فراخوان موزه ملی کار

به گزارش زنگ قلاب بافی، تهران (پانا) - موزه ملی کار در محلی که شهرداری تهران در منطقه هفت، خیابان شهید اجاره دار، در اختیار هیئت امناء قرارداده است، در حال تشکیل می باشد.

فراخوان موزه ملی کار

به گزارش مشرق، موزه ملی کار با هدف حفظ میراث کشور در ابعاد و حنبه های مختلف کار و معرفی مشاغل و بعلاوه نمایش توسعه و تحول ابزارها و تجهیزات کار در طول تاریخ، از ایران باستان تا به امروز و پس از ثبت قانونی و دریافت مجوز از وزارت گردشگری و میراث فرهنگی، در شرف تاٌسیس می باشد. این موزه با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل و به صورت هیات امنایی اداره می گردد. موزه ملی کار در محلی که شهرداری تهران در منطقه هفت، خیابان شهید اجاره دار، در اختیار هیئت امناء قرارداده است، در حال تشکیل می باشد.

این موزه پس از تکمیل بازسازی و آماده سازی ساختمان آن، هم اکنون در مرحله طراحی و چیدمان آثار قرار گرفته است.

موزه ملی کار در این مرحله به همکاری و مساعدت کارفرمایان، کارگران، اصناف و شرکت های دولتی و خصوصی و بعلاوه تشکل های کارگری و کارفرمایی نیازمند است تا ضمن ارائه پیشنهادات خود برای تشکیل هرچه بهتر و گسترده تر این موزه، ما را در تهیه اسناد و اشیاء زیر نیز مساعدت کنند:

1- عکس ها و فیلم هایی از محل های کار در مشاغل و رشته های مختلف، بخصوص مشاغل و کارگاه های قدیمی ایران

2- اسناد، نشریات، نمادها و پوسترهای قدیمی مربوط به کار و کارگران و بعلاوه مکان های مربوط به فراوری در بخش های صنعتی، کشاورزی، معدن، خدمات و صنوف

3- ابزارها و تجهیزات کار قدیمی که عمدتاٌ از رده کار و فراوری خارج شده اند، ولی برای نمایش در موزه مناسب می باشند.

4- فراوریات و کارهای ویژه و ابتکاری که ارزش نمایش در موزه ملی کار داشته باشد.

گفتنی است که اسناد و اشیاء فوق که می تواند به صورت اهدایی یا امانی (برای مدتی مشخص) در اختیار موزه ملی کار قرارگیرد، به نام خود اهداء کننده یا امانت دهنده به نمایش درخواهد آمد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1325

به "فراخوان موزه ملی کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان موزه ملی کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید