آمار وحشتناک مصرف آب برای خنک کردن سرورهای گوگل

به گزارش زنگ قلاب بافی، زومیت نوشت: گزارشی مستقل ادعا می نماید گوگل سال گذشته میلادی در سراسر جهان بیش از 15 میلیارد لیتر آب در دیتاسنترهایش استفاده نموده است.

آمار وحشتناک مصرف آب برای خنک کردن سرورهای گوگل

به نظر می رسد گوگل صرفا در سال گذشته میلادی میلیاردها لیتر آب در سراسر جهان استفاده نموده است. غول آمریکایی صنعت فناوری دیتاسنترهای پرتعدادی در سراسر جهان دارد و برای خنک کردن آن ها از آب استفاده می نماید.

بر اساس نوشته گیزموچاینا به نقل از The Oregonian، گوگل در سال 2021 بیش از 15 میلیارد لیتر آب استفاده نموده است.

روزنامه The Oregonian می گوید مدت ها پیش به مقامات شهر دالاس در استان اورگن آمریکا مراجعه نموده است تا آمار مصرف آب به وسیله یکی از دیتاسنترهای گوگل را دریافت کند. دریافت این آمار بیش از یک سال طول کشید و مقامات دالاس در نهایت اعلام کردند گوگل صرفاً در آن ناحیه به خصوص، در سال 2021 بالغ بر 1.25 میلیارد لیتر آب مورد استفاده قرار داده است.

آنالیز ها نشان می دهد دیتاسنتر گوگل در دالاس در پنج سال اخیر اندازه استفاده از آب را تقریبا سه برابر بیشتر نموده است. دیتاسنتر موردبحث در سال 2021 بیش از یک چهارم کل منبع آب دالاس را استفاده کرد.

مایکروسافت غرق کردن سرورهایش را در مایع شروع کرد

مایکروسافت سیستم خنک کننده جدیدی برای سرورهایش طراحی نموده که شامل مایعی فلوئوروکربنی است. این سیستم فعلا به صورت محدود آزمایش می گردد.

بر اساس ادعاهای گوگل، آب مصرفی دیتاسنتر این شرکت معادل 29 زمین گلف در ایالات متحده است. لازم به ذکر است آب مصرفی گوگل فراتر از 15 میلیارد لیتر می رود، چون آمار منتشرشده شامل آب دریا نیست. دیتاسنترهای گوگل از آب دریا نیز بهره می گیرند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1600

به "آمار وحشتناک مصرف آب برای خنک کردن سرورهای گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار وحشتناک مصرف آب برای خنک کردن سرورهای گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید