مجلس نمایندگان ژاپن کودتا در میانمار را محکوم کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مجلس نمایندگان ژاپن با انتشار بیانیه ای در سرانجام نشست ویژه ای درباره میانمار، کودتای نظامی در این کشور را محکوم کرد و خواهان بازگشت میانمار به دموکراسی شد.

مجلس نمایندگان ژاپن کودتا در میانمار را محکوم کرد

اعضای مجلس نمایندگان ژاپن در این بیانیه از کودتا به عنوان اقدامی که کوشش ها برای دستیابی به دموکراسی را زیر پا می گذارد، یاد نموده و با مردم این کشور ابراز همبستگی کردند.

این نمایندگان همچنین دولت ژاپن را به کوشش و استفاده کامل از تمام منابع دیپلماتیک برای ترمیم دموکراسی در میانمار فراخوانده و تاکید کردند که حکومت نظامیان به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

مجلس نمایندگان ژاپن از حکومت نظامیان در میانمار نیز دعوت کرد تا به اِعمال خشونت علیه غیرنظامیان سرانجام داده و زندانیان سیاسی از جمله آنگ سان سو چی، رهبر حزب دولت معزول در این کشور را آزاد کند.

این در حالیست که محاکمه آنگ سان سوچی از تاریخ 14 ژوئن (24 خرداد) شروع می گردد.

سوچی با اتهاماتی همچون تصاحب اموال نامشروع و اهمال درباره محدودیت های کرونایی متهم است.

وی با وجود دریافت جوایز بین المللی به دلیل سکوت در برابر نسل کشی مسلمانان روهینگیا و برخوردهای حکومت با این قوم، از سوی کشورها و نهادهای زیادی محکوم شده است.

بر اساس اعلام وکیل آنگ سان سوچی، وی در 6 موضوع که 5 مورد آن متعلق به نایپیداو (Naypyidaw) پایتخت و یک مورد مرتبط به شهر رانگون است، متهم شده است. اتهامات اخیر بر اساس قانون اداره بلایای طبیعی مطرح شده اند.

آنگ سان سوچی همچنین به 4 مورد دیگر از جمله تحریک به ناآرامی های عمومی و فساد متهم است.

ارتش میانمار روز یکم فوریه با انجام یک کودتای نظامی آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم این کشور را از قدرت خلع و با تشکیل یک شورای نظامی اداره امور این کشور آسیایی را در دست گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1108

به "مجلس نمایندگان ژاپن کودتا در میانمار را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان ژاپن کودتا در میانمار را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید