چگونه موثق بودن شایعات محصولات اپل را تشخیص دهیم؟

به گزارش زنگ قلاب بافی، اگر پیگیر خبرهای تکنولوژی باشید، تقریبا روزی نیست که با یک شایعه در خصوص محصولات اپل روبرو نشوید. با وجود اینکه اپل یک شرکت به شدت مخفی کار است و همیشه در این زمینه سختگیری های عجیبی عملی نموده، اما در نهایت با توجه به اینکه این شرکت باید با تعداد زیادی شریک سخت افزاری همکاری کند، این شرکا در نهایت اطلاعات زیادی از محصولات این شرکت ارائه می دهند. در این میان با توجه به اینکه حجم شایعات مربوط به محصولات اپل بسیار زیاد است، چگونه می توانیم موثق بودن یا نبودن این شایعات را تشخیص دهیم؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

چگونه موثق بودن شایعات محصولات اپل را تشخیص دهیم؟

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

45,277,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Mini ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

45,000,000

تومان

خرید آیفون از خبرنگاران

مشاهده همه

چگونه شایعات موثق را پیدا کنیم؟

تمایز شایعات ناموثق با شایعاتی که می توانیم تا حد زیادی به آن ها اطمینان کنیم، کار راحتی نیست. اما در ادامه به 4 روش می پردازیم که در این زمینه کار شما راحت تر می نمایند. طبیعتا این روش ها قرار نیست 100 درصد دقت داشته باشند اما در هر صورت با در نظر گرفتن آن ها، با دقت بهتری می توانید این کار را انجام دهید.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

45,277,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع شایعه را آنالیز کنید

زمانی که با یک شایعه نو در خصوص محصولات اپل روبرو می شوید، در گام اول باید منبع شایعه موردنظر را آنالیز کنید. در تقریبا تمام مقالاتی که به شایعات می پردازند، به منبع شایعه هم اشاره می گردد. بنابراین همان ابتدا با خبردار شدن از منبع انتشار شایعه، می توانید بفهمید که آیا باید این شایعه را جدی بگیرید یا نه.

بیشتر سایت های معتبر معمولا قبل از نوشتن در خصوص شایعات محصولات اپل، این موضوع را آنالیز می نمایند و در خبرنگاران مگ هم این رویکرد صورت می گیرد تا فقط شایعات منتشر شده از سمت منابع معتبر ارائه گردد. اما در این میان بعضی سایت ها چنین کاری را انجام نمی دهند و صرفا برای افزایش آمار کلیک، انواع و اقسام شایعات عجیب و غریب را هم منتشر می نمایند.

بنابراین اگر یک شایعه از طرف چندین سایت معتبر کار گردد، پس با اطمینان می توانیم بگوییم که از طرف منبع مطمئنی منتشر شده است. اما از سوی دیگر در فضاهایی مانند ردیت و توییتر تعداد زیادی شایعه بی اساس هم منتشر می گردد که در خصوص آن ها باید با شک و تردید زیادی آن شایعات را در نظر بگیرید.

سابقه منبع شایعه را آنالیز کنید

بعد از تعیین شدن منبع شایعه، باید ببینید این منبع در گذشته چه عملکردی در زمینه این موضوع داشته است. اگر چیزی در خصوص سابقه او پیدا نشد، پس طبیعتا نباید حرف های این منبع جدی گرفته گردد. از سوی دیگر اگر این منبع در گذشته شایعات مختلفی ارائه نموده، باید ببینیم چند درصد از این شایعات به واقعیت تبدیل شده اند. معمولا قبل از رویداد های اپل، سایت های مختلف مجموعه شایعات مطرح شده در خصوص محصولاتی که قرار است در رویداد موردنظر منتشر گردد، ارائه می دهند. در همین مطالب می توانید به راحتی منابعی که عملکرد خوبی در این زمینه دارند را پیدا کنید.

ساعت هوشمند اپل مدل SE 2022 Aluminum Case 44mm

14,990,000 تومان

مشاهده و خرید

به واکنش دیگران نسبت به شایعات توجه کنید

اگر بعد از آنالیز شایعات منتشر شده هنوز در خصوص صحت و سقم آن نمی توانید با اطمینان صحبت کنید، در این زمینه می توانید به واکنش دیگر افراد فعال در این حوزه توجه کنید. در این حوزه چندین متخصص در حال فعالیت هستند که با صدها منبع در ارتباط هستند و می توانند تا حد زیادی شایعات موثقی را در اختیار ما قرار دهند.

به عنوان مثال اگر در اینترنت شایعه در خصوص محصولات اپل منتشر شد ولی مارک گورمن، یکی از مشهورترین تحلیلگران محصولات اپل، این شایعه را بی اساس بداند، پس به احتمال زیاد شایعه موردنظر واقعا بی اساس است. طبیعتا حتی افرادی مانند مارک گورمن هم قرار نیست همیشه به طور صد در صد شایعات دقیقی ارائه بدهند، اما طی سال های گذشته عملکرد این افراد ثابت شده است.

شایعات باید منطقی باشند

در نهایت باید بگوییم که شایعات منتشر شده طبیعتا باید منطقی باشند. فرض کنید بعد از معرفی آیفون های نو، یک شایعه منتشر گردد که اپل میخواهد سه ماه دیگر از نسل نوتر آیفون ها رونمایی کند. طبیعتا هیچ شخصی چنین شایعه احمقانه ای را منتشر نمی کند ولی در کل منظور ما این است که باید ببینید شایعه موردنظر با رویکرد اپل سنخیت دارد یا نه.

لپ تاپ 13.3 اینچی اپل مدل MacBook Pro M2 MNEJ3 2022

88,800,000 تومان

مشاهده و خرید

سخن پایانی

به طور کلی هر ساله هزاران شایعه در خصوص محصولات اپل منتشر می گردد و طبیعتا بسیاری از این شایعات از طرف منابع موثقی نیستند. بنابراین اگر از جمله هواداران پروپاقرص محصولات اپل هستید و به این شایعات علاقه زیادی دارید، بهتر است به شایعات مطرح شده از طرف افراد مشهوری مانند مینگ-چی کو و مارک گورمن اعتماد کنید که معمولا بیشتر شایعات مطرح شده از طرف آن ها به واقعیت تبدیل می گردد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

45,277,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Mini ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

45,000,000

تومان

خرید آیفون از خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 فروردین 1402 بروزرسانی: 13 فروردین 1402 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1644

به "چگونه موثق بودن شایعات محصولات اپل را تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه موثق بودن شایعات محصولات اپل را تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید