ترکیه حفاظت و اداره فرودگاه کابل پس ار خروج آمریکا را پیشنهاد کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، ترکیه محافظت و اداره فرودگاه کابل را بعد از خروج آمریکا و نیروهای ناتو از افغانستان پیشنهاد داد اما مقامات آمریکایی گفتند، آنکارا شروطی دارد که باید حل شوند.

ترکیه حفاظت و اداره فرودگاه کابل پس ار خروج آمریکا را پیشنهاد کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه از تهران در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مسؤولان ترکیه گفتند، آنکارا در نشست ناتو در ماه مه زمانی که آمریکا و شرکایش با طرح خروج نیروها از افغانستان تا 11 سپتامبر موافقت کردند، این پیشنهاد را عنوان کرد.

یک مسؤول ترکیه فاش کرد: مسؤولان ترکیه و آمریکا نیازهای احتاقتصادی این ماموریت را آنالیز کردند و واشنگتن با تحقق بعضی از آنها موافقت کرد.

در این راستا، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پیشتر گفته بود: پیشنهاد ترکیه منوط به حمایت هم پیمانان است.

او اضافه نمود: قصد داریم براساس شروطی در افغانستان بمانیم. شروط ما چیست؟ حمایت سیاسی، اقتصادی و لجستیکی. اگر به این شروط عمل گردد، می توانیم در فروگاه بین المللی حامد کرزای بمانیم.

از سوی دیگر، مسؤولان آمریکایی گفتند، آنها از پیشنهاد ترکیه استقبال کردند اما آنکارا خواهان مولفه های حمایتی آمریکا برای این ماموریت است.

این مسؤولان به بعضی نگرانی های آمریکا درباره صداقت ترکیه در سایه دیگر اختلافات اشاره کردند اما گفتند، واشنگتن راهی برای موفقیت آن خواهد یافت.

طبق گزارش رویترز، نقش ترکیه در تامین امنیت فرودگاه و پروازهای بین المللی می تواند به بهبود روابط بین آنکارا و غرب یاری کند؛ روابطی که به دلیل خرید سامانه های دفاع موشکی روسیه و اختلافات با اروپا بر سر حفاری در آب های مدیترانه شرقی تیره شده است.

تامین امنیت فرودگاه کابل همچنین به متقاعد کردن بعضی کشورها در حفظ حضور دیپلماتیک در افغانستان یاری خواهد نمود به طوریکه استرالیا ماه گذشته سفارتش را از بیم نگرانی های امنیتی تعطیل کرد.

قرار است رهبران ناتو در نشست دوشنبه آینده شرایط افغانستان را آنالیز نمایند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز برای اولین بار با جو بایدن همتای آمریکایی ملاقات خواهد نمود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1111

به "ترکیه حفاظت و اداره فرودگاه کابل پس ار خروج آمریکا را پیشنهاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه حفاظت و اداره فرودگاه کابل پس ار خروج آمریکا را پیشنهاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید