نسل تازه موتورهای ایران خودرو در راه است

به گزارش زنگ قلاب بافی، پیشرانه 3 سیلندر ایران خودرو به طور دقیق 1048 سی سی حجم و توانایی فراوری حداکثر قدرت 72 اسب بخار و حداکثر گشتاور 98 نیوتن متر را دارد. مهم ترین ویژگی های فنی این خانواده از پیشرانه، در حوزه کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی است.

نسل تازه موتورهای ایران خودرو در راه است

ایران خودرو درنظر دارد تا 5 موتور 3 استوانه با توان 75 الی 150 اسب بخار و گشتاورهای متفاوت را از 98 الی 240 نیوتن متر توسعه دهد. از این خانواده موتور در خودروهای کلاس B، A و SUV استفاده خواهد شد.

مهدی رجبعلی با بیان اینکه بر روی پلتفرم خودروی تارا از موتورهاییاستفاده خواهد شد که در حال ارتقا هستند، گفت: موتور توربوی EF7 پلاس نیز برای پلتفرم خودروی کراس اوور که از محصولات آینده ایران خودرو به شمار می رود، در نظر گرفته شده است. خانواده موتور 3 استوانه هم در حال تطبیق بر روی این پلتفرم است.

وی با اشاره به نقشه راه توسعه موتورهای گروه صنعتی ایران خودرو، 3 گام را در راستای تحقق اهداف این نقشه راه برشمرد و مطرح نمود: گام اول کاهش شمارگان موتورهای قدیمی است که از 1 سال و نیم پیش شروع شده است و سال جاری نیز ادامه دارد. گام دوم افزایش شمارگان در موتورهای به روزتری است که مصرف سوخت، آلایندگی کمتر و فناوری بالاتری دارند. در کنار آن موتورهای موجود توسعه داده شد. به تبع آن، طرح XU7 پلاس تعریف شد که در مرحله فراوری انبوه واقع شده است. در این موتور بهبود مصرف سوخت و ارتقای سطح آلایندگی را شاهد هستیم.

رجبعلی با اشاره به تعریف طرح موتور EF7 پلاس به وسیله ایران خودرو اعلام کرد: تمامی خانواده این موتور در حال ارتقاست و موتور اول و دوم آن تا خاتمه سال جاری به بهره برداری می رسد. فراوری انبوه موتور سوم هم به سال 1401 موکول خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ایپکو با بیان اینکه طرح TU5 پلاس بهره برداری و بر روی خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو نصب شده است، این اقدام را در راستای گام های میان مدت ایران خودرو در حوزه ارتقای موتور دانست.

وی با بیان اینکه گام سوم و بلندمدت ایران خودرو در حوزه موتور، جایگزینی نسل نو خانواده موتور ایران خودرو است که سمبل اصلی آن موتور 3 استوانه است، اظهار کرد: در این گام، ارتقای اصلی اتفاق خواهد افتاد و از نسل حاضر موتورها عبور می نماید و به نسل های نوی می رسیم که در حال توسعه است و جایگزین موتورهای حاضر خواهد شد.

کاهش مصرف سوخت به 5 لیتر در هر 100 کیلومتر، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط زیست یورو 6، استفاده بهینه از زیرساخت سوخت پاک گاز طبیعی، کاهش فراوری گازهای گلخانه ای و جلوگیری از اثرات مضر آن و ایفای تعهدات ملی و بین المللی 4 ویژگی کلی این طرح است.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1521

به "نسل تازه موتورهای ایران خودرو در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل تازه موتورهای ایران خودرو در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید