یک میلیون چراغ سبز توسط یک میلیون گردشگر روشن می گردد

به گزارش زنگ قلاب بافی، علیرضا نخستین، ایده پرداز کمپین یک میلیون چراغ سبز و منتخب جشنواره مشارکت ملی گردشگری در بخش ایده های نو در تبادل نظر با خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به سابقه 8 ساله کاری و بحث و تبادل نظر با گردشگران خارجی، همیشه بحث ایران هراسی و نگرانی از سفر کردن به ایران از جمله داغ ترین موضوعات مطرح شده بوده است. بیشتر گردشگران خارجی معتقدند که قبل از سفرشان به ایران، دوستان و نزدیکان آنها سعی در منصرف کردنشان از سفر به ایران را داشتند و می گفتند ایران کشوری امن برای سفر نیست. در نهایت تصمیم گرفتم این مساله را با عنوان تحلیلی بر پدیده ایران هراسی در صنعت گردشگری ایران با استفاده از روش شناسی کیفی، برای مرضوع سرانجام نامه ارشد انتخاب کنم. در نهایت به فکر و ایده پردازی تشکیل کمپینی برای مقابله با این پدیده مخرب افتادم.

یک میلیون چراغ سبز توسط یک میلیون گردشگر روشن می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین مجری تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی بیان نمود: کمپین یک میلیون چراغ سبز، یک میلیون گردشگر از دو قسمت فیزیکی و مجازی تشکیل شده است. قسمت فیزیکی کمپین شامل نصب و تاسیس یک کیوسک تبلیغاتی گردشگری در سالن ترانزیت یا همان سالن خروج مسافران از ایران فرودگاه بین المللی امام خمینی است. این کیوسک تبلیغاتی به صورت شبانه روز با همراهی دو نفر پذیرشگر فعال خواهد بود. این پذیرشگران وظیفه جمع آوری نظرات یک میلیون گردشگر خارجی در مورد تجربه سفرشان به ایران را خواهند داشت. قسمت مجازی کمپین شامل یک وب سایت حرفه ای در جهت بارگزاری و ذخیره اطلاعات گرفته شده از گردشگران خارجی خواهد بود. از قابلیت های قابل توجه این وب سایت، امکان جستجوی نظرات بر اساس یک ملیت خاص و ایجاد یک پروفایل مجزا برای هر گردشگر خواهد بود.

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی گرایش بازریابی گفت: گردشگران خارجی سفر نموده به ایران به عنوان شاهدان عینی، چراغ های سبز امنیت سفر به ایران را روشن خواهند کرد. این شیوه مطلع سازی مستقیم و شفاف باعث می گردد تا گردشگرانی که برای سفر به ایران شک دارند؛ به گردشگران بالفعل تبدیل شوند چون گردشگرانی که به ایران سفر می نمایند، عموما از جمله گردشگرانی هستند که تعداد زیادی از کشور های جهان را بازدید نموده و ایران را همیشه در انتهای لیست مقاصدشان قرار می دهند. آنها معمولا از دوستان خود که یک بار به ایران سفر نموده اند، تجربیات سفرشان را می پرسند. بنابراین ایجاد یک وب سایت قوی با دارا بودن یک میلیون نظر و تجربه سفر می تواند به عنوان مرجعی معتبر برای آنالیز شرایط عمومی سفر به ایران و ایجاد حس آرامش خاطر در گردشگران نقش موثری ایفا نماید.

نایب رییس انجمن صنفی راهنمایان تور استان یزد ادامه داد: با توجه به حمایت رهبر معظم و دولت از توسعه گردشگری ایران، در مرحله اول احتیاجمند کسب حمایت مادی و معنوی سازمان محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این طرح هستیم و در مرحله بعدی عنایت ویژه مسئولان سازمان هواپیمایی کشور و فرودگاه بین المللی امام خمینی را در مورد صدور مجوزهای لازم احتیاج داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 74

به "یک میلیون چراغ سبز توسط یک میلیون گردشگر روشن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیون چراغ سبز توسط یک میلیون گردشگر روشن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید