حال خوش چله نشینان زنجانی تحت الشعاع قیمت ها

به گزارش زنگ قلاب بافی، سالانه روزهای نزدیک به دورهمی های شب یلدا بازار میوه و آجیل رونق می گیرد و عموم مردم به اندازه وسع و توان اقتصادی، این اقلام را خریداری و از مهمانان بلندترین شب سال خود پذیرایی می نمایند، اما طی سال های اخیر سفره های شب یلدا نیز متأثر از نوسان و افزایش قیمت ها، کوچک تر شده و حال خوش چله نشینان را تحت الشعاع قرار داده است.

حال خوش چله نشینان زنجانی تحت الشعاع قیمت ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، روزهای پایانی فصل پاییز و شروع زمستان با دورهمی های خانوادگی شروع می شود و این جمع هیچ گاه بدون تشریفات نبوده است و از چندین روز قبل برای این شب برنامه ریزی و خریدهای ویژه انجام می شود.

تشریفات برای شب یلدا و دورهمی ها بازار میوه و آجیل را شلوغ تر از سایر روزهای عادی می نماید اما سال جاری بازار به دلیل افزایش نرخ انواع میوه رونق سالهای قبل را ندارد.

افزایش 15 درصدی قیمت انواع میوه

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان زنجان گفت: قیمت انواع میوه در میدان میوه و تره بار 10 تا 15 درصد افزایش یافته است.

سید مرتضی هاشمی تأکید کرد: هیچ کمبودی در عرضه میوه شب یلدا وجود ندارد.

وی، علت افزایش قیمت انواع میوه شب یلدا را تقاضای زیاد اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر هندوانه در میدان میوه و تره بار این شهر به قیمت هر کیلوگرم 25 تا30 هزار ریال عرضه می شود که این محصول عرضه شده در زنجان برای میناب استان هرمزگان است.

هاشمی، قیمت هر کیلوگرم انار را از 50 تا 90 هزار ریال اعلام کرد و اضافه کرد: انواع پرتقال نیز از کیلویی 20 تا 40 هزار ریال در میدان میوه و تره بار به فروش می رسد.

وی اعلام نمود: پس از سپری شدن یلدا این افزایش ها دیگر اعمال نخواهد شد و قیمت به حالت قبلی بازمی شود.

بازار میوه رونق ندارد

یکی از میوه فروشان در بازار میوه و تره بار زنجان گفت: در حال حاضر هیچ رونقی در بازار میوه وجود ندارد.

محمد نبی پور گفت: سال گذشته یک میوه فروشی توسط چهار نیرو اداره می شد که سال جاری به دلیل کم رونق شدن با 2 نفر اداره می شود.

این میوه فروش زنجانی ادامه داد: افزایش قیمت میوه در بازار به دلیل کیفیت مطلوب آن است.

کمی منصف باشیم

یکی از شهروندان زنجانی در بازار میوه گفت: در حال حاضر موز با کیلویی 150 هزار ریال برای مصرف نمایندگان عرضه می شود که این مبلغ هفته گذشته 105 هزار ریال بود.

شهین علیاری گفت: بعضی از میوه فروشان نیز موز غیرقابل استفاده ای که فقط برای شیرموز می تواند قابل مصرف باشد که کاملاً سیاه شده را باقیمت 100 هزار ریال می فروشند.

وی اضافه کرد: مسئولان مربوطه در زمان حاضر که بازار احتیاج به تشدید نظارت ویژه دارد وارد عمل شوند، فروشنده ها نیز کمی منصف باشند و مراعات حال شهروندانی را داشته باشند که نمی توانند فقط برای شب یلدا انار را با 100 هزار ریال و هندوانه را با 70 هزار ریال خرید نمایند.

میوه شب یلدای سال جاری را دانه ای می خرم

یکی دیگر از شهروندان زنجانی ادامه داد: سال های گذشته برای دورهمی های شب یلدا میوه را کیلویی می خریدم اما سال جاری تصمیم گرفته ام از هرکدام سه یا چهار تا خرید کنم.

رضا حیدری تأکید کرد: سال جاری توان خریدم کاهش یافته و سالانه برای میوه شب یلدا شاهد افزایش قیمت هندوانه بودیم که آن هم دقیقه 90 کاهش می یافت.

وی یادآوری کرد: اما سال جاری برخلاف سال های گذشته از چند روز باقی مانده به شب یلدا شاهد افزایش در قیمت همه میوه ها هستیم.

اینفوگرافی | شب یلدا در چهارگوشه ایران

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 31

به "حال خوش چله نشینان زنجانی تحت الشعاع قیمت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال خوش چله نشینان زنجانی تحت الشعاع قیمت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید