دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس

به گزارش زنگ قلاب بافی، برای گیمرها، داغ شدن کنسول بازی معضل بزرگ و ناراحت کننده ای است. این مشکل می تواند دلایل متعددی از جمله استفاده طولانی مدت (که رایج ترین علت آن است)، پر بودن حافظه دستگاه و مسائل فنی ایجاد شده باشد. دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس هر چیزی که باشد، نباید آن را پشت گوش انداخت چون به سلامت دستگاه آسیب می زند و منجر به ذوب شدن قطعات داخلی و نتیجتاً، گذاشتن هزینۀ بالا بر دست شما می گردد.

دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس

با ما باشید تا دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس را با هم آنالیز کنیم و ببینیم برای رفع این مشکل چه کارهایی از دستمان برمی آید. در انتهای مقاله، از قلم نیاندازید که می توانید سوالات به جای مانده خود را مطرح کنید تا تعمیرکار ایکس باکس خبرنگاران جوابگوی شما باشد.

آشنایی با ایکس باکس سری اِس

در سال 2020، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس به بازار عرضه شدند و موجبات خوشحالی گیمرها را در سراسر جهان فراهم کردند.

ایکس باکس سری اس که در این مقاله آنالیز اش می کنیم، در بین سری های مختلف ایکس باکس، لقب ارزانترین کنسول بازی را از آن خود کرد. ایکس باکس سری اس، مناسب کسانی است که هزینه چندانی نمی توانند نمایند. این کنسول بازی، ابعادی کوچکتر از دیگر کنسول ها دارد و بسته بندی آن نیز متفاوت از بقیه است.

ویژگی های ایکس باکس سری اس

ویژگی ها و تعییناتایکس باکس سری اس
شبکه بی سیمدارد
بلوتوثدارد
تعداد در گاه USB3 عدد
خروجی تصویرQHD-1440P
خروجی صدا-
اقلام داخل جعبهدسته - کابل HDMI- کابل
توان پردازشی4 ترافلاپس
حافظه رم10 گیگ GDDR6
درایو نوریندارد
حافظه ذخیره ساز500 گیگ SSD سفارشی
پردازنده گرافیکیپردازنده شخصی سازی شده RDNA2 با فرکانس 1.55 گیگاهرتز
وزن1.93 کیلوگرم
رنگسفید

مقاله پیشنهادی: تعویض مادربرد ایکس باکس

سخت افزار ایکس باکس سری اس

این کنسول، به عنوان جایگزینی برای ایکس باکس وان عرضه شد و از نظر سخت افزاری به مراتب بهتر از آن است. در ایکس باکس سری اس، بازی ها با وضوح 1440P و فول اچ دی اجرا می شوند. و عملکرد حافظه SSD سریعتر از HDD ایکس باکس سری وان است.

سرعت بالا آمدن بازی ها بسیار سریع است و زمان زیادی منتظر لودینگ نخواهید ماند. حافظه دستگاه نیز، امکان اجرای بازی ها با ثبات بیشتر را فراهم آورد. از آن جا که این نسخه ایکس باکس دیسک ندارد، شما باید بازی ها را مستقیما روی کنسول دانلود کنید. پردازنده های AMD در این کنسول به کار رفته اند که 8 هسته هستند و با فرکانس 3/8 گیگاهرتزی کار می نمایند.

آنالیز علل و دلایل داغ کردن کنسول بازی

هنگامی که کنسول بازی را تهیه می کنید، باید ظرفیت و توان آن اطلاعات کافی داشته باشید تا بیش از آن به دستگاه فشار وارد نکنید و بتوانید به خوبی از آن مراقبت کنید. داغ شدن ایکس باکس سری اس، می تواند به دلایل زیر اتفاق بیوفتد:

  1. مسائل فنیِ ایجاد شده در هارد دستگاه
  2. گرد و غبار گرفتنِ فن دستگاه
  3. در معرض آفتاب یا گرمای شدید و مستقیم قرار گرفتن
  4. استفاده از دستگاه به مدت طولانی
  5. بسته ماندن منافذ تهویه و عدم ورود و خروج هوا
  6. خرابی چیپ ماکروسافت
  7. استفاده از دی وی دی رم برای مدت طولانی

رفع مشکل داغ شدن ایکس باکس سری اس

زمانی که این مشکل ایجاد شد، باید سریعا آن را رفع کنید تا اتفاق بدتری نیوفتد و کنسول خراب نگردد. اگر به دلیل گرمای زیاد، ناگهان دستگاه خاموش شد، بگذارید تا استراحت کند راه هایی که در ادامه گفته می گردد را انجام دهید تا دیگر چنین مسئله ای را تجربه نکنید.

  1. محیط مناسب برای دستگاه فراهم کنید: اگر زمان های طولانی از دستگاه استفاده می کنید، باید در محلی قرار بگیرد که به دور از گرمای زیاد و گرد و خاک باشد چون این دو عامل دشمن کنسول هستند. باید دستگاه در فضایی قرار بگیرد که بخش بیرونی اش، با هوای در تماس باشد و دمای آن کنترل گردد.
  2. سلامت قطعات: یکی دیگر از دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس آسیب تماشا قطعات درونی آن هستند. اگر قطعاتی چون فن، برد وایرلس، رم، هارد یا هر بخش دیگری خراب شده باشد، دمای دستگاه را افزایش می دهد. بهتر است اگر به سلامت قطعات شک دارید و نشانه های خرابی شان را مشاهده نموده اید، با تعمیرکار تماس بگیرید. (در ادامه به شما می گوییم که اگر مشکل از هارد دستگاه بود، چگونه آن را می توانید عوض کنید.)
  3. حذف بازی های اضافه: اگر حافظه کنسول پر گردد، داغ می نماید. می توانید با حذف بازی های اضافی فضای هارد را خالی کنید.
  4. خاموش کردن دستگاه: وقتی دستگاه داغ گردد، فن سرعت کار خود را بیشتر می نماید که سریعتر دما را به وضع تعادل برساند و دستگاه را خنک کند. در چنین مواقعی، شما می توانید دستگاه را خاموش کنید که به خنک شدنش یاری نموده باشید.
  5. کاهش زمان استفاده: به جای این که چندین ساعت یک سره بازی کنید، وقفه های نیم ساعته بین زمان های بازی ایجاد کنید تا دستگاه زمانی برای خنک شدن و تنو قوا داشته باشد. مثلا می توانید بعد از هر 3-4 ساعت بازی، حدود نیم ساعت کنسول را خاموش کنید.
  6. باز بودن منافذ دستگاه: روی دستگاه را نپوشانید. چیزی نباید روی منافذ قرار بگیرد تا هوا بتواند آزادانه رفت و آمد کند و فضای داخلی خنک گردد.

مطلب پیشنهادی:کیبورد های منتخب گیمینگ 2022

آموزش تعویض هارد

آموزشی که در این بخش شرح داده می گردد بیشتر جهت آشنایی شما با فرایند کار است. اگر تا به حال خودتان کار فنی و تعمیراتی انجام نداده اید و با ساختار درونی کنسول آشنایی ندارید، بهتر است به هیچ عنوان خودتان آن را باز نکنید چون در صورت تشخیص اشتباه و کار نادرست، خسارت بیشتری به آن وارد خواهید کرد.

  1. برای تعویض هارد کنسول، ابتدا آن را با یاری لوازم و ابزار مورد احتیاج باز کنید.
  2. پیچ های درایو را باز کنید.
  3. اتصالات هارد را از آن جدا کنید.
  4. هارد را خارج کنید. حواستان باشد هیچ فشاری به دستگاه وارد نکنید.
  5. هارد نو را بگذارید سر جایش.
  6. پیچ ها و اتصالات را ببندید.

حال می توانید از قطعه نو و سالم دستگاه لذت ببرید. برای تهیه هارد نو، حواستان باشد که قطعه باکیفیتی تهیه کنید.

جمع بندی

حال که با دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس آشنا شدید و راه های پیشگیری از آن را هم یاد گرفتید، بهتر می توانید از این دستگاه نگهداری کنید. اگر سوال دیگری در مورد نگهداری از کنسول دارید می توانید در بخش نظرات مطرح کنید. بعلاوه، برای تعمیر ایکس باکس و انواع لوازم دیجیتال، می توانید روی تیم تعمیرکاران خبرنگاران حساب کنید. برای ارتباط با ما و ثبت سفارش خود، کافیست وارد وبسایت خبرنگاران شوید و سفارشتان را به ثبت برسانید تا تعمیرکاران در زمان تعیین شده به محل مراجعه نمایند.

منبع: آچاره
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1534

به "دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید