ژنرال آمریکایی ادعای ترامپ برای خروج کامل نیرو از افغانستان را رد کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، مارک میلی رییس ستاد مشترک نیروهای آمریکا در افغانستان روز سه شنبه در خصوص توییت هفته گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان تا ابتدای سال نو میلادی آینده، گفت که به جزییات این موضوع نمی پردازد اما قطعا همه نیروهای آمریکایی از این کشور خارج نخواهند شد.

ژنرال آمریکایی ادعای ترامپ برای خروج کامل نیرو از افغانستان را رد کرد

از شبکه رادیویی ان پی آر آمریکا، وی با ادعای اینکه آمریکا در افغانستان برنامه مسئولانه ای دارد؛ گفت: پیغام توئیتری رئیس جمهوری آمریکا به معنی خروج تمام سربازان آمریکایی از افغانستان تا آخر دسامبر نیست، ما یک سلسله گزینه های کاهش مسوولانه نیروهایمان را با رییس جمهوری درمیان گذاشته ایم.

وی اضافه نمود: من نمی توانم در خصوص شمار دقیق (سرباز) در آینده اشاره کنم. اما به عنوان رییس ستاد نیروهای مسلح کشور مناسب نمی دانم تا در خصوص تعداد سربازان در عملیات آینده بحث کنم و ما یک برنامه مسوولانه برای ختم جنگ بر اساس منافع آمریکا داریم.

میلی با اعلام اینکه خروج نیروهای آمریکایی بر اساس توافق نامه سیاسی آمریکا و طالبان در دوحه است، اضافه نمود: هرچند واشنگتن کوشش دارد تا شمار سربازانش در افغانستان را به 5 هزار و 400 تن برساند، اما در خصوص کاهش بیشتر سربازان توسط ترامپ تصمیم گرفته می گردد.

وی در این خصوص گفت: نکته مهم اینجاست که ما این کار را در شرایطی انجام دهیم که منافع حیاتی امنیت ملی آمریکا را که در افغانستان در معرض خطر است تضمین کند. بنابر این ما و ارتش ما در این شرایط بهترین توصیه های نظامی خود را ارایه می دهیم تا رییس جمهوری بتواند تصمیمی آگاهانه، خردمندانه و مسوولانه اتخاذ کند.

این در حالی است که کارشناسان و تحلیلگران مسائل خاورمیانه ضمن انتقاد از ادعای ترامپ در خصوص خروج تمام نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان گفته اند وعده های وی با واقعیت مطابقت ندارد.

دانا استرول کارشناس موسسه واشنگتن روز یکشنبه به نیویورک تایمز گفت: رییس جمهوری آمریکا حضور نیروهای نظامی این کشور در عربستان سعودی را افزایش داده است و هیچ یک از این نیروها در طول مدت ریاست جمهوری ترامپ به کشور بازنگشته اند.

استرول تاکید نمود که وعده های ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا با واقعیت کنونی حضور سربازان این کشور در سراسر خاورمیانه مطابقت ندارد.

وی خاطر نشان کرد که نکته گمشده در وعده های ترامپ این است که هم اکنون دهها هزار نیروی آمریکایی در سراسر خاورمیانه مستقر شده و از عملیات مداوم در منطقه و فراتر از آن پشتیبانی می نمایند.

به نوشته نیویورک تایمز، رییس جمهوری آمریکا بر این باور است که وعده هایی مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاورمیانه می تواند به شانس پیروزی وی در انتخابات 2020 تبدیل گردد، همان وعده هایی که در سال 2016 به مردم آمریکا در خصوص انتها دادن به جنگ های بی انتها مانند افغانستان داد.

ترامپ رییس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته در پیغام توییتری نوشت که نیروهای آمریکایی به جامانده در افغانستان باید تا کریسمس به کشورشان بازگردند.

این اظهارات ترامپ در حالی است که رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه شب گفت که آمریکا تا اوایل سال آینده میلادی، شمار نیروهای نظامی خود در افغانستان را به 2 هزار و 500 نفر کاهش می دهد.

آمریکا در فوریه (اسفند) امسال میلادی توافقی را با طالبان امضا کرد که براساس آن تا ماه مه سال 2021 نیروهای خارجی از افغانستان خارج می شوند.

رییس جمهوری آمریکا که بازگشت نیروهای نظامی این کشور به وطنشان جزو وعده های مهم انتخاباتی او بود، پیشتر گفته بود تا نوامبر امسال میلادی (مهر-آبان) شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان به 4 هزار تا 5 هزار نیرو کاهش می یابد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 691

به "ژنرال آمریکایی ادعای ترامپ برای خروج کامل نیرو از افغانستان را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال آمریکایی ادعای ترامپ برای خروج کامل نیرو از افغانستان را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید