تور ارزان گرجستان: 12 روستای کوهستانی که در سفر به گرجستان نباید از دست داد

به گزارش زنگ قلاب بافی، گرجستان فقط در شهرهای بزرگ و مشهور خلاصه نمی گردد؛ فرهنگ و زیبایی این کشور را باید در روستاهای دوردست و خوش چشم انداز جستجو کرد. تجربه سفر به روستاهای کوهستانی گرجستان، قطعا منحصر به فرد خواهد بود.

تور ارزان گرجستان: 12 روستای کوهستانی که در سفر به گرجستان نباید از دست داد

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

در حالی که شهرهایی مانند تفلیس، کوتائیسی و باتومی مقصد اصلی مسافران در سفر به گرجستان هستند، برای اینکه روح واقعی گرجستان را دریابید، به شما پیشنهاد می کنیم که از روستاهای دورافتاده و شهرهای کوچک این شهر تماشا کنید. گردشگران ایرانی معمولا تور گرجستان را مساوی با تفلیس یا باتومی می دانند؛ اما می توان کمی دورتر رفت و جاذبه های بکر این کشور را کشف کرد. در این مقاله لیستی از مجذوب کننده ترین و شگفت انگیزترین روستاهای گرجستان را معرفی می کنیم تا در برنامه سفرتان به این کشور تجدید نظر کنید و به کشف این گوهرهای پنهان بروید.

اگر شما هم می خواهید به تماشای زیبایی های خاص این کشور بروید، برای انتخاب تور گرجستان زمینی و هوایی، می توانید به یاری خبرنگاران تورهای آژانس های همکار را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

استپان تسمیندا، کازبگی (Stepantsminda, Kazbegi)

استپان تسمیندا یکی از پرطرفدارترین منطقه ها کوهستانی است. منظره ها کوه کازبگی و کلیسایی در کوهپایه آن، شبیه تصاویر کارت پستال ها است و گردشگران زیادی را جذب این منطقه می نماید. علاوه بر این، استپان تسمیندا به تفلیس نزدیک است و می توانید در تور تفلیس، با توری یک روزه به این طبیعت بی نظیر سفر کنید.

بزرگراه ارتش گرجستان، جاده ای است که به استپان تسمیندا منتهی می گردد؛ این راستا پر از منظره ها زیبا است. اگر پیاده به سمت کلیسا بروید، منظره تماشایی را به نظاره خواهید نشست.

بوچورنا، آخمتا (Bochorna, Akhemta)

بوچورنا، روستای کوهستانی در بخش آخمتا در ارتفاع 2345 متری از سطح دریا قرار گرفته است و این امر، این روستا را در میان بلندترین منطقه ها مسکونی اروپا قرار داده است.

شاتیلی، خوسورتی (Shatili, Khevsureti)

منطقه خوسورتی یکی از دوردست ترین منطقه ها این کشور است. شاتیلی که بزرگ ترین سکونتگاه این منطقه است، در نزدیکی مرز گرجستان و چچن قرار گرفته است.

شاتیلی که زمانی بخشی از پادشاهی کاختی بود، به همراه سایر بخش های این منطقه، در دوران حکومت شوروی دوباره مسکونی شد.

امروزه این روستا که جمعیت کمی دارد، با برج های قرون وسطایی، بسیاری از کوهپیمایان و گردشگران را جذب می نماید.

موتسو، خوسورتی (Mutso, Khevsureti)

موتسو آخرین منطقه مسکونی خوسورتی است که در نزدیکی مرز چچن واقع شده است؛ از این روستا حتی می توانید سربازان گشتی مرز را نیز ببینید. آنچه که موتسو را مجذوب کننده نموده است، شهر ویرانه ای است که بالای روستا روی زمینی صخره ای قرار گرفته است. صعود به این منطقه می تواند چالش برانگیز باشد؛ اما هر قدمی که به سوی آن بردارید، ارزشش را دارد و منظرههای باشکوه دره پاداش تمام سختی هایی است که در راستا تحمل نموده اید.

اومالو، توشتی (Omalo, Tusheti)

توشتی یکی دیگر از منطقه ها دورافتاده گرجستان با طبیعت و معماری باشکوه است. این منطقه به علت داشتن راستاهای خطرناک برای سفر مشهور است؛ اما این امر گردشگران و مردم محلی را از تصمیم شان برای بازدید از مجذوب کنندهیت های منطقه منصرف نمی نماید.

اومالو مرکز توشتی و بزرگ ترین روستای منطقه است. جمعیت اینجا برخلاف خوسورتی زیاد است. برای بازدید از روستاهای دیگر منطقه می توانید به اومالو بروید، با این حال قلعه قدیمی که مشرف به روستا است، به خاطر داشتن منظرهی بر اومالو و طبیعت اطراف آن، ارزش تماشا دارد.

شناکو، توشتی (Shenako, Tusheti)

شناکو که در نزدیکی اومالو قرار گرفته است، به خاطر کلیسای قدیمی اش که روی تپه و مشرف بر دره پایینی قرار گرفته است، شناخته می گردد. این روستا کم جمعیت است؛ اما مثل دارتلو (Dartlo) می توانید چند مهمانخانه برای اقامت در شب پیدا کنید.

دارتلو، توشتی (Dartlo, Tusheti)

روستای دارتلو در میان کوه ها قرار گرفته است و شبیه افسانه ای است که در کنار رودخانه Alazani واقع شده است. دارتلو شاید کوچک باشد؛ اما چند خانه هست که می توانید در آن ها اقامت کنید. اینجا کافه ای هم قرار گرفته است که می توانید هنگام صرف قهوه یا ناهار، از تماشای منظره ها طبیعی اطراف لذت ببرید.

باخمارو، گوریا (Bakhmaro, Guria)

باخمارو که در منطقه گوریا قرار گرفته است، تفرجگاهی کوهستانی است که در ارتفاع 1926.2050 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این روستا به وسیله جنگل های کاج و صنوبر احاطه شده و با امکانات درمانی اش متمایز می گردد.

آمبرولاوری، راچا (Ambrolauri, Racha)

منطقه راچا یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها گرجستان است. اینجا شاید به زیبایی توشتی، خوسورتی یا سوانتی نباشد؛ اما هنوز هم ارزش بازدید دارد. اینجا آب و هوای فوق العاده ای دارد.

اوشگولی، سوانتی (Ushguli, Svaneti)

اوشگولی که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، دورافتاده ترین منطقه سوانتی بالایی است.

این منطقه به خاطر اینکه مرتفع ترین روستای مسکونی دائمی اروپا است، معروفیت دارد.

اوشگولی منظرههای نفسگیری از شخارا (Shkhara)، بلندترین قله کشور و برج های دفاعی قرون وسطایی که به تدریج رو به ویرانی می گردد، دارد.

مستیا، سوانتی (Mestia, Svaneti)

جاده ای که از زوگدیدی به سمت مستیا کشیده شده، منطقه را به طور کامل تغییر داده است. مستیا زمانی مثل اوشگولی دورافتاده و پر از آثار معماری سوان (Svan architecture) بود؛ اما امروزه به راحتی می توانید به مستیا دسترسی داشته باشید؛ اینجا نسبت به سایر روستاهای منطقه زیرساخت های پیشرفته تری دارد.

در گذشته راستا مستیا در اثر بارش سنگین برف در زمستان بسته می شد؛ اما این روزها از این قابلیت استفاده شده و پیست اسکی Hatsvali این روستا، اسکی بازان محلی و خارجی را جذب می نماید.

بشومی، آجارا (Beshumi, Adjara)

بشومی تفرجگاهی کوهستانی در آجارا (منطقه ساحلی کشور گرجستان) است. این منطقه که در ارتفاع 1850.1900 متری از سطح دریا قرار گرفته است، جنگل های مخروطی دارد و به همین علت در تابستان، هوای بسیار خنکی به منطقه می بخشد. میانگین دمای هوا در ماه اوت 17 درجه سانتی گراد است.

گرجستان علاوه بر این روستاهای دورافتاده و زیبا، جاذبه های گردشگری بسیار زیاد دیگری نیز دارد. شما می توانید لیست کاملی از جاهای تماشای گرجستان را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و شماره تماس، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / time2georgia.com / theculturetrip.com
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1367

به "تور ارزان گرجستان: 12 روستای کوهستانی که در سفر به گرجستان نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: 12 روستای کوهستانی که در سفر به گرجستان نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید