تور ارزان یونان: کشف جسد یک کودک مهاجر 3 ساله در آب های ساحلی یونان

به گزارش زنگ قلاب بافی، گارد ساحلی یونان حدود دو هفته بعد از غرق شدن قایق های حامل پناهجویان در آب های ساحلی این کشور جسد چند مهاجر دیگر از جمله یک کودک 3 ساله را در این آب ها کشف نموده است.

تور ارزان یونان: کشف جسد یک کودک مهاجر 3 ساله در آب های ساحلی یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، حدود دو هفته بعد از غرق شدن چندین قایق حامل پناهجویان در سواحل یونان در دریای اژه، گارد ساحلی این کشور مجددا اجسادی از پناهجویان را در این آب ها کشف نموده اند. این خبر را یک سخنگوی گارد ساحلی یونان روز گذشته خاطرنشان کرد.

در بین اجساد کشف شده، جسد یک کودک مهاجر 3 ساله هم دیده شده است. جسد این کودک سه ساله در سواحل جزیره ناکسوس کشف شده و بر اساس اطلاعات، مقامات یک پستانک متصل به زنجیر، یک پیش بند چاپی و لباس قرمز و قهوه ای و یک جوراب راه راه آبی در یکی از پاهای این کودک بوده است.

جسد این کودک برای کالبد شکافی به بندر پیرئوس یونان منتقل شده است.

روز پنج شنبه گذشته هم جسد 3 مهاجر دیگر در سواحل ناکسوس و یک نفر دیگر در نزدیکی جزیره همسایه پاروس کشف شد.

مقامات معتقدند این جسدها متعلق به مهاجرانی است که جسد آن ها در اواخر دسامبر و بعد از واژگونی قایق های حامل پناهندگان ناپدید شده بود.

در جریان غرق شدن قایق های حامل پناهندگان در دریای مدیترانه در دوران کریسمس تا به حال حدود 16 جسد در آب های ساحلی یونان کشف شده است.

یک سخنگوی گارد ساحلی یونان در این باره گفته است: تعداد کشته شدگان می تواند افزایش یابد. ده ها نفر همچنان مفقود هستند. این مهاجران کوشش می کردند مستقیما از ترکیه و به وسیله دریای اژه به ایتالیا بروند.

بر اساس ارزیابی آژانس پناهندگان سازمان ملل از ژانویه تا نوامبر سال 2021 بیش از 2500 پناهنده ومهاجر در جهت دریایی به سمت اروپا جان خود را از دست داده اند.

جزایر یونان در دریای اژه از سال 2015 مورد هجوم تعداد زیادی از پناهندگان قرار گرفته که تحت شرایط بد و غیر انسانی در اردوگاه هایی در این جزایر اسکان داده شده بودند.

یونان اخیرا اردوگاه های بسیار امنیتی را برای اسکان پناهجویان احداث نموده است.

یونان در کنار احداث این اردوگاه های محصور، اقدامات سختگیرانه ای را علیه مهاجران در پیش گرفته است. این کشور چندین بار قایق های حامل مهاجران را به ترکیه بازگردانده است. این گونه اخراج های بدون تایید قبلی بر اساس قواعد بین المللی غیر قانونی تلقی می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1366

به "تور ارزان یونان: کشف جسد یک کودک مهاجر 3 ساله در آب های ساحلی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: کشف جسد یک کودک مهاجر 3 ساله در آب های ساحلی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید