عملیات انتقال کشتی فرعون خوفو

به گزارش زنگ قلاب بافی، مصر قایق تشریفاتی یک فرعون باستانی را به موزه عظیم در دست ساخت این کشور منتقل نموده است، جایی که به زودی در نزدیکی اهرام معروف جیزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

عملیات انتقال کشتی فرعون خوفو

به گزارش خبرنگاران، قدمت این قایق که متعلق به پادشاه خوفو بوده به 4600 سال پیش می رسد. این قایق تشریفاتی در سال 1954 در ضلع جنوب هرم عظیم خوفو، عظیمترین هرم در میان اهرام ثلاثه مصر، کشف شد و در موزه ای در فلات الجیزه در محل استقرار اهرام در نزدیکی قاهره به نمایش گذاشته شده بود.

این قایق که اصطلاحا قایق خورشیدی نام دارد و در قصه های اساطیری متعلق به رع خدای خورشید در مصر باستان است، 42 متر طول و حدود 20 تن وزن دارد. روز آدینه این قایق بر روی یک وسیله نقلیه که مختص حرکت دادن آن طراحی و ساخته شده بود، به آرامی و در طول مدت 10 ساعت به سمت موزه عظیم مصر حرکت داده شد.

مقامات مصری گفته اند این توجه و دقت بالا در حرکت دادن کشتی به منظور محافظت و نگهداری از عظیمترین و قدیمی ترین ساخته های چوبی تاریخ بشر برای نسل های آینده انجام گرفته است.

قرار است این قایق در موزه عظیم مصر در کنار ده ها هزار وسیله متعلق به دوره فراعنه، از جمله ماسک مشهور توت عنخ آمون و دیگر گنجینه های موجود، به نمایش گذاشته گردد.

پادشاه خوفو، یا خئوپس، دومین فرعون از دودمان چهارم فراعنه مصر باستان به تعداد می آید که در قرن 26 پیش از میلاد فرمانروایی می کرد. وی سازنده هرم عظیم جیزه است. مومیایی پادشاه خوفو هنوز یافت نشده است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1178

به "عملیات انتقال کشتی فرعون خوفو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات انتقال کشتی فرعون خوفو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید