8 راه تضمینی برای کسب درآمد از عکاسی

به گزارش زنگ قلاب بافی، کسب درآمد از عکاسی ممکن نیست. این احتمالاً یکی از بزرگ ترین راهنمایی های اشتباهی است که تا حالا ممکن است شنیده باشید. این حرف متأسفانه مانع از حرکت خیلی از افراد به سمت علایق خود می شود و در آینده هم ممکن است نتایج بدتری به همراه داشته باشد.

8 راه تضمینی برای کسب درآمد از عکاسی

اگر حاضر باشید کمی خارج از چارچوب فکر کنید، راه های زیادی برای کسب درآمد از عکاسی وجود دارد. اگر کمی خوش بین باشیم، تنها کافی است مقداری تجربه بیشتری در این زمینه به دست بیاورید و یا اینکه کیفیت کار خود را واقعاً بالا ببرید تا خیلی بیشتر از شغل های اداری از عکاسی درآمد داشته باشید.

بنابراین، در این مقاله به ارائه بهترین روش های برای کسب درآمد از طریق عکاسی خواهیم پرداخت.

عکاسی برای مشتری ها

طبعاً ساده و واضح ترین کاری که یک عکاس می تواند بکند این است که از مشتری های خود در ازای مبالغی مشخص عکاسی کند. حتی همین حیطه از کسب وکارهای عکاسی هم بسیار متنوع هستند. بسیاری سمت عکاسی از محصولات می فرایند، برخی عکاسی از مراسم ازدواج و زوج ها را انتخاب می کنند، برخی ترجیح می دهند که از بچه ها عکاسی کنند و بسیاری از موارد مختلف دیگر. هرکدام از این گرایش ها کمی با یکدیگر تفاوت دارد، ولی مهم ترین مسئله توانایی و ذوق هنری شما در زمینه عکاسی است. شما باید بتوانید عکاس هایی خلاقانه و زیبا بگیرید و خود را نسبت به رقبای خود متمایز کنید.

اگر قصد دارید به صورت آزاد و فریلنسر عکاسی کنید، شبکه سازی مهم ترین بخش کار شما خواهد بود. باید سعی کنید با افراد بیشتری آشنا شوید و کار خود را به آن ها معرفی کنید. در دنیای امروزی، شاید مهم ترین بخش برای شبکه سازی، حضور فعال و هدفمند در رسانه های اجتماعی باشد.

هدف اصلی از شبکه سازی، همان فعالیت های بازاریابی است. حتی اگر بهترین عکاس منطقه باشید ولی کسی نمونه کارهای شما را ندیده باشد و شما را نشناسد، طبعاً هیچ مشتری نخواهید داشت. برای کسب درآمد از عکاسی، حتماً یک وب سایت و صفحه رسمی در شبکه های اجتماعی داشته باشید. در این رسانه ها باید بهترین نمونه کارهای خود را منتشر کنید.

یک کانال یوتیوب ایجاد کنید

فعالیت در یوتیوب روشی عالی برای کسب درآمد از طریق عکاسی است. جدا از بحث درآمد از خود یوتیوب، داشتن چنین کانالی می تواند یک ابزار بازاریابی مناسب برای شما باشد. از سوی دیگر، از این کانال می توانید به عنوان یک رزومه کاری هم حتی استفاده کنید.

به مرور زمان، اگر زمان کافی برای تولید محتوا بگذارید و محتوای خوبی تولید کنید، به راحتی می توانید از طریق پلتفرم یوتیوب هم درآمد داشته باشید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که به منظور کسب درآمد از یوتیوب باید حداقل 1000 مشترک داشته باشید و ویدئوهای شما باید حداقل 4000 ساعت دیدن شده باشند؛ بنابراین، کسب درآمد از طریق یوتیوب را بهتر است به عنوان یک پروژه بلندمدت تر در نظر بگیرید.

ساخت یک کانال یوتیوب با موضوع عکاسی یک مزیت دیگر هم می تواند داشته باشد. اگر یک وب سایت فروش محصولات و یا حتی خدمات عکاسی داشته باشید، از این کانال می توانید برای لینک سازی و انتقال ترافیک به وب سایت خود هم استفاده کنید.

پروفایل های پیش فرض تنظیمات عکاسی را بفروشید

ویرایش تصاویر را هم باید بخشی از عکاسی بدانیم. یک عکاس خوب باید قادر باشد عکس ها را ویرایش کرده و تنظیمات آن ها را بهینه کند. وقتی شروع به یادگیری ویرایش می کنید، متوجه اهمیت Presetها خواهید شد. ساخت Preset در نرم افزارهای فتوشاپ و یا به خصوص Lightroom سرعت کار شما را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد. علاوه بر این، این پروفایل های پیش فرض می تواند منبع درآمدی هم برای شما باشد!

برای فروش Preset، شما باید آن ها را در محیط Adobe Lightroom ساخته و سپس آن ها را از اپلیکیشن خروجی (Export) بگیرید. سپس باید آن ها را در محیط فروشگاهی سایت خود و یا در فروشگاه هایی مثل Etsy برای فروش بگذارید. وقتی افراد این اقلام را از شما می خرند، لینک دانلود این فایل ها برای آن ها ارسال خواهد شد؛ بنابراین، فروش Presetها را به عنوان یکی از راه های کسب درآمد از عکاسی در نظر داشته باشید.

در مورد عکاسی بنویسید

تولید محتوا حرفه ای و ارائه آموزش و نوشتن در مورد عکاسی هم یکی از روش های کسب درآمد از طریق این حرفه است. وب سایت ها و یا مجلات زیادی وجود دارند که تمایل دارند در ازای پرداخت هزینه، مقاله ای برای آن ها بنویسید.

عکاسی یکی از مهارت هایی است که خیلی از افراد تمایل دارند آن را یاد بگیرند. سبک های یادگیری در افراد مختلف است. برخی از طریق شنیدن، برخی خواندن، برخی عمل کردن و هم از طریق ترکیبی از تمام این موارد بهتر یاد می گیرند. بنابراین، افراد زیادی وجود دارند که تمایل دارند مطالب را بخوانند. برای نوشتن مقالات عکاسی احتیاج به دانش چندان زیادی هم نیست، چراکه بیشتر آموزش ها در حد مبتدی و میانه هستند.

ولی باید در نظر داشته باشید که برای انجام این کار تنها دانش عکاسی کافی نیست. شما باید مهارت نوشتاری کافی هم داشته باشید و بتوانید به خوبی منظور خود را منتقل کنید.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

محبوبیت شبکه های اجتماعی رو به روز بیشتر می شود. به عنوان یک عکاس، بسیاری ضروری است که حضور فعالی در این شبکه ها داشته باشید. هرچه مخاطب بیشتری جذب کنید، شانس کسب درآمد شما هم بالاتر خواهد بود. ساده ترین راه برای کسب درآمد، فروش تبلیغات است. وقتی شما به اندازه کافی مخاطب داشته باشید، خیلی از افراد و شرکت ها تمایل دارند از صفحه شما برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنند. روش دیگر، استفاده از این مخاطب ها برای جذب مخاطب برای عکاسی است. با این کار شاید حتی درآمد بهتری هم داشته باشید.

ولی روش دیگری که در این بخش قصد معرفی آن را داریم، محدود به اپلیکیشن TikTok است. اگر بتوانید به اندازه کافی در این رسانه مخاطب پیدا کنید، تیک تاک مبلغی را تحت عنوان بودجه سازندگان تیک تاک به شما پرداخت خواهد کرد.

از آنجایی که رسیدن به این مرحله شاید چندان آسان نباشد، بهتر است مانند کسب درآمد از طریق یوتیوب، این موضوع را هم یک پروژه میان مدت و بلندمدتی در نظر بگیرید. ساخت ویدئوهای آموزشی و ترفندهای کوتاه می تواند در محیط تیک تاک مورد استقبال قرار بگیرد.

تورهای عکاسی برگزار کنید

اگر در شهری زندگی می کنید که یک مقصد محبوب گردشگری است، این گزینه برای شما عالی خواهد بود. بسیاری از افرادی که به شهرهای مختلف سفر می کنند، دوست دارند عکس های یادگاری بگیرند. برگزاری تورهای عکاسی یک ایده عالی و هوشمندانه خواهد بود. گردشگرانی که در این تورها شرکت می کنند هم از جاذبه های دیدنی دیدن خواهند کرد، هم یک راهنمای محلی را در کنار خود خواهند داشت و هم اینکه از آن ها در طول سفر عکس هایی حرفه ای و زیبا می گیرید.

شما می توانید این تورها را در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت های مختلف تبلیغ کنید. اگر کمی زرنگ تر باشید، می توانید با برخی آژانس های گردشگری همکاری کرده و به نوعی با آن ها به توافق برسید. در مجموع، راه های زیادی برای کسب درآمد از عکاسی از گردشگران وجود دارد، کافی است کمی خلاقیت بیشتری به خرج داده و ایده خوبی را اجرا کنید.

فراموش نکنید تمام افراد از داشتن عکس های زیبا و حرفه ای لذت می برند. این امر به خصوص برای گردشگران صدق می کند. آن ها عاشق این هستند که با عکس هایی عالی و خاطره انگیز به خانه خود بازگردند.

دوره های آموزش عکاسی برگزار کنید

همان طور که پیش تر بیان شد، افراد زیادی علاقه دارند عکاسی را جدی تر و حرفه ای تر یاد بگیرند. نوشتن مقالات یکی از راه های استفاده از این افراد بود، ولی چرا دوره های عکاسی برگزار نکنید؟ اگر مهارت و تجربه کافی در زمینه عکاسی داشته باشید، دوره های مختلفی را می توانید برگزار کنید. دوره شما ممکن است حضوری و یا ویدئویی باشند. دوره های جامع و ویدئویی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و خیلی از آن ها استقبال می شود. شما همچنین می توانید در این زمینه کتاب بنویسید و این شانس را هم در نظر داشته باشید.

دوره های آموزشی زیادی در محیط اینترنت منتشر شده است، ولی نگران تعدد آن ها نباشید. تصور نکنید بازار این دوره ها اشباع شده و شما شانسی نخواهید داشت. رقابت در این محیط طبعاً سخت نخواهد بود، ولی اگر دوره شما محتوای خوبی داشته باشد و بحث تبلیغات را به خوبی انجام دهید، مسلماً سهمی کافی از بازار به دست می آورید.

عکس های خود به سایت های آرشیو عکس بفروشید

سایت های آرشیو عکس بسیار زیادی در محیط اینترنت وجود دارند. ولی با این حال هنوز عکس خیلی از کسب وکارها و افراد نمی توانند عکسی که دقیقاً مدنظرشان است را در آ ن ها پیدا کنند. بنابراین بسیاری از افراد مجبور به استفاده از وب سایت های پولی مانند Getty Images و یا Shutterstock می شوند. آرشیو این سایت ها اگرچه بسیار بزرگ است، ولی شاید همچنان نتوان آن ها را کاملاً بی نقص و کافی دانست.

کسب درآمد از وب سایت های آرشیو عکس کار آسانی نیست. در ابتدا شاید برای سال ها هیچ درآمدی نداشته باشید. ولی آپلود عکس ها در این وب سایت ها هم اصلاً کار سختی نیست. استفاده مجموعه های آرشیو عکس می تواند راهی ساده برای کسب درآمد غیرفعال از طریق عکاسی باشد. یعنی شما احتیاجی نیست کار خاصی انجام دهید و عکسی که سال ها پیش آپلود کرده بودید ممکن است همچنان برای شما ایجاد درآمد کند.

قبل از شروع فعالیت در این وب سایت ها، توصیه می کنیم قوانین و شرایط استفاده از آن ها را مطالعه کنید.

جمع بندی در مورد کسب درآمد از عکاسی

در دهه های گذشته، کسب درآمد از طریق عکاسی بسیار پیچیده و سختتر بود. ولی به لطف اینترنت، شانس و موقعیت های بسیار زیاد و جالبی پیش روی عکاس ها قرار گرفته است. روش های قدیمی پول درآوردن از طریق عکاسی همچنان کارایی دارند، ولی نباید خود را تنها به آن ها محدود کنید. روش های دیگری که در این مقاله معرفی کردیم را هم حتماً امتحان کنید و سعی کنید شانس های بیشتری برای درآمدزایی برای خودتان ایجاد کنید.

در میان تمام روش هایی که بیان شد، استفاده بهینه و هدفمند از رسانه های اجتماعی را حتماً جدی بگیرید. موفقیت شما در جذب مخاطب می تواند موفقیت شما در تمام قدم های آینده در زمینه عکاسی را نیز تضمین کند. اگر مخاطب کافی داشته باشید، دور ه های شما بهتر فروش می فرایند، مشتری بیشتری برای عکاسی خواهید داشت، کتاب شما پرفروش تر خواهد بود، درآمد بهتری از طریق تبلیغات به دست می آورید و …

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1348

به "8 راه تضمینی برای کسب درآمد از عکاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 راه تضمینی برای کسب درآمد از عکاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید