همه چیز درباره تورنتو

به گزارش زنگ قلاب بافی، شمای کلی

تورنتو مرکز استان اونتاریوی کاناداست. این شهر عنوان پرجمعیت ترین شهر کانادا را یدک می کشد و بسیار مهاجرپذیر است. 66 خط هوایی مختلف و 1100 پرواز روزانه بیانگر ارتباط پویای این شهر با اقصی نقاط جهان می باشد. تورنتو همچنین شهری چندفرهنگی بوده و 100 زبان زنده جهان در آن صحبت می گردد. از دلایل جذابیت این شهر می توان به آب وهوای معتدل، مناطق گردشگری متنوع، پذیرش بالا نسبت به عقاید و فرهنگ ها و موقعیت های تحصیلی و شغلی بسیار اشاره نمود. این شهر جزو شهرهای محبوب ایرانیان برای مهاجرت نیز می باشد.

همه چیز درباره تورنتو

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ترکیبی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

امنیت و رفاه

تورنتو شهری بسیار امن است. برای هر نوع شریط اضطراری می توانید با 911 تماس بگیرید تا درخواستتان به سرعت مورد آنالیز قرار گیرد. این شهر از لحاظ پزشکی بهترین شهر کانادا محسوب شده و نه تنها بهترین امکانات را در رسیدگی به فوریت های پزشکی و بیماری ها دارد، بلکه با برخورداری از 9 بیمارستان آموزشی، مقصدی مناسب برای دانشجویان پزشکی نیز تلقی می گردد.

تهیه مسکن مناسب، یکی از اصلی ترین دغدغه های مهاجران به تورنتو می باشد. در تورنتو چه برای خرید و چه برای اجاره مسکن باید مبلغی به مراتب بیشتر از شهر های اطراف آن بپردازید. برای درک بهتر این مطلب ضروری است بدانید میانگین درآمد در تورنتو حدود 3500 دلار بوده و هزینه لازم برای اجاره کردن یک خانه کوچک در یکی از محله های خوب آن بیش از 2000 دلار می باشد.

حمل ونقل

داشتن ماشین شخصی برای دانشجویان و دیگر مهاجران، که پشتوانه مالی قدرتمندی نداشته باشند، ایده خوبی به نظر نمی رسد. اما در عوض حمل ونقل عمومی در این شهر مدرن، ارزان و دردسترس است. جالب است بدانید استفاده از اتوبوس شهری برای افراد زیر دوازده سال رایگان بوده و برای افراد مسن و نوجوانان شامل تخفیف ویژه است. بنابراین با استفاده از حمل ونقل عمومی می توانید هزینه زندگی خود را به مقدار چشم گیری کاهش دهید.

شرایط اشتغال

علیرغم هزینه های نسبتا بالای زندگی، تورنتو شهری پویا از لحاظ مالی است. این شهر، یکی از مراکز مالی آمریکای شمالی و حتی جهان محسوب می گردد و نرخ رشد فراوری ناخالص داخلی اش از کل کشور پیشی گرفته است. نرخ بیکاری در تورنتو طبق آخرین سرشماری 5.4 درصد بوده و نشان گر وضع خوب این شهر از لحاظ اشتغال زایی می باشد.

بهترین محله ها

به مانند تمام شهرهای عظیم، تورنتو نیز محله های معروفی دارد که هرکدام مناسب نوع خاصی از زندگی و بافت خاصی از جمعیت می باشند. تورنتوی عظیم محله اصلی و مرکزی تورنتو است که بیشتر مراکز مهم اداری و نمادهای شهری در این قسمت قرار دارند. محله هایی که بیشتر با خانواده ها سازگارند در حومه شهر قرار گرفته اند. محله ریچموند هیل یکی از آن هاست که از قضا مورد علاقه ایرانیان نیز هست و مراکز فارسی زبان بسیاری در آن یافت می گردد. از دیگر محله های خارج شهر و خانواده پسند می توان به نورث یورک، مارکهام و هالتون نیز اشاره نمود. محله یانگ و اگلینتون یکی از محله های معروف شمال تورنتو است که در سال های اخیر رونق بسیاری گرفته و شامل مراکز خرید شیک، بارهای معروف، کافی شاپ های جذاب و مراکز پزشکی مجهز می گردد. محله چرچ و وسلی در مرکز شهر واقع شده است و یکی از محبوب ترین بخش های تورنتو می باشد. دسترسی آسان، مراکز خرید شیک و معروف و پارک آلان گاردنز از دلایل محبوبیت این محله می باشد.

هر بخش از تورنتو باب میل قشری خاص از جامعه است. مثلا لیبرتی ویلیج مختص جوانانی است که مشغول به کارهایی همچون برنامه نویسی اند و این را نه تنها در شرکت های متعدد موجود در این منطقه، بلکه در فضای جوان پسند و به روز آن و کافی شاپ ها و بارهای مدرن و پرتعداد نیز می توان جستجو کرد. کابیج تاون بیشتر به جوانان اجتماعی و مد روز تعلق دارد. این محله میزبان فستیوال های مختلف بوده و حال و هوایی رنگارنگ و شاد دارد. دانشجوها اکثرا در انکس اسکان دارند و کنزینگتون مارکت محله ای ارزان و دوست داشتنی و مناسب همه است. اگر عاشق قدم زدن هستید، کوین استریت، ولیعصر کاناداست و در محله ای به همین نام قراردارد. محله یورکوایل منطقه ای گران و مخصوص قشر مرفه بوده و منطقه the beaches محله ای ارزان و باصفا مناسب ایام بازنشستگی است.

منبع: اینترنت
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 618

به "همه چیز درباره تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید