روحانی: اقدامات فوری برای جلوگیری از موج جدید کرونا انجام گردد خبرنگاران

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس جمهور با اشاره به شرایط بعضی از استان های کشوراز نظر افزایش ابتلا و بستری بیماران با توجه به بازار شب عید، دید و بازدید ها و سفر های نوروزی، برانجام اقدامات لازم و فوری برای مهار بیماری وجلوگیری از روبرو شدن با موج جدید در کشورتاکید کرد.

روحانی: اقدامات فوری برای جلوگیری از موج جدید کرونا انجام گردد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حجّت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه کمیته های تخصصی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به شرایط بعضی از استان های کشوراز نظر افزایش ابتلا و بستری بیماران با توجه به بازار شب عید، دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی، برانجام اقدامات لازم و فوری برای مهار بیماری وجلوگیری از روبرو شدن با موج جدید در کشورتاکید نمود.

روحانی پس از ارائه گزارش کمیته های بهداشت و درمان و اجتماعی و امنیتی از شرایط بیماری در کشور، با ابراز نگرانی از تغییر شرایط بعضی استانها و احتمال روبرو شدن با موج جدید بیماری بر نظارت دقیق بر اجرای پروتکل های بهداشتی و استفاده از تجربیات پیروز مهار کرونا در پیک های قبلی شیوع ویروس تاکید نمود.

رئیس جمهور تاکید نمود: باید تمام کوشش خود را بکار گیریم و با استفاده از شیوه های کنترلی دقیق و موثر، اجازه ندهیم موج جدید از نظرگستره و میزان ابتلا، بستری و فوتی های احتمالی به شکل سابق باشد.

روحانی سرعت در بیماریابی، افزایش میزان تست ها و تست دریافت از همه نزدیکان فرد مبتلا و همچنین رعایت کامل قرنطینه از سوی بیماران را از جمله موارد بسیار مهمی دانست که باید با استفاده از تجربیات موج های قبلی این بیماری با دقت مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به گزارش های دریافتی از نقض قرنطینه از سوی بیماران در بعضی استانها، تاکید نمود: برخورد جدی و قانونی با کسانی که قرنطینه را نقض می نمایند ضروری و ضروری است و با استفاده از اطلاعات و ردیابی ها باید با ناقضان قرنطینه برخورد جدی صورت گیرد.

رئیس جمهورهمچنین با اشاره به انجام فرایند واکسیناسیون در کشور براساس اولویت های معین شده در سند ملی واکسیناسیون، نظارت دقیق بر اجرای واکسیناسیون براساس اولویت ها را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: همه اقدامات و نظارت های لازم باید انجام گیرد تا با تکمیل واکسیناسیون گروه های هدف و معین شده، به سمت مدیریت و مهار کرونا در کشور برویم.

روحانی با اشاره به اینکه تحریم ها و جنگ مالی علیه ملت ایران که از سوی دولت قبلی آمریکا شروع و در دولت جدید نیز همچنان ادامه دارد، گفت: برغم ادعاها مبنی بر عدم ممانعت از ارسال دارو و واکسن به ایران، براساس اطلاعات بدست آمده، در راستا تهیه و تامین واکسن خارجی مسائل بسیار جدی وجود دارد و اگر پیش از این تحریم ها فشار بر اقتصاد و معیشت مردم بوجود آورده بود امروز این اقدام ضد بشری جان و سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس جمهور تداوم تحریم ها علیه ملت ایران را یک اقدام ضد بشری خواند و اضافه کرد: دسترسی به دارو و واکسن از بدیهی ترین حقوقی است که همه کشورها از آن برخوردارند اما ملت ایران از این حق طبیعی محروم است و سلب این حق یک ظلم عظیم و اقدامی ضد انسانی است.

روحانی همچنین با اشاره به کوشش های اجرا شده و پیروزیت ها برای ساخت واکسن کرونا در داخل کشور، ابراز امیدواری کرد که در سال 1400 با تکمیل فرایند واکسیناسیون کرونا به طور کامل در کشور مهار گردد.

رئیس جمهور توضیح داد: در سال گذشته وزارت بهداشت مجوزهای مورد احتیاج برای واردات واکسن از خارج کشور را از دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کرد و برنامه ریزی های لازم را انجام داد و قرادادهایی را با کوواکس و کشورهای فراوری نماینده منعقد کرد ولی متاسفانه موانع ناشی از تحریم های ظالمانه موجب انجام نشدن تعهدات آنها شد.

در ادامه این جلسه، پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص دستورالعمل مرتبط با روز طبیعت مورد بحث و آنالیز نهاده شد و مقرر شد تجمعات در این روز در اماکن تفریحی عمومی در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع اعلام گردد.

رئیس جمهور در آستانه روز طبیعت ، از مردم خواست با توجه به شرایط حساس شیوع بیماری کرونا، در این روزها به فکر سلامت خود و خانواده بویژه افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای باشند و با رعایت اصول بهداشتی از سلامت خودشان بیشتر مراقبت نمایند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر استفاده از تجربیات پیروز سال گذشته درانجام طاعات وعبادات این ماه مبارک با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در دومین ماه رمضان کرونایی تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 985

به "روحانی: اقدامات فوری برای جلوگیری از موج جدید کرونا انجام گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: اقدامات فوری برای جلوگیری از موج جدید کرونا انجام گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید