رفتارهای که مهمانداران از آن متنفرند

به گزارش زنگ قلاب بافی، رفتارهای که مهمانداران از آن متنفرند

از وقتی که هواپیما توسعه پیدا کردند در زمینه های مسافربری و حمل و نقل نیز مورد استفاده قرار گرفتند و شغل های زیادی را به وجود اوردند که یکی از این شغل ها مهمانداری است. پس بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما چند نکته را درباره مهمانداران هواپیما بدانید

رفتارهای که مهمانداران از آن متنفرند

مهمانداری هواپیما یکی از شغل های سخت است که باید کوشش زیادی کنید تا به این شغل کنار بیاید.مهمانداران دوست دارند با اونها خوب رفتارکنید و مثل خدمتکار با ان ها رفتار نکند چون انها خدمتکار شما نیستند. مهمانداران وظیفه دارند تا برای شما در طول سفر آرامش رو فراهم نمایند و شما هم در برابر ان ها وطایف دارید مهمانداران از شما انتظار دارند با آن ها با مهربانی و با احترام رفتار کنید و نباید هر طور دوست دارید با آن ها رفتار کنید ما در این مقاله شما را با رفتاری که مهمانداران را ناراحت می نماید آشنا میکنیم پس بهتر است این مقاله را مطالعه کنید تا مهماندارن از شما ناراحت نشوند.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

مهمانداران خدمتکار شما نیستند. آن ها خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید درباره هواپیما، پرواز و به طور کلی درباره اوضاع و شرایط می دانند. درست است که مهمانداران برای سرویس دهی به مسافران آن جا هستند، اما تعریف شغلی شان خیلی گسترده تر از این ها است. نگرانی اولیه خلبانان و خدمه ایمنی، پرواز و مسافران است. بنابراین، یک مهماندار باید بتواند در مواقع لزوم CPR، یاری های اولیه، اطفای حریق در پرواز، عملیات فرود اضطراری و امنیت پرواز را مدیریت کند. همان طور که می بینید شغل مهمانداری آن قدرها هم ساده نیست، در واقع وظایف متعددی بر دوش یک مهماندار است و خدمات رسانی به مسافران تنها بخش کوچکی از آن است.

خدمه ممکن است گاهی از دست مسافران خسته و کلافه شوند، اما چند مورد خاص است که می تواند واقعا آن ها را عصبانی کند. در ادامه درباره چند نمونه از این موقعیت ها را از زبان یک مهماندار به نام لیا ولپ (Lia Volpe) می خوانید:

1. حرکات کششی در مکان نامناسب

جایگاه استاندارد هواپیما چندان راحت طراحی نشده است و اغلب مسافران باید چندین ساعت پرواز را روی این جایگاه های کوچک تحمل نمایند، اما خواهش ما مهمانداران این است که لطفا فضای آشپزخانه هواپیما را با خانه خود اشتباه نگیرید، آن جا جای کش و قوس دادن و انجام حرکات کششی نیست. تمام کوشش ما این است که در هر پرواز بهترین سرویس را به 100 مسافر یا بیشتر ارائه دهیم. اما جای حرکات ورزشی کف آشپزخانه هواپبما نیست. من مسافرانی داشتم که کف راهرو سعی در انجام حرکات کششی داشتند و سرشان با زمین در تماس بود. فقط اگر می دانستند چه قدر راهرو می تواند آلوده باشد، هیچ وقت دست به این کار نمی زدند.

2. پر بودن محفظه بالای سر مسافران

خدمه پرواز هر زمان که یک مسافر با بدجنسی به سمت آن ها می آید و قصد توهین دارند متوجه می شوند چه خبر است. به عنوان مثال، ممکن است در یک پرواز محفظه مخصوص بالای سر مسافران به سرعت پر گردد و برای جاگذاری بار مسافرانی که در آخر سوار می شوند مشکل پیش بیاید. ولپ می گوید: وقتی مسافری با عصبانیت و بدخلقی بار خود را به سمت ما می گیرد و با گستاخی می گوید این وظیفه شما است، اصلا خوشایند نیست.

3. تماس بدنی

اغلب مهمانداران به هیچ وجه خوش شان نمی آید زمانی که در حال عبور از راهرو هواپیما هستند و درخواست چیزی از آن ها دارید روی شانه شان بزنید یا به نحوی با آن ها تماس بدنی داشته باشید. ما شنوایی بسیار خوبی داریم؛ بنابراین اگر تنها ما را صدا کنید، می توانیم راحت تر به خواسته شما رسیدگی کنیم.

4. خاموش نکردن وسایل الکترونیکی

متوجه هستیم که ممکن است تماس های تلفنی مهمی داشته باشید، اما زمانی که به شما می گویند تمام لوازم الکترونیکی خود را خاموش کنید، تماس های تلفنی را قطع کنید و تلفن همراه خود را در حالت هواپیما قرار دهید، لزوما باید این کار را انجام دهید. زمانی که برای آنالیز نهایی از راهرو عبور می کنیم، متوجه می شویم که سعی در مخفی کردن تلفن خود دارید. این مسئله به خصوص برای مسافران ردیف خروجی مهم تر هم است؛ هواپیما تا زمانی که از خاموش بودن وسایل الکترونیکی آن ها اطمینان نداشته باشد نمی تواند پرواز کند. من یک بار مجبور شدم به خاطر مکالمه یک مسافر 5 دقیقه صبر کنم تا تمام گردد و سپس اعلام بریفینگ کنم (این اعلامیه در هر پرواز قبل از اینکه درب اصلی کابین بسته گردد انجام می گردد).

5. قرار دادن زباله در جیب جایگاه

مهمانداران معمولا چندین بار برای جمع آوری زباله اقدام می نمایند. بنابراین وقتی متوجه می شویم که زباله ای در جیب جایگاه گذاشته شده است، بسیار عصبانی می شویم. آدامس، پوست موز، دستمال مرطوب و چیزهایی که جای آن ها در جیب جایگاه نیست، بیشتر باعث ناراحتی و عصبانیت ما می شوند.

6. فشردن نابجا دکمه مهماندار

لطفا برای فشردن دکمه مهماندار عجله نکنید. مگر آنکه احتیاج به یاری فوری داشته باشید یا مسئله مهمی پیش آمده باشد. سوالاتی مانند کی پرواز می کنیم؟، هوا چه طور است؟، پرواز چه قدر طول می کشد؟ دلایل قانع نماینده ای برای فشار دادن دکمه مهماندار نیستند.

7. تاخیر هواپیما و عصبانیت مسافران

به عنوان مهماندار بسیار متاسف می شویم وقتی در پرواز تاخیر پیش می آید، اما لطفا ما را مقصر ندانید. ما هیچ کنترلی روی شرایط آب وهوایی یا ایرادات فنی نداریم، پس توهین به ما یا عصبانی بودن از ما چیزی را حل نمی نماید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 370

به "رفتارهای که مهمانداران از آن متنفرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتارهای که مهمانداران از آن متنفرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید