آمریکا و هم پیمانانش برای مقابله با چالش چین و روسیه متحد شوند

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت که ایالات متحده باید بتواند علیه چین از موضع قدرت دست به اقدام زند و اینکه در کنار جنبه های خصومت آمیز فزاینده در روابط دو کشور، مطمئناً جنبه های قابل رقابت نیز وجود دارد.

آمریکا و هم پیمانانش برای مقابله با چالش چین و روسیه متحد شوند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این دیپلمات بلندپایه آمریکا همچنین گفت که مقابله با چالش های برخاسته از جانب چین، ایالات متحده را به توسعه یک رویکرد جامع و هماهنگ با هم پیمانان خود ملزم می نماید.

بلینکن در تبادل نظر با شبکه سی ان ان همچنین به موضوع روابط ایالات متحده با روسیه پرداخت و مدعی شد که واشنگتن در حال به انتها رساندن فرایند بازنگری خود در فعالیت های بدخواهانه روسیه است و مسکو را وادار می نماید تا بهای این گونه اقدامات را بپردازد!

این در حالی است که روسیه بارها ادعاهای دولت ایالات متحده را در زمینه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، حمله هکری و مسمومیت ادعایی آلکسی ناوالنی منتقد سرشناس روس را رد نموده است.

بلینکن در ادامه تأکید کرد که در حوزه روابط با روسیه و چین، هماهنگی با هم پیمانان واشنگتن اقدامات ایالات متحده علیه این دو کشور را از اثربخشی بیشتری برخوردار می نماید.

لازم به ذکر است، این لفاظی های خصمانه مقامات دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نسبت به چین و روسیه همزمان با تعمیق روابط پکن- مسکو و همچنین شکل گیری یک مثلث راهبردی شامل چین، روسیه و ایران صورت می گیرد. هفته گذشته نشریه گلوبال تایمز در یک گزارش تحلیلی نوشت که حمله های ایالات متحده به چین و روسیه به یک حس بحران مرتبط است که از کاهش توان رقابتی فراگیر [آمریکا] و تعمیق شراکت راهبردی جامع میان پکن و مسکو نشأت می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 980

به "آمریکا و هم پیمانانش برای مقابله با چالش چین و روسیه متحد شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و هم پیمانانش برای مقابله با چالش چین و روسیه متحد شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید