ساخت پاورپوینت با گوشی؛ همراهان همیشگی و حرفه ای

به گزارش زنگ قلاب بافی، در دنیای مدرن امروز که سرعت و خلاقیت از مهم ترین عوامل موفقیت هستند، داشتن ابزارهایی که به ما یاری نمایند تا ایده های خود را سریع تر و آسان تر عملی کنیم، لازم است. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت گوشی های هوشمند نه تنها برای ارتباطات یا تفریح بلکه به عنوان ابزاری کارآمد برای انجام اموری که پیش تر فقط با کامپیوتر انجام می شد، بدل شده اند. یکی از کاربردهای مجذوب کننده این ابزارها، ساخت پاورپوینت با گوشی است که این موضوع برای دانش آموزان، دانشجویان و یا صاحبین کسب و کاری که احتیاج به ارائه دارند، بسیار مهم و کاربردی خواهد بود تا بتوانند در کمترین زمان، ارائه های حرفه ای ایجاد نمایند.

ساخت پاورپوینت با گوشی؛ همراهان همیشگی و حرفه ای

برنامه های مختلفی بدین منظور وجود دارند که با آن ها می توانید به راحتی اسلایدهای متنوعی را با تصاویر، متون، جداول و حتی انیمیشن ایجاد کنید. خلاقیت در ساختار اسلایدها، استفاده از تصاویر، انیمیشن ها و گرافیک های متنوع به همراه رابط کاربری ساده از جمله عواملی هستند که در انتخاب برترین برنامه ساخت پاورپوینت با گوشی باید مد نظر قرار دهید.

اموزش ساخت پاورپوینت با گوشی ایفون

اگر شما از آیفون استفاده می کنید و احتیاج دارید به سرعت و بدون دسترسی به رایانه یک پاورپوینت بسازید، ابزارها و برنامه های مختلفی برای شما وجود دارد که می توانند این فرآیند را بسیار ساده نمایند. برنامه هایی مانند Microsoft PowerPoint، Google Slides، و Keynote، از برترین برنامه های ساخت پاورپوینت باگوشی به شمار می روند که شما می توانید به راحتی و با بهره گیری از امکانات پیشرفته این برنامه ها، اسلایدهایی زیبا و خلاقانه ایجاد کنید. در ادمه اموزش ساخت پاورپوینت با گوشی ایفون شرح داده شده اند.

Microsoft PowerPoint

برنامه Microsoft PowerPoint یکی از معروف ترین و پرکاربردترین برنامه ساخت پاورپوینت با گوشی ایفون است که نسخه موبایل آن تمامی قابلیت های کلیدی نسخه دسکتاپ را در قالبی کاربرپسند و بهینه ارائه می دهد. برای استفاده از آن، ابتدا برنامه Microsoft PowerPoint را از App Store دانلود و نصب کنید. پس از نصب، یک حساب کاربری ایجاد کنید و اگر از قبل حسابی دارید، وارد حساب مایکروسافت خود شوید. ورود به حساب کاربری امکان ذخیره سازی پروژه های شما در فضای ابری (OneDrive) را فراهم می نماید.

برای آشنایی با طرز ساخت پاورپوینت با گوشی به یاری این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا برای ایجاد پروژه تازه در اصلی برنامه روی گزینه New Presentation یا همان پروژه تازه ضربه بزنید. برای راحتی کار می توانید از قالب های آماده بهره ببرید که به شما در طراحی سریع و حرفه ای اسلایدها یاری می نمایند یا اینکه اگر قصد دارید، از ابتدا خودتان کار طراحی را انجام دهید از قالب سفید یا Blank بهره ببرید.

پس از ایجاد پروژه، شما می توانید به تعداد دلخواه اسلاید اضافه کنید. برای اضافه کردن اسلاید تازه، کافی است روی آیکون + که معمولا در بالای صفحه واقع شده است، کلیک کنید. همچنی امکان ویرایش هر اسلاید به طور جداگانه با استفاده از متن، تصاویر، جداول و حتی نمودارها وجود دارد. بعلاوه گزینه هایی برای اضافه کردن انیمیشن ها و ترنزیشن ها بین اسلایدها هم در این برنامه دیده می گردد که ارائه شما را حرفه ای تر می نماید.

برای قرار دادن تصاویر، ویدئو ها و نمودار های گرافیکی کافی است به وسیله آیکون Insert فایل مورد نظر را از گالری گوشی خود به برنامه اضافه کنید. معمولا پیشنهاد می گردد که در ساخت پاورپوینت از نمودار ها و جداول زیادی بهره ببرید تا مفاهیم به شکل سریع قابل درک شوند. پس با افزودن این تصاویر ارائه ای مجذوب کننده و پر محتوایی را ارائه دهید.

پس از اتمام ویرایش و ساخت اسلایدها، می توانید فایل پاورپوینت خود را در فضای ابری ذخیره کنید تا در هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشید. بعلاوه می توانید آن را مستقیما از گوشی خود به اشتراک بگذارید یا به وسیله ایمیل به دیگران ارسال کنید.

Google Slides

Google Slides هم یکی دیگر از برنامه های رایگان و محبوب برای ساخت پاورپوینت باگوشی است که به وسیله شرکت گوگل ارائه شده و به شما این امکان را می دهد تا به سادگی و با رابط کاربری ساده ارائه های زیبایی بسازید و آن ها را ویرایش کنید. این برنامه هم به صورت آنلاین و آفلاین قابل استفاده است و به راحتی با Google Drive همگام سازی می گردد، به طوری که تمام فایل های شما به صورت اتوماتیک ذخیره و در هر زمان و مکانی در دسترس هستند.

یکی از مزیت های بالقوه این برنامه امکان همکاری گروهی است، یعنی اگر برای کار گروهی خود می خواهید اسلاید بسازید، پیشنهاد ما استفاده از این برنام هاست تا بتوانید دیگران را به پروژه دعوت کنید و به طور هم زمان روی یک فایل کار نمایند. این برنامه به صورت اتوماتیک تغییرات شما را ذخیره می نماید، پس نگران از دست رفتن فایل خود هم نباشید.

علاوه بر این، این برنامه به شما اجازه می دهد فایل های خود را با فرمت های مختلف از جمله پاورپوینت (PPTX) ذخیره و یا به اشتراک بگذارید و با هر دستگاهی به به گوگل درایو متصل شوید، به این فایل ها دسترسی خواهید داشت.

بعلاوه Google Slides از افزونه های مختلفی پشتیبانی می نماید که می تواند قابلیت های اضافی مانند ابزارهای طراحی گرافیکی یا ابزارهای آموزشی را به برنامه اضافه کند.

WPS Office

اگر در پی یک برنامه چندکاره و رایگان می گشت که به شما امکان کار با فایل های مختلف از جمله پاورپوینت، ورد و اکسل را بدهد، پیشنهاد ما WPS Office است. این برنامه یکی از محبوب ترین جایگزین های مجموعه Microsoft Office است و قابلیت های فراوانی را برای کاربران فراهم می نماید و برای افرادی که در پی یک پکیج کامل هستند، یک انتخاب مناسب است. WPS Office می تواند فایل های پاورپوینت، ورد و اکسل را با فرمت های مختلف باز و ذخیره کند. یکی از نکات مثبت این اپلیکیشن این است به شما این امکان را می دهد که بدون احتیاج به اتصال اینترنت، پاورپوینت بسازید و ویرایش کنید. این ویژگی مخصوصا برای زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید، بسیار کاربردی است.

برای ساخت پاورپوینت با گوشی این برنامه قابلیت های مختلفی دارد و شامل ابزارهای متنوعی برای ویرایش متن، اضافه کردن جداول و نمودارها و بعلاوه افزودن تصاویر و انیمیشن ها است. این ابزارها به شما یاری می نمایند تا یک ارائه کاملا حرفه ای بسازید. یکی از مزایای دیگر این برنامه، حجم کم آن است. WPS Office فضای زیادی از گوشی شما را اشغال نمی نماید و به راحتی بر روی آیفون نصب می گردد. اگرچه WPS Office نسخه پریمیوم هم دارد که ابزار های پیشرفته طراحی و امکانات پیشرفته ویرایشی در اختیار تان قرار می دهد. اما اگر در پی یک برنامه برای احتیاج های روزمره و ساخت پاوپوینت برای ارائه دانشجوی هستید، به نظر می رسد که نسخه رایگان برایتان کافی باشد.

Keynote

Keynote یکی از برترین و محبوب ترین برنامه های ساخت پاورپوینت برای کاربران آیفون و آیپد است. این برنامه به وسیله اپل طراحی شده و با تمرکز بر طراحی و گرافیک های زیبا، ابزارهای پیشرفته ای را برای ایجاد ارائه های خلاقانه فراهم می نماید. Keynote به طور پیش فرض در بسیاری از دستگاه های اپل نصب است و با دیگر محصولات اپل به خوبی سازگاری دارد. این برنامه دارای قالب های بسیار زیبا و حرفه ای است که به شما این امکان را می دهد که بدون احتیاج به صرف زمان زیاد، ارائه ای خلاقانه و مجذوب کننده بسازید. بعلاوه به شدت بر جزئیات گرافیکی تمرکز دارد و به شما اجازه می دهد که از انیمیشن های حرفه ای و افکت های مجذوب کننده در ارائه های خود بهره ببرید.

فایل های ساخته شده در این اپلکیشن را به راحتی در iCloud ذخیره کنید تا به وسیله دیگر دستگاه های اپل مانند مک بوک یا آیپد به آن ها دسترسی داشته باشید. بعلاوه ابزارهای زیادی برای ایجاد انیمیشن های متحرک و ترنزیشن های زیبا بین اسلایدها دارد که باعث می گردد ارائه های شما مجذوب کننده و پویا باشند. در نهایت می توانید فایل های خود را با فرمت های مختلف از جمله PDF و PPT ذخیره کنید. این قابلیت برای زمانی که احتیاج دارید ارائه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید که از دستگاه های غیر اپل استفاده می نمایند، مفید است.

ساخت پاورپوینت با گوشی اندروید

از آنجاکه برنامه های Microsoft PowerPoint، Google Slides و WPS Office هم در اندروید و هم در آیفون موجود هستند، می توانید برای ساخت پاورپوینت از آن ها بهره ببرید و چون عملکرد آن ها در نسخه آیفون و اندروید مشابه است، در این قسمت در خصوص این اپلیکیشن ها شرح نخواهیم داد و به سراغ برنامه های جایگزین دیگر خواهیم رفت.

Zoho Show

Zoho Show یکی از برنامه های تازه و بسیار کاربردی برای ساخت پاورپوینت در اندروید است. این برنامه با رابط کاربری ساده و امکانات پیشرفته، گزینه مناسبی برای کسانی است که در پی یک برنامه خلاقانه و کاربرپسند هستند. این برنامه با رابط کاربری ساده خود امکان ویرایش و اشتراک گذاری آسان ارائه ها را ایجاد می نماید.

از نقاط قوت این برنامه قابلیت همکاری گروهی و مشاهده تغییرات به صورت لحظه ای است که انجام کار گروهی را برای شما تسهیل و لذت بخش می نماید و با ایجاد قالب های حرفه ای و ابزارهای طراحی پیشرفته امکان خلق ارائه های مجذوب کننده برایتان محیا می گردد.

OfficeSuite

این برنامه چندمنظوره به شما اجازه می دهد تا نه تنها پاورپوینت، بلکه فایل های ورد و اکسل را هم ویرایش کنید. OfficeSuite برای افرادی که در پی یک برنامه همه کاره برای مدیریت اسناد خود هستند، گزینه پیشنهادی بسیار خوبی است. این برنامه به خوبی از فضای ابری مانند Google Drive و Dropbox پشتیبانی می نماید و به راحتی می توانید فایل های خود را در این فضا ذخیره سازی کنید.

از مزیت های این مجموعه به امکان ویرایش در هر دو حالت آنلاین و آفلاین است که می تواند برای کسانی که در سفر قصد ساختن ارائه دارند، کاملا مناسب باشد. بعلاوه این برنامه از قابلیت تبدیل فایل ها به فرمت های مختلف از جمله PDF و پاورپوینت بهره می برد که مجذوب کنندهیت این اپلیکیشن را دو چندان می نماید.

Canva

اگر در پی برنامه ای هستید که هم برای ساخت ارائه و هم طراحی گرافیک مناسب باشد، Canva انتخاب خوبی است. این برنامه بیشتر برای طراحی های گرافیکی شناخته شده، اما امکان ساخت اسلایدهای مجذوب کننده و خلاقانه را نیز فراهم می نماید. Canva قالب های از پیش آماده شده مجذوب کنندهی دارد که اگر از آن ها بهره ببرید در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد و در عین حال اسلاید های حرفه ای برای ارائه ایجاد می کنید.

بعلاوه این برنامه همه چیز تمام و کاربردی، دارای ابزارهای گرافیکی پیشرفته برای اضافه کردن عکس ها و افکت های مختلف است که مجذوب کنندهیت اسلاید ها را می تواند افزایش دهد. اسلاید های آماده شده در این برنامه می توانند در پلتفرم های مختلف به اشتراک گذاشته شوند.

برنامه ساخت پاورپوینت با گوشی فارسی

ساخت پاورپوینت با گوشی می تواند زمانی کارآمد باشد که در جلسات کاری هستید، در سفر یا در شرایطی که دسترسی به رایانه ندارید و احتیاج به ایجاد، ویرایش یا حتی ارائه یک فایل پاورپوینت دارید. قطعا برای دانش آموزان، دانشجویان و اساتید پشتیبانی از زبان فارسی بسیار مهم خواهد بود. حتی زمانی که به لپ تاپ یا رایانه دسترسی ندارید، برنامه ساخت پاورپوینت با گوشی فارسی با رابط کاربری ساده، ابزارهای مناسبی برای ساخت و ویرایش اسلایدها هستند.

WPS Office یکی از برترین گزینه ها برای ساخت پاورپوینت در گوشی های اندرویدی است که زبان فارسی را هم پشتیبانی می نماید. همانطور که پیش تر ذکر شد، این برنامه رایگان است و با فرمت های مختلف از جمله PPT، DOC و PDF سازگاری دارد. از طرفی، Google Slides یکی دیگر از برنامه های کاربردی است که به شما این امکان را می دهد تا پاورپوینت هایی با کیفیت بالا به زبان فارسی ایجاد و مدیریت کنید. به علت همگام سازی با Google Drive، فایل های شما همواره در دسترس هستند.

Microsoft PowerPoint Mobile هم نسخه موبایلی پاورپوینت معروف مایکروسافت است و زبان فارسی را پشتیبانی می نماید. این برنامه تمامی ابزارها و قابلیت های نسخه دسکتاپ را در گوشی های هوشمند به شما ارائه می دهد و برای افرادی که در پی یک تجربه کاربری حرفه ای هستند، برترین انتخاب است. بعلاوه برنامه های OfficeSuite و SlideShare از دیگر برنامه های پیشنهادی برای ساخت پاورپوینت با گوشی فارسی هستند.

ساخت پاورپوینت با گوشی سامسونگ

ساخت پاورپوینت با گوشی سامسونگ به علت کیفیت بالا و قدرت سخت افزاری این دستگاه ها تجربه ای کاربرپسند و کارآمد را فراهم می نماید. سامسونگ با سیستم عامل اندروید و امکانات پیشرفته ای که ارائه می دهد، به شما امکان می دهد تا با استفاده از اپلیکیشن های متنوع، فایل های پاورپوینت حرفه ای ایجاد و ویرایش کنید. اگر گوشی شما سامسونگ است و یا قصد خرید گوشی سامسونگ دارید و می خواهید با آن پاورپوینت درست کنید، از آنجایی که سیستم عامل گوشی های سامسونگ اندروید است موارد مطرح شده در ساخت پاور پوینت با اندروید می توانند به یاری شما بیایند.

ساخت پاورپوینت با گوشی اندروید به لطف اپلیکیشن های قدرتمند و رایگان موجود در این پلتفرم، تبدیل به یک فرآیند ساده و کاربردی شده است. دیگر احتیاجی به کامپیوتر ندارید؛ با دسترسی به گوشی هوشمندتان می توانید به راحتی ارائه های حرفه ای و خلاقانه بسازید و آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. انتخاب برنامه مناسب و استفاده از ابزارهای مختلف برای طراحی و ارائه، به شما این امکان را می دهد که در هر زمان و مکانی، ایده های خود را به نمایش بگذارید.

اگر از گوشی های سامسونگ با قابلیت S-Pen استفاده می کنید، این ویژگی به طور چشمگیری تجربه طراحی و نوشتن روی پاورپوینت را بهبود می بخشد. S-Pen به شما امکان می دهد به راحتی نوت ها، علامت ها، و حتی طراحی های گرافیکی را مستقیما روی اسلایدها اضافه کنید. بعضی از نرم افزار ساخت پاورپوینت با گوشی از S-Pen پشتیبانی می نمایند، مثلا Microsoft PowerPoint ، OneNote و Samsung Notes از جمله اپلیکیشن هایی هستند که می توانید از آن ها برای ایجاد طرح های گرافیکی و افزودن به اسلاید ها با یاری S-Pen بهره ببرید.

بعلاوه Samsung DeX یکی دیگر از قابلیت های مفید گوشی های سامسونگ است که گوشی شما را به یک دسکتاپ مجازی تبدیل می نماید. با اتصال گوشی به مانیتور، تلویزیون یا حتی لپ تاپ، می توانید تجربه ای شبیه به کار با کامپیوتر شخصی بدون احتیاج به دستگاه اضافی داشته باشید. برای مثال با استفاده از این قابلیت، می توانید اپلیکیشن های دسکتاپ مانند Microsoft PowerPoint را با همان رابط کاربری و قابلیت های نسخه دسکتاپ بهره ببرید. این ویژگی به شما امکان می دهد اسلایدهای حرفه ای با تمامی امکانات نسخه کامل پاورپوینت بسازید و ویرایش کنید.

نکات ساخت پاورپوینت با گوشی

اگر قصد ساخت پاورپوینت با گوشی را دارید، توجه به نکات زیر می تواند در سرعت و عملکرد شما تاثیر گذار باشد. برای مثال به منظور صرفه جویی در زمان و داشتن یک طراحی حرفه ای، بهتر است از قالب های آماده بهره ببرید.

توجه داشته باشید که پاورپوینت های موبایلی ممکن است محدودیت هایی در نمایش جزییات داشته باشند، بنابراین سعی کنید از ارائه اطلاعات بیش از حد خودداری کنید. بعلاوه اگر فایل پاورپوینت شما احتیاج به ویرایش در رایانه دارد، بهتر است مطمئن شوید که همه فونت ها و قالب ها در نسخه دسکتاپ نیز به درستی نمایش داده می شوند.

اگر قصد ساخت پاور پوینت به زبان فارسی را دارید، اطمینان حاصل کنید که برنامه انتخابی شما از فونت های فارسی پشتیبانی می نماید تا در ویرایش و ارائه متن ها به مسئله ای برنخورید. بعلاوه در صورت احتیاج به استفاده از نمودار و جداول، برنامه ای انتخاب کنید که این امکانات را به طور کامل پشتیبانی کند.

در نهایت اگرچه استفاده از انیمیشن و ترنزیشن مجذوب کنندهیت بیشتری برای مخاطب ایجاد می نماید، ولی در بعضی موارد استفاده بیش از حد از آن ها ممکن است باعث گیج شدن مخاطبان گردد.

سخن پایانی

گوشی های هوشمند به شما این امکان را می دهند که حتی در حال حرکت یا در مکان هایی که دسترسی به لپ تاپ یا رایانه ممکن نیست، ایده های خود را با استفاده از برنامه های ساخت پاورپوینت با گوشی ثبت و ارائه دهید. بعلاوه فضای ذخیره سازی ابری مانند Google Drive یا OneDrive هم تضمین می نمایند که فایل های شما همواره به روز و قابل دسترس باشند. دیگر احتیاجی نیست که منتظر بمانید تا به رایانه خود برسید؛ کافی است گوشی خود را در دست داشته باشید و خلاقیت تان را آزادانه به نمایش بکشید. بعلاوه می توانید به منظور صرفه جویی در زمان از سایت قالب پاورپوینت در هنگام تهیه اسلاید ها بهره ببرید. بعلاوه اگر دانشجو هستید مطالب برترین پی دی اف خوان برای ویندوز، راهنمای تبدیل پی دی اف به اکسل و 5 تفاوت اکسل با گوگل شیت هم می تواند به شما در انجام امور دانشجویی یاری کند.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آبان 1403 بروزرسانی: 1 آبان 1403 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1761

به "ساخت پاورپوینت با گوشی؛ همراهان همیشگی و حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت پاورپوینت با گوشی؛ همراهان همیشگی و حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید