موردنیاز برای اجرای این مقطع بزرگراهی، 247 شمع اجرا شده است، در ضمن 328حلقه شمع قابل اجرا بوده و عملیات احداث مابقی شمع ها با معارض روبه روست.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با اشاره به اجرای 22 شمع ستون مربوط به پل باغ انگوری، گفت:عملیات لازم برای اجرای عرشه شمالی پل اجرا شده است.

حق لطفی درخصوص معارضان موجود در مسیر اجرای فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی گفت: با 5 ملک در بخش کندرو و یک ملک در بخش تندرو و انواع معارضان تاسیساتی ازجمله لوله های آب 700 و 1000 میلی متری، لوله های گاز 4، 6 و 12 اینچی، تیرهای برق 20 کیلوولت و دکل برق فشار قوی روبرو هستیم. حق لطفی با اعلام پیشرفت 16درصدی عملیات اجرایی فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی، ادامه عملیات خاکبرداری، حفاری ماشینی شمع ها در محدوده های فاقد معارض و اجرای عرشه پل باغ انگوری را از جمله جبهه های فعال کاری در این بخش مطرح نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1677

به "بهره برداری از فاز اول بزرگراه بروجردی تا دو ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از فاز اول بزرگراه بروجردی تا دو ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید