علامت جدید به بازار سکه

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران: امروز 22 آذر 1399 در اولین روز هفته، نشانه هایی برای از میان رفتن حمایت 12میلیون تومانی سکه پدیدار شد.

علامت جدید به بازار سکه

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران روز شنبه، فلز گرانبهای داخلی 400 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و روی نقطه 12 میلیون و 150 هزار تومانی نهاده شد. به گفته فعالان، بسته شدن اونس طلا زیر مرز هزار و 850 دلار برای معامله گران بازار سکه سیگنال مهمی بود. آن ها از رفتار اونس طلا چنین برداشتی کردند که کار برای بازگشت به بالای مرز هزار و 900 دلاری سخت است و حتی خطر سقوط دوباره به زیر هزار و 800 دلار وجود دارد. چنین برداشتی نسبت به فرایند آینده طلای جهانی موجب می شد که سکه بازان تمایل زیادی برای خرید نداشته باشند و بیشتر در موقعیت فروش قرار بگیرند. از آن سو، در بازار داخلی روز شنبه، توان صعودی خاصی از خود نشان نداد و از اواسط روز در راستا نزولی نهاده شد. رفتن دلار به زیر مرز 26 هزار تومانی علامت مهمی به بازیگران بازار سکه بود که در موقعیت فروش قرار بگیرند. عده ای از معامله گران سکه با توجه به ضعف تقاضا و افت دلار، تصمیم دریافتد که از بخشی از خریدهای قبلی خود کسب سود نمایند.

رفتار بازیگران سکه در روز شنبه از این جهت هم قابل توجه بود که به صورت هیجانی اقدام به فروش می کردند. همین مساله موجب شد در روزی که دلار تنها نزدیک به یک درصد از ارزش خود را از دست داد، سکه امامی بیش از 3 درصد افت قیمت را به ثبت برساند. شدت دریافت نزول سکه در مقایسه با دلار موجب شد که حباب فلز گران بهای داخلی به زیر یک میلیون تومان بازگردد. بعضی از تحلیل گران عنوان می کردند برگشت حباب سکه به سوی سطوح پایین تر نشان می دهد که تقاضا از بازار تا حدی در حال خروج است و قیمت فلز گران بهای داخلی به سوی عددهای متعادل تری در حال حرکت است. با این حال، بعضی معامله گران بازار داخلی باور دارند تا زمانی که سکه بالای مرز 12 میلیون تومانی واقع شده است، می تواند به سوی اعداد بالاتر حرکت کند. در واقع بخشی از سکه بازان ترجیح می دهند تا زمانی که مرز 12 میلیون تومانی حفظ شده است، در موقعیت فروش قرار نگیرند. با وجود افت روزهای اخیر، هم چنان عده ای از معامله گران اعتقاد دارند که بازار تنها دچار یک اصلاح شده است و از اواسط هفته بار دیگر خریدها در بازار بیشتر خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 785

به "علامت جدید به بازار سکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علامت جدید به بازار سکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید