شرایط بهره مندی کارفرمایان از معافیت حق بیمه

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران- گزارش عملکرد طرح مشوق بیمه کارفرمایی نشان می دهد که تا به امروز بیش از 4900 کارفرما برای بهره مندی از معافیت حق بیمه ثبت نام نموده و بیش از 9860 نفر از کارجویان جذب بازار کار شده اند.

شرایط بهره مندی کارفرمایان از معافیت حق بیمه

به گزارش خبرنگاران، وزارت کار در چند سال گذشته طرح مشوق بیمه ای را با هدف تسهیل در جذب و استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحرک بخشی به بازار کار به اجرا درآورده است. در پی شیوع ویروس کرونا، این طرح با رویکرد حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و تشویق کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار نو ادامه پیدا کرد.

این طرح در واقع در راستای اجرای ماده 71 قانون برنامه ششم توسعه موضوع معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در قبال به کارگیری نیروی کار نو از بین دانش آموختگان دانشگاهی عملیاتی شده و مطابق شیوه نامه اجرایی این طرح، حق بیمه سهم کارفرما برای بکارگیری هر تعداد نیروی نو فارغ التحصیل به مدت دو سال به وسیله وزارت کار به حساب کارفرما واریز می گردد.

به موجب این طرح تمام کارگاه های خصوصی و تعاونی فعال و کارگاه های دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، تحت پوشش طرح مشوق بیمه ای سهم کارفرما قرار می گیرند.

مشوق بیمه، وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه 3 درصد سهم بیمه بیکاری است که درچارچوب دستورالعمل طرح، ماهانه به حساب کارفرما واریز می گردد.

بر اساس آخرین گزارش عملکرد طرح مشوق بیمه ای تا به امروز 14 هزار و 415 نفر از فارغ التحصیلان و داوطلبان جویای کار در این طرح ثبت نام نموده و 9868 نفر پیروز به عقد قرارداد و جذب بازار کار شده اند؛ بعلاوه 4936 نفر از کارفرمایان از این طرح استقبال نموده و برای بهره مندی از معافیتهای بیمه ای ثبت نام نموده اند که استانهای فارس و خوزستان دارای بیشترین تعداد کارفرمای ثبت نام شده بوده اند.

کارفرمایان و فارغ التحصیلان می توانند با مراجعه به نشانی https://moshavegh.mcls.gov.ir مراحل ثبت نام اولیه را دنبال نمایند.

برای بهره مندی کارفرمایان و کارجویان از این طرح چند شرط گذاشته شده است: اول اینکه کارفرمایان باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور بوده، کد کارگاهی تامین اجتماعی داشته باشند و در سامانه مشوق بیمه ای ثبت نام نمایند.

دوم، نیروهای کار نو که تمایل به ثبت نام در این طرح دارند باید از سابقه پرداخت حداکثر 36 ماه حق بیمه برخوردار بوده و مدرک تحصیلی کارشناسی و سن کمتر از 38 سال داشته باشند.

سوم، در این طرح نیروهای کار نو به هیچ وجه نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند و ملاک نو بودن نیروهای جذب شده، افزایش نیروها نسبت به فهرست بیمه دو ماه قبل از ثبت نام کارفرما است؛ البته افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر بیکار شده از کارگاههای به شدت آسیب دیده از کرونا از این موضوع مستثنی بوده و امکان بازگشت به شغلی قبل یا جذب در سایر واحدهای مالی و بهره مندی کارفرما از مشوق بیمه کارفرمایی را بر اساس این طرح دارند.

کارفرمایانی که نیروی کار نو را به جای نیروی کار شاغل در کارگاه که اخراج، استعفا یا ترک کار نموده اند، به کار بگیرند مشمول مزایای استفاده از طرح نخواهند بود.

به گزارش ایسنا، این طرح در تمام 31 استان کشور در حال انجام است و کارفرمایان می توانند نیروی کار نو مورد احتیاج خود را بدون محدودیت و به هر مقدار از بین فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی به بالا جذب نمایند و به مدت 2 سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما بهره مند شوند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1154

به "شرایط بهره مندی کارفرمایان از معافیت حق بیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بهره مندی کارفرمایان از معافیت حق بیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید