آخرین شرایط مایسا؛ دختربچه 90 کیلویی تهران!

به گزارش زنگ قلاب بافی، طی ماه های گذشته باغ وحش ارم تهران صاحب اولین بچه فیل ایران شد. مایسا این بچه فیل باغ وحش ارم از مادری 16 ساله به نام میهیری به دنیا آمد و اولین فیل ایرانی لقب گرفت.

آخرین شرایط مایسا؛ دختربچه 90 کیلویی تهران!

ماده فیل باغ وحش ارم در 25 اردیبهشت ماه مادر شد. این ماده فیل چند سال پیش از یتیم خانه ای از سریلانکا به همراه ماهاسن فیل نر به صورت رایگان به باغ وحش ارم اهدا شده بود.

محمد حسن حسینی کارشناس و مربی فیل های باغ وحش ارم تهران در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران، در خصوص آخرین شرایط مایسا گفت: رشد طبیعی بچه فیل ها بعد از تولد باید روزانه مابین 300 تا 500 گرم باشد.

وی با بیان اینکه مایسا در ابتدا که به جهان آمد حدود 60 کیلوگرم وزن داشت و این رشد بعد از گذشت 3 ماه به 1.5 برابر رسید اضافه کرد: مایسا رشد طبیعی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر حدود 90 کیلوگرم وزن دارد.

حسینی در خصوص معنا و شیوه انتخاب نام این بچه فیل گفت: این نام زیبا به معنای مادر است، ما نامگذاری مایسا را به صورت فراخوان در صفحه اینستاگرام پارک ارم به عهده مردم گذاشتیم که با استقبال زیادی روبرو شد و در این نظرسنجی شهفرایندان بیش از 500 نام را پیشنهاد دادند.

این کارشناس و مربی فیل های باغ وحش ارم تهران توضیح داد: ما از بین نام هایی که بیشتر شبیه نام پدر و مادر این بچه فیل بودند، یعنی میهیری (مادر) و ماهاسن (پدر)، نام مایسا را انتخاب کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که روش باروری فیل ماده باغ وحش ارم، طبیعی یا مصنوعی بوده توضیح داد: مادر مایسا به روش طبیعی باردار شده است، آخرین جفت گیری فیل نر و ماده در تاریخ 98/02/27 ثبت شد که بعد از حدود 2 سال در تاریخ 1400/02/25 بچه فیل ما به جهان آمد.

این کارشناس و مربی فیل های باغ وحش ارم تهران در خصوص تغذیه مایسا گفت: مایسا به علت اینکه دندان هایش کامل نشده تا 6 ماهگی توانایی خوردن غذا را ندارد، بنابراین در حال حاضر فقط توان خوردن شیر و آب را دارد ,، اما ما باید ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل کلسیوم را به مادر مایسا بدهیم تا به وسیله شیر مادر به مایسا منتقل گردد.

حسینی در خصوص زمان جداسازی بچه فیل از مادرش توضیح داد: به طور طبیعی یک بچه فیل بعد از گذشت 6 ماه آغاز به یادگیری غذا خوردن می نماید و تا زمانی که بتواند از خودش در مقابل خطرات دفاع کند در کنار مادرش می ماند، اما در باغ وحش فرایند به این شکل نیست، اکنون ما در باغ وحش ارم یک فیل نر و یک فیل ماده بالغ داریم و آن ها نباید به مدت طولانی از هم جدا باشند، چون یک فیل ماده بالغ هر سه ماه یک بار آماده جفت گیری می گردد. البته بعد از زایمان 6 ماه طول می کشد که فیل ماده آماده گردد و دور کردن آن ها از یکدیگر می تواند خطرات زیان آوری به همراه داشته باشد، بنابراین فضای نگهداری آن ها استاندارد های لازم را دارد، اما به علت روبرو نشدن بچه فیل و پدر باید یک صندلی دیگر برای مایسا طراحی و ساخته گردد.

این کارشناس و مربی فیل های باغ وحش ارم تهران در خصوص آینده مایسا اضافه کرد: فعلا برای آینده مایسا برنامه ای نداریم و تصمیم گیری خاصی نشده است، اما قصد داریم یک صندلی مجزا برای او بسازیم تا راحت تر بتوانیم برای آینده اش تصمیم بگیریم.

منبع: فرارو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1181

به "آخرین شرایط مایسا؛ دختربچه 90 کیلویی تهران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط مایسا؛ دختربچه 90 کیلویی تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید