دفن عجیب جسد برای جلوگیری از بازگشت مردگان! ، عکس

به گزارش زنگ قلاب بافی، همشهری آنلاین نوشت: مقبره رومی مهر شده با میخ های جادویی برای حبس نموده مرده بی قرار، پس از 2000 سال باز شد.

دفن عجیب جسد برای جلوگیری از بازگشت مردگان! ، عکس

درهای یک مقبره رومی در ترکیه که حدود 2000 سال پیش برای حبس کردن ارواح بی قرار مردگان مهر و موم شده بود، باز شد. باستان شناسان ادعا می نمایند که مردم باستانی که مقبره را بستند، میخ های خمیده ای را عمدا روی زمین گذاشتند و آن را به گونه ای مهر و موم کردند که نشان می دهد از اینکه مرده داخل مقبره بعدا دنبالشان راه بیفتد، بسیار می ترسیدند.

مطالعه ای که به این موضوع پرداخته، به سرپرستی یوهان کلیس در مجله Antiquity منتشر شده است. این مقاله شامل توضیحات مفصلی از مقبره روح زده و معنای آن است. در این مقبره، بقایای سوزانده شده جسد، یکجا دفن و با میخ های پراکنده عمدتا خم احاطه شده و با دقت در زیر انبوهی از کاشی ها و لایه ای از آهک مهر و موم شده بود.

محققان نوشتند: برای هر یک از این شیوه ها، شباهت های متنی و باستان شناختی را می توان در جاهای دیگری در دنیای مدیترانه باستان یافت، که در مجموع نشان می دهد که باورهای جادویی در کار بوده اند.

این مقبره در محلی در ترکیه کشف شد

این مقبره در یک سایت باستان شناسی به نام Sagalassos که در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است، پیدا شد و قدمت آن به حدود 100-150 بعد از میلاد می رسد.

محققان از یافتن 41 میخ خم شده در اطراف بقایای سوزانده شده در داخل مقبره شگفت زده شدند. آجرها درست همان جایی که جسد سوزانده شده، روی مواد آتش زا، چیده شده و سپس روی آن با گچ و آهک پوشانده شده است. تصور می گردد این کارها به این دلیل صورت گرفته که رومیان باستان از بازگشت روح بی قرار کسی که مرده، می ترسیدند.

کلیس گفت: جسد نه با یک، نه دو، بلکه با سه روش مختلف حبس شده که می توان آن را به عنوان کوششی برای محافظت زندگان در برابر مردگان فهم کرد و این معبد هم دلالت بر ترس از بازگشت مردگان بی قرار گرفته است.

سایر اثاثیه مقبره کشف شده نشان می هد مردی که دفن شده محبوب بوده است. از سرنخ های ابراز محبت در مقبره می توان به بقایای غذا، سکه و ظروف سرامیکی و شیشه ای اشاره نمود. محققان بر این باورند که این مرد احتمالا به وسیله اعضای خانواده به روشی غیرمجاز دفن شده است. آن ها فکر می نمایند که کوشش برای نوعی مراسم جادویی می تواند پاسخی بداهه به بیماری و مرگ غیرطبیعی باشد.

محققان نتیجه گیری کردند که صرف نظر از اینکه دلیل مرگ آسیب زا، مرموز یا به طور بالقوه نتیجه یک بیماری مسری یا مجازات بوده، به نظر می رسد که زنده ها از بازگشت یا انتقام مرده می ترسیدند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1639

به "دفن عجیب جسد برای جلوگیری از بازگشت مردگان! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفن عجیب جسد برای جلوگیری از بازگشت مردگان! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید