85 درصد دکوراسیون موزه شهدای اردبیل آماده است

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران: سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: هم اکنون 85 درصد چینش داخلی ساختمان موزه شهدای اردبیل اجرا شده و به احتمال زیاد 15 درصد به جامانده نیز تا سرانجام امسال تمام گردد.

85 درصد دکوراسیون موزه شهدای اردبیل آماده است

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

یوسف دلخون در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در اردبیل در پاسخ به سئوالی در خصوص زمان افتتاح موزه شهدای اردبیل اظهارکرد: زمان دقیقی برای اتمام عملیات اجرایی و افتتاح ساختمان نمی توان معین کرد اما اگر مشکل اعتباری به وجود نیاید در سال 92 شاهد افتتاح این موزه در مرکز استان خواهیم بود.

وی دلیل اصلی تاخیر افتتاح این موزه را کمبود اعتبار دانست و توضیح داد: استاندار سابق در این زمینه همکاری خوبی را شروع نموده بود و استاندار کنونی هم برای شتاب بخشی به این پروژه مصمم است اما مشکل کمبود اعتبارات پیش آمد که فرایند اجرایی پروژه را با کندی روبرو کرد ولی مسئولان شهری و استانی در روزهای اخیر قول تامین اعتبار موزه شهدای اردبیل را داده اند.

دلخون با اشاره به محل موزه شهدای اردبیل ادامه داد: این محل قبلا ساختمان اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اردبیل بود که در خانه تاریخی رضازاده واقع در محله اوچدکان قرار گرفته است.

سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با اشاره به آثار به نمایش گذاشته شده در موزه شهدا اضافه نمود: هر اثری که متعلق به شهدا و ایثارگری های این عزیزان باشد در موزه به نمایش گذاشته می گردد که این آثار می توانند عکس های تاریخی به جا مانده از رزمندگان استان در دوران 8 سال دفاع مقدس، زندگینامه سرداران شهید استان، نامه ها و وصیت نامه های شهدا، نمونه از لوازم شخصی و ... باشند.

وی با بیان اینکه این آثار به طرق مختلف جمع آوری و در موزه به نمایش عموم گذاشته می گردد، توضیح داد: در حال حاضر آثار زیادی در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان وجود دارد که یکی از راه های جمع آوری آثار شهدا است اما می توان به وسیله فراخوان نیز به جمع آوری آثار پرداخت که فعلا چنین فراخوانی نداده ایم.

دلخون به دلایل عدم فراخوان عمومی برای جمع آوری آثار شهدا اشاره نمود و اضافه نمود: استقبال خانواده های شهدا از فراخوان گرم و همکاری بسیار نزدیک خواهد بود اما فعلا ترجیح می دهیم موزه را افتتاح کنیم تا خانواده ها در جریان این کار قرار گرفته و با انگیزه بیشتری با موزه همکاری نمایند.

الف

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 252

به "85 درصد دکوراسیون موزه شهدای اردبیل آماده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 درصد دکوراسیون موزه شهدای اردبیل آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید