کره شمالی: کیم جونگ اون بر آزمایش نو موشک مافوق صوت نظارت کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که در جدیدترین شلیک پرتابه به وسیله این کشور، یک موشک مافوق صوت با موفقیت آزمایش شده و بعد از 1000 کیلومتر پرواز، با دقت به هدف خود اصابت نموده است.

کره شمالی: کیم جونگ اون بر آزمایش نو موشک مافوق صوت نظارت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت کره شمالی بامداد چهارشنبه درباره آزمایش موشکی روز قبل خود شرحاتی را به رسانه ها ارائه کرد.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) به نقل از ارتش این کشور گزارش داد که یک روز قبل یک موشک مافوق صوت را آزمایش نموده است تا مشخصات فنی سیستم تسلیحاتی تازه را تایید کند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، پیونگ یانگ شرح داد که این پرتابه به هدف مشخص شده در آب های در فاصله 1000 کیلومتری اصابت نموده است.

بامداد سه شنبه بود که وزارت دفاع کره جنوبی گفت که کره شمالی موشک بالستیکی را به سمت دریای شرق شلیک کرد که بیش از 700 کیلومتر را در ارتفاع 60 کیلومتری و حداکثر سرعت 10 ماخ یا ده برابر سرعت صوت پرواز کرد.

طبق گزارش رسانه کره شمالی، کیم جونگ اون رهبر این کشور در مراسم آزمایش این موشک مافوق صوت شرکت نموده است.

این رسانه شرح داد: هدف این شلیک آزمایشی، تأیید نهایی مشخصات فنی کلی سیستم تسلیحات مافوق صوت پیشرفته بود.

این دومین پرتاب موشک کره شمالی در کمتر از یک هفته بود. (جزئیات بیشتر)

پیونگ یانگ در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد تازه استفاده نموده اما این کشور اخیراً از موشک تازهی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این نیز کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش های موشکی، اما گفت پیونگ یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری ها علیه هیچ کشوری ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1441

به "کره شمالی: کیم جونگ اون بر آزمایش نو موشک مافوق صوت نظارت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: کیم جونگ اون بر آزمایش نو موشک مافوق صوت نظارت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید