آماده باش فارس در برابر افزایش ابتلا به کرونا

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزایش موارد مثبت کووید19 در فارس و استان های همجوار، از برقراری شرایط آماده باش در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان خبر داد.

آماده باش فارس در برابر افزایش ابتلا به کرونا

دکتر مهرزاد لطفی سه شنبه یکم تیرماه در سیصد و چهل و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا را هشداری نسبت به احتمال بازگشت به شرایط بحرانی دانست و تاکید کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی استان باید آمادگی پذیرش و مواجهه با افزایش موارد بستری در بخش کووید 19 را داشته باشند.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی، بهترین راه جلوگیری از انتشار کروناویروس و یاری مدافعان سلامت، تعهد عمومی به رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی است، از مردم خواست تا استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها را جدی بگیرند.

لطفی با اشاره به اینکه تزریق واکسن با هدف ایمن سازی و در راستای تامین سلامت مردم انجام می شود، تاکید کرد: نه تنها افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، بلکه افرادی که تزریق واکسیناسیون کووید19 برای آنان اجرا شده نیز باید اصول بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه های اجرا شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تا به امروز در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، فرایند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به تزریق واکسن کووید19 در استان و کشور، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1114

به "آماده باش فارس در برابر افزایش ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش فارس در برابر افزایش ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید