5 کار که اپل در سال 2021 باید انجام دهد

به گزارش زنگ قلاب بافی، اپل در سال 2020 عملکرد فوق العاده ای داشت که این موفقیت علی رغم چالش های مختلف مانند درگیری حقوقی با Epic Games به دست آمده است. اما اپل در سال 2021 در کنار ارائه محصولات جذاب، باید دست به انجام برخی تغییرات هم بزند.

5 کار که اپل در سال 2021 باید انجام دهد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

در ادامه به 5 کاری می پردازیم که امیدواریم اپل در سال 2021 آن ها را انجام دهد. باید خاطرنشان کنیم در این فهرست فقط موارد واقع گرایانه را مطرح می کنیم و به همین خاطر به کارهایی مانند عرضه مک بوک های مجهز به نمایشگر لمسی، ارائه آیفون تاشو و دیگر موارد این چنینی اشاره ای نخواهیم کرد.

1. تغییر طراحی آیفون

شکل و شمایل آیفون های جدید در مقایسه با اولین نسل این گوشی بسیار متفاوت به نظر می رسند. با این حال، 4 مدل آیفون 12 از نظر طراحی تفاوت چشمگیری با آیفون X عرضه شده در سال 2017 ندارند. به همین خاطر اگر فقط به نمایشگر نگاه کنید، به سختی می توانید این آیفون ها را از یکدیگر تشخیص دهید. این در حالی است که گوشی های اندرویدی مرتباً با طراحی های جدیدی راهی بازار می شوند. امیدواریم اپل در سال 2021 طراحی این گوشی ها را تغییر دهد.

به غیر از پنل جلویی آیفون ها، اپل باید به فکر ارائه ویژگی های مختلفی باشد. به عنوان مثال می توانیم به بهره گیری از نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت بالا و پشتیبانی از شارژ بی سیم سریع اشاره کنیم.

در این میان باید خاطرنشان کنیم که در جریان بحران کرونا، سیستم فیس آی دی مسائل زیادی را برای کاربران پدید آورده و اگر این گوشی ها از یک حسگر اثر انگشت هم بهره می بردند، مسائل کاربران برای آنلاک کردن آیفون ها برطرف می شد. روی هم رفته اپل برای مهم ترین محصول خود بیش از حد محافظه کارانه عمل می کند.

اگرچه لزومی به بهره گیری از تمام ویژگی های پر زرق وبرق جدید وجود ندارد، اما مشخصه هایی هم وجود دارد که این شرکت نباید نادیده بگیرد. باید ببینیم بالاخره اپل در سال 2021 چنین کارهایی را برای آیفون انجام می دهد یا نه.

2. باز کردن درهای اپل واچ

بدون اغراق باید بگوییم که نسل ششم اپل واچ بهترین ساعت هوشمند 2020 است. با این حال بدون استفاده از آیفون، بهره گیری از اپل واچ تا حد زیادی غیرممکن است. به عنوان مثال اگر این ساعت هوشمند را تازه خریده باشید، تا زمانی که به یک آیفون وصل نگردد نمی توانید از امکانات مختلف آن بهره ببرید.

علاوه بر این، حفظ دسترسی به تمام عملکردهای مربوط به پایش تندرستی و دیگر ویژگی های مهم آن مستلزم این است که به صورت دوره ای آن را با یک آیفون سینک کنید. به زبان ساده، اپل واچ فقط مناسب کاربران آیفون است.

اپل در سال 2021 باید درهای این محصول را کمی باز کند تا کاربران گوشی ها و تبلت های اندرویدی و حتی کامپیوترهای ویندوزی هم بتوانند از تمام امکانات آن بهره مند شوند. روی هم رفته زمانی که کاربران اندروید امکان استفاده از تمام امکانات اپل واچ را پیدا کنند، احتمال مهاجرت آن ها به اکوسیستم اپل افزایش پیدا می کند و این موضوع علاوه بر افزایش فروش اپل واچ، منجر به افزایش تعداد کاربران اکوسیستم اپل می گردد.

  • طرفداران دوآتشه اپل چقدر پول باید خرج کنند؟

3. دانگل اپل تی وی

اپل با معرفی سرویس تی وی پلاس وارد نبرد سرویس های استریمینگ شد ولی در کمال تعجب، محصول این شرکت برای استریم کردن انواع محتوا حالا بیش از سه سال سن دارد. شایعات مختلف از معرفی نسل جدید ستاپ باکس اپل تی وی در سال 2021 خبر می دهند که ظاهراً از پردازنده سریع تر، ریموت کنترل جدید و دیگر موارد این چنینی بهره می برد ولی در عین حال، احتمالا بسیار گران قیمت خواهد بود.

در حال حاضر مدل 4K اپل تی وی با حداقل قیمت 169 دلار در بازار وجود دارد و نسل بعدی آن احتمالا با قیمتی در همین حدود یا حتی گران تر عرضه خواهد شد. اما اپل برای رقابت با رقبای مهمی مانند روکو، آمازون و گوگل باید محصول بسیار مقرون به صرفه تری را عرضه کند. برای این کار، معرفی دانگل اپل تی وی منطقی ترین تصمیم محسوب می گردد. اگر اپل بتواند این محصول را با قیمت حدود 50 دلار عرضه کند، می تواند آمار مشترکین سرویس تی وی پلاس هم افزایش دهد.

وجود نسل جدید آیفون SE و قیمت مناسب آیفون 12 نشان می دهد که اپل با قیمت گذاری رقابتی مسئله ای ندارد. باید ببینیم آیا در سال 2021 دانگل اپل تی وی راهی بازار می گردد یا نه.

4. بازنگری قوانین اپ استور

اپل در سال 2020 وارد یک نبرد حقوقی گسترده با شرکت Epic Games شد که سازنده بازی های مشهوری مانند Fortnite است. مهم ترین موضوع این نبرد حقوقی به بحث کارمزد دریافتی اپل برای پرداخت های درون برنامه ای برمی گردد. صرف نظر از اینکه از چه طرفی حمایت می کنید، این نبرد اپل و Epic Games بار دیگر قدیمی بودن قوانین اپ استور را نشان می دهد.

این موضوع برای بازی های مبتنی بر فضای ابری بیشتر صدق می کند. سال گذشته میلادی سرویس های گوگل استیدیا، ایکس باکس گیم پس و انویدیا GeForce Now راه را برای استریم بازی ها هموار کردند اما هیچ یک از آن ها به صورت رسمی در آیفون ها و آیپدها حضور ندارند.

به خوبی می دانیم که اپ استور بخشی از دارایی های اپل محسوب می گردد و می تواند مطابق میل خود با آن رفتار کند. با این حال، امتناع از تغییر به معنای فرا رسیدن زمان ناقوس مرگ در دنیای فناوری است و این اساساً کاری است که اپل دارد انجام می دهد. البته اپل اعلام کرده که کارمزد دریافتی از بخش زیادی از توسعه دهندگان کوچک نصف می گردد ولی چنین اقدامی بیشتر برای ترمیم وجهه این شرکت در نگاه عموم کاربران و توسعه دهندگان خرد اجرا شده ولی مشکل اصلی همچنان پابرجا است.

5. کنار گذاشتن پورت لایتنینگ

این مورد از جمله درخواست هایی است که هر ساله مطرح می گردد و اپل هم همواره آن ها را نادیده می گیرد. اما به نظر می رسد در سال 2021 کنار گذاشتن این پورت یک موضوع کاملا امکان پذیر خواهد بود.

تقریبا تمام محصولات اپل از پورت USB-C بهره می برد و این موضوع برای مک بوک ها و آیپدها هم صدق می کند. حتی نسل جدید آیفون ها هم همراه با کابل شارژ USB-C به لایتنینگ عرضه شده اند. برخی گزارش ها از عرضه آیفون های بدون پورت در سال 2021 خبر می دهند. با این حال، تمام کاربران تمایلی به خرید آیفون بدون پورت ندارند و بنابراین حداقل تعدادی از مدل ها باید با پورت عرضه شوند و این پورت باید USB-C باشد.

به نظر شما اپل در سال 2021 باید چه کارهایی را انجام دهد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • 6 محصول اپل که انتظار داریم اوایل سال 2021 رونمایی شوند

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 842

به "5 کار که اپل در سال 2021 باید انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کار که اپل در سال 2021 باید انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید