تولید مواد خوراکی مقاوم تر از بتن با ضایعات مواد غذایی

به گزارش زنگ قلاب بافی، محققان دانشگاه توکیو از تولید مواد خوراکی بسیار مستحکم با استفاده از ضایعات انواع مواد غذایی خبر داده اند. اگر چه این مواد از بتن هم قوی تر هستند، اما کماکان خوشمزه هستند.

تولید مواد خوراکی مقاوم تر از بتن با ضایعات مواد غذایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، آمارهای سازمان ملل نشان می دهد که سالانه 1.3 میلیارد تن ضایعات مواد غذایی در جهان تولید می شود. بخش زیادی از این ضایعات حاصل مصرف نشدن مواد غذایی در بازه زمانی معین شده و فاسدشدن آنها است.

تبدیل ضایعات مواد غذایی به موادخوراکی قابل مصرف و مستحکم از طریق ترکیب آنها با نوعی جلبک دریایی حاصل می شود. سپس با فرآوری این ترکیبات مواد قوی تر از بتن حاصل می شوند. محققان با استفاده از روشی که قبلاً برای ساخت مصالح ساختمانی با استفاده از پودر چوب به کار گرفته شده بود، ضایعات غذایی را با یکدیگر ترکیب کرده و در خلأ خشک کرده و سپس پودر کردند و سپس پودرها را آب و برخی چاشنی ها مخلوط کرده و محصول نهایی را در دمای بالا تحت فشار قرار دادند.

این ترکیب نهایی که در برابر خم شدن مقاومت بالاتری نسبت به بتن دارد، طعم خود را برای مدتی قابل قبول حفظ می کند و برای یک دوره آزمایشی چهار ماهه در برابر پوسیدگی، قارچ و حشرات مقاومت کرد.

حتی افزودن شکر و نمک بر مقاومت این ماده تأثیری نداشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1087

به "تولید مواد خوراکی مقاوم تر از بتن با ضایعات مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید مواد خوراکی مقاوم تر از بتن با ضایعات مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید