آمادگی ایران برای همیاری در بازسازی خرابی های انفجار بیروت

به گزارش زنگ قلاب بافی، وزیر امور خارجه در ملاقات با نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همیاری در بازسازی خرابی های ناشی از انفجار در بیروت بیان کرد.

آمادگی ایران برای همیاری در بازسازی خرابی های انفجار بیروت

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته به منظور ملاقات و گفت وگو با مقامات ارشد لبنان و ابراز همدردی و همبستگی با دولت و ملت لبنان در پی انفجار اخیر در بندر بیروت، امروز (آدینه) با حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

ظریف در این ملاقات با ابلاغ تسلیت ایران با مردم و دولت لبنان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همیاری در بازسازی خرابی های ناشی از انفجار در بیروت گفت.

حسان دیاب نیز در این ملاقات ضمن تشکر از اعلام آمادگی ایران، احتیاجهای ضروری به ویژه در حوزه های درمان و اقلام مورد احتیاج برای بازسازی واحدهای مسکونی شهر بیروت را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز با شربل وهبه وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان ملاقات و در نشست خبری مشترک حضور یافته بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته به منظور ملاقات و گفت وگو با مقامات ارشد لبنانی و اعلام همبستگی و همدردی دولت و ملت ایران با ملت لبنان در پی حادثه اخیر بیروت وارد این شهر شد و از سوی شربل وهبه وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان مورد استقبال نهاده شد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از سفر یک مقام بلندپایه ایرانی به لبنان در پی انفجار اخیر بیروت خبر داده بود.

در پی انفجار روز سه شنبه 14 مرداد در بندر بیروت در حدود 170 نفر کشته و بیش از 6 هزار نفر نیز مجروح شدند.

وزیر امور خارجه ایران پس از این انفجار در پیامی توئیتری با دولت و ملت لبنان ابراز همدردی و آمادگی ایران را برای همکاری با لبنان گفت. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با همتای لبنانی خود در این زمینه تلفنی گفت و گو کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 481

به "آمادگی ایران برای همیاری در بازسازی خرابی های انفجار بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای همیاری در بازسازی خرابی های انفجار بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید