6 ترفند ساده برای گرفتن عکس های سلفی بهتر

به گزارش زنگ قلاب بافی، شبکه های اجتماعی نقش مهمی در افزایش محبوبیت عکس های سلفی داشته اند و حالا انواع و اقسام گوشی های هوشمند از دوربین های سلفی قدرتمندی بهره می برند. با توجه به افزایش امکانات، دیگر بهانه ای برای گرفتن عکس های سلفی نه چندان جالب وجود ندارد و در ادامه به 6 ترفند ساده برای ثبت سلفی های بهتر و مجذوب کننده تر می پردازیم.

6 ترفند ساده برای گرفتن عکس های سلفی بهتر

1. استفاده از برترین نور طبیعی

نور طبیعی هم کاملا رایگان است و هم چشم نواز. حتی با استفاده از نور شدید خورشید هم می توانید طیف وسیعی از جلوه ها را ایجاد کنید. گوشی های هوشمند از سنسورهای دوربین بسیار کوچکی استفاده می نمایند. به همین دلیل هرچقدر نور بیشتری را راهی این سنسورها کنید، عکس های بهتری ثبت می شود.

بسیاری از عکاسان برای ثبت عکس های پرتره مجذوب کننده روشن از پنجره ها استفاده می نمایند. پنجره ای را انتخاب کنید که نور مستقیم خورشید از آن رد نمی شود زیرا با چنین انتخابی برای تصویر سلفی قادر به بهره گیری از نور پراکنده خواهید بود که در نهایت منجر به ثبت عکس بهتری می شود. در روزهای ابری به برترین نور طبیعی دسترسی دارید زیرا ابرها مانند پخش نماینده های عظیم نور خورشید عمل می نمایند.

گرفتن عکس های سلفی مجذوب کننده در محیط بیرونی زیر نور خورشید کار سخت تری است. نور مستقیم خورشید چشم را اذیت می نماید و تغییر حالت چشم هم مجذوب کنندهیت عکس های سلفی را کاهش می دهد. در این شرایط می توانید از عینک آفتابی استفاده کنید. بعلاوه با استفاده از بخشی از کارتن و کاغذ سفید می توانید بازتابنده نور بسیار ساده ای ایجاد کنید. حتی با بهره گیری از کاغذهای رنگی مختلف افکت های جالبی ایجاد می شود. با تغییر موقعیت این بازتابنده نسبت به صورت خود، ببینید در کدام جهت برترین عکس های سلفی ثبت می شود.

2. بهره گیری از نور مصنوعی

همواره نمی توان از نور روز استفاده کرد و گاهی اوقات چاره ای جز استفاده از نور مصنوعی ندارید. ممکن است وسوسه شوید که از چراغ رومیزی یا موارد مشابه استفاده کنید، اما اگر در این راستا بروید احتمالا متوجه می شوید که کیفیت نور در حد مطلوبی نیست. ایجاد تعادل بین لامپ ها و سایر چراغ های خانگی که معمولا از نظر وایت بالانس یا تراز سفیدی گرم محسوب می شوند، کار ساده ای نیست.

چنین کاری می تواند رنگ پوست را از حالت تعادل خارج کند. اگرچه استفاده از بازتاب نور این چراغ ها از طرف دیوار تا حدی این مشکل را رفع می نماید، اما در نهایت باز هم احتمالا نور پوست شما به درستی ثبت نمی شود و به خصوص اگر از چند چراغ استفاده کنید، این مشکل حادتر خواهد شد.

در بازار انواع و اقسام رینگ لایت وجود دارد که این مشکل را رفع می نمایند. این لوازم جانبی قیمت بالایی ندارند و معمولا طیف وسیعی از قدرت و دمای نور را ارائه می دهند. برای خرید رینگ لایت بهتر است گزینه های دارای پوشش پلاستیکی مات را انتخاب کنید که نور به اصطلاح نرم تری را ارائه می دهند و کیفیت عکس های سلفی را تا حد زیادی بهبود می بخشند.

بعضی رینگ لایت های بسیار مقرون به صرفه به گوشی و تبلت وصل می شوند ولی نمونه های گران تر دارای سه پایه هستند و نور بیشتری را ارائه می دهند. اما این رینگ لایت های حرفه ای بیشتر مناسب ولاگرها و تولیدنمایندگان محتوا هستند و اگر صرفا می خواهید برای عکس های سلفی از آن ها استفاده کنید، همان گزینه های مقرون به صرفه قیمت که به گوشی وصل می شوند می توانند نیازهای شما را رفع نمایند.

3. به بالا نگاه کنید، نه پایین

زاویه صورت تاثیر بسیار زیادی در مجذوب کننده عکس سلفی دارد. به همین دلیل هنگام گرفتن سلفی، زاویه های مختلف صورت خود را امتحان کنید تا ببینید در کدام زاویه عکس های بهتری ثبت می شود. اما در این زمینه یکی از قانون های طلایی این است که به بالا نگاه کنید، نه پایین. این توصیه لزوما به این معنا نیست که باید همواره دوربین را بالای سر خود نگه دارید، اما فقط کمی کج کردن دوربین و تغییر جهت سر به سمت بالا می تواند نتایج خوبی داشته باشد.

چنین کاری منجر به کشیده شدن گردن و برجسته شدن خط فک و به حداقل رساندن بعضی عیب ها (مانند چین و چروک) می شود و در نتیجه سلفی جلوه بهتری پیدا می نماید.

4. به پس زمینه توجه کنید

یک پس زمینه شلوغ و نامنظم می تواند سلفی خوب را خراب کند. در بیشتر موارد، سلفی برای نمایش سوژه اصلی (که شما هستید) ثبت می شود نه پس زمینه. اگرچه برای این قاعده استثناهایی هم وجود دارد، اما به طور کلی بهتر است پس زمینه را تا حد ممکن خلوت کنید تا صورت شما در مرکز توجه قرار بگیرد.

در حال حاضر بسیاری از گوشی ها از حالت پرتره پشتیبانی می نمایند که با بهره گیری از سنسورها یا الگوریتم های نرم افزاری می توانند پس زمینه سوژه را مات نمایند. کاربران زیادی برای عکس های سلفی از این حالت استفاده می نمایند و در کل با این کار مجذوب کنندهیت سلفی بیشتر می شود. اما اگر علاقه ای به حالت پرتره ندارید و از طرف دیگر عکس سلفی را در یک فضای دارای پس زمینه شلوغ ثبت نموده اید، چهره شما توجه در کادر موردنظر توجه بیشتری را جلب خواهد نمود.

در عکاسی هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد. حذف پس زمینه همواره ایدئال نیست و مثلا گاهی اوقات هدف از سلفی گرفتن نمایش پس زمینه محیط مجذوب کنندهی است که در آن حضور دارید.

5. سه پایه را جایگزین مونوپاد کنید

عکس های سلفی ثبت شده با یاری مونوپاد معمولا شکل و شمایل یکسانی دارند. بسیاری از این عکس ها از زاویه یکسانی ثبت می شوند و در این تصاویر معمولا یک یا هر دو دست شما هم کشیده شده است. اما با استفاده از سه پایه های کوچک مقرون به صرفه قیمت، می توانید گوشی خود را در موقعیت های مختلفی قرار دهید و سلفی های مجذوب کننده تری ثبت کنید.

از طرف دیگر، باید به کاربردی بودن تایمر دوربین گوشی هم اشاره کنیم و اگر هم از ساعت هوشمند استفاده می کنید احتمالا می توانید از آن به اسم دکمه شاتر دوربین استفاده کنید. با توجه به اینکه در این شرایط دیگر لازم نیست دست خود را دراز کنید، سلفی های طبیعی تری ثبت می شود.

6. کمی جنب وجوش به عکس اضافه کنید

برای افرایش مجذوب کنندهیت عکس های سلفی می توانید کمی جنب وجوش به آن اضافه کنید. به اسم مثال اگر موی بلندی دارید، با تکان دادن موی خود حین سلفی گرفتن، مجذوب کنندهیت این تصویر افزایش پیدا می نماید. در محیط بیرونی یک نسیم ملایم می تواند موی شما را حرکت دهد و در محیط خانه هم مثلا می توانید از پنکه استفاده کنید.

در این حالت بهتر است سرعت شاتر دوربین را پایین بیاورید تا موی در حال حرکت کمی مات شود. به اسم مثال سرعت 1/40 شاتر برای چنین کاری مناسب است. راه های دیگری هم برای افزایش جنب وجوش تصویر وجود دارد. مثلا به غیر از سلفی گرفتن در وسایل نقلیه عمومی یا حین استفاده از تاب و سرسره، می توانید در استخر هم سلفی های بسیار مجذوب کنندهی بگیرید (البته اگر گوشی شما ضد آب است).

سخن آخر

سلفی ها در سال های اخیر مورد نکوهش افراد زیادی قرار می گیرند و بسیاری فکر می نمایند که علاقه زیاد جوانان و نوجوانان به ثبت عکس های سلفی به خودشیفتگی آن ها برمی شود. در هر صورت چه دوست داشته باشیم یا نه، در گالری گوشی بسیاری از کاربران تصاویر سلفی زیادی وجود دارد و مجذوب کنندهیت این عکس ها برای این دسته از افراد اهمیت زیادی دارد.

ضمناً با استفاده از عکس های سلفی می توانید مهارت خود را در عکاسی افزایش دهید و با تغییر زاویه و نور و دیگر شرایط، قادر به ثبت سلفی های مجذوب کننده تری خواهید بود.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1200

به "6 ترفند ساده برای گرفتن عکس های سلفی بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ترفند ساده برای گرفتن عکس های سلفی بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید