جمعیت دام سبک کشور به 68 میلیون راس می رسد، قیمت هر کیلو دام 53 هزار تومان

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به انباشت جمعیت دام در واحدهای دامداری و نبود تقاضا، بازار دام تعریفی ندارد.

جمعیت دام سبک کشور به 68 میلیون راس می رسد، قیمت هر کیلو دام 53 هزار تومان

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی خبرنگاران، با اشاره به اینکه بازار دام تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به مازاد جمعیت گوسفند و گوساله، قیمت هر کیلو گوشت در عمده فروشی ها 15 تا 20 هزار تومان کاهش یافته است .

او اضافه نمود: علی رغم ازدیاد تقاضا و پیک مصرف در فصل سرما، هنوز اتفاق خاصی در بازار رخ نداده است.

پوریان جمعیت گوسفندی کشور را 68 میلیون راس گفت و گفت: با توجه به زایش بره و جمعیت زیاد گوساله مربوط به پروار سال گذشته، دامدار با موانع متعددی رو به روست که روی کاغذ و در حد شعار مسائل به جای مانده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: با وجود مسائل متعدد دامدار، قرار بود که خرید حمایتی از دامدار انجام گردد که متاسفانه این امر صورت نگرفت، در حالی که صادرات دام راهکار مناسبی برای نجات دامداری از شرایط کنونی است.

پوریان با بیان اینکه در فصل های تابستان و بهار در بخش دام سبک حدود 7 میلیون راس دام باید کشتار می شد، گفت: کمبود تقاضا موجب شده این مقدار دام روی دست دامدار باقی بماند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: در بخش دام سنگین روزانه 200 تا 250 هزار راس باید کشتار گردد که متاسفانه این امر صورت نمی گیرد.

او قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را 51 تا 53 هزار تومان گفت و گفت: این در حالی است که قیمت تمام شده بالای 60 هزار تومان است که با این وجود دامدار برای ادامه فراوری انگیزه مالی ندارد.

پوریان ادامه داد: در شرایط کنونی برای مازاد فراوری باید چاره اندیشی گردد؛ چرا که به رغم خرید نهاده از بازار آزاد با قیمت های بالا، فراوریکنندگان مجبور به عرضه دام های نر و ماده به ضرر هستند که ادامه این فرایند به زیان صنعت تمام می گردد .

رئیس شورای تامین کنندگان دام در انتها توضیح داد: علی رغم ازدیاد مصرف در فصل پاییز، پیش بینی می گردد که کل احتیاج کشور از 40 هزار تن در نیمه دوم سال بالاتر نرود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1304

به "جمعیت دام سبک کشور به 68 میلیون راس می رسد، قیمت هر کیلو دام 53 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعیت دام سبک کشور به 68 میلیون راس می رسد، قیمت هر کیلو دام 53 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید