اتحاد غول های گوشی تلفن همراه چین بر ضد گوگل پلی استور

به گزارش زنگ قلاب بافی، هواوی، شیائومی، اوپو و ویو با همکاری یکدیگر در حال کار روی پلتفرمی هستند که اجازه دهد توسعه دهنده گان خارج از کشور چین بتوانند اپلیکیشن های خود را به طور همزمان روی فروشگاه نرم افزاری مختلف آپلود نمایند.

اتحاد غول های گوشی تلفن همراه چین بر ضد گوگل پلی استور

با تور چین زمستان 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

این شرکت های بزرگ سازنده اسمارت فون در چین تحت کنسرسیومی به نام Global Developer Service Alliance یا GDSA دور یکدیگر جمع شدند. به نظر می رسد هدف از این همکاری، به چالش کشیدن فروشگاه پلی استور گوگل و سرانجام دادن بر سلطه بین المللی آن باشد.

استفاده از فروشگاه گوگل پلی استور در چین ممنوع است. به همین دلیل، بسیاری از کاربران اندرویدی عادت کردند اپلیکیشن های اندرویدی خود را از روی انواع فروشگاه های نرم افزاری درون کشور چین دانلود نمایند که غالبا هم توسط شرکت هایی مانند هواوی و اوپو نگهداری می شوند.

اما در خارج از چین دسترسی به گوگل پلی به طور کامل وجود دارد و هیچ فروشگاه نرم افزاری دیگری توان رقابت با آن را ندارد. حالا، سازندگان گوشی های چینی می خواهند در خارج از این کشور هم پایگاه و فروشگاهی برای بارگذاری نرم افزارهای توسعه دهنده گان خود داشته باشند.

آن ها می خواهند انحصار گوگل و پلی استور را بشنمایند تا اپلیکیشن های شخص ثالث بتوانند آزادانه روی هر فروشگاهی قرار گیرند و درگیر مسایل حقوقی با غول اینترنت و صاحب اندروید نشوند.

وب سایت اولیه GDSA خاطرنشان می نماید خدمات آن برای 9 کشور در منطقه از جمله هند، اندونزی، روسیه و مالزی برنامه ریزی شده است. شیائومی در کشور هند سهم بازار بسیار بالایی دارد و هواوی در اروپا پرفروش است. این شرکت ها هریک در بازاری قوی هستند و این می تواند به موفقیت GDSA یاری کند.

سهم خواهی از فروش نرم افزار

غول های چینی در کنار هم بیش از 40 درصد خرید و فروش گوشی تلفن همراه در سراسر دنیا را طی سه ماهه آخر سال 2019 در اختیار داشتند. این پلتفرم جدید می تواند باعث ترغیب برنامه نویسان و توسعه دهنده گان برای آپلود برنامه های خود روی فروشگاه های مدنظر آن ها گردد.

احاطه فروشگاه پلی استور در سطح بین المللی برای شرکت هواوی یک مسئله حادتری است چون این شرکت براساس تحریم های ایالات متحده حق استفاده از خدمات و برنامه های گوگل را ندارد. هواوی نمی تواند فروشگاه پلی استور را روی گوشی های خود نصب کند.

به همین دلیل، هواوی از عرضه دنیای آخرین پرچم دار خود، میت 30، خودداری کرد و اکنون در حال کار روی یک سیستم عامل اختصاصی برای خودش به نام هارمونی او اس است. هواوی نزدیک به یک میلیارد دلار روی این پروژه سرمایه گذاری نموده است که شامل توسعه فنی، رشد کاربر، بازاریابی، خدمات و غیره برای جایگزینی با خدمات اندروید می گردد.

فروشگاه پلی استور برای گوگل درآمدزایی بسیار بالایی دارد. گوگل از هر فروش نرم افزار روی این پلتفرم درآمدی 30 درصدی دارد. به گفته رویترز، شاید در سال گذشته گوگل از پلی استور درآمدی 8.8 میلیارد دلاری داشته است.

تولیدنمایندگان گوشی های چینی می خواهند بخشی از این درآمد را نصیب خودشان نمایند چون بخش بزرگی از بازار گوشی ها را دارند. فروش گوشی در سطح دنیا به کندی رشد می نماید و این شرکت ها ناچار هستند برای توسعه خود و افزایش درآمدها به فروش نرم افزار هم چشم داشته باشند.

رویترز گزارش داده است غول های گوشی چینی برای ماه مارس برنامه ریزی کردند تا از پلتفرم جدید فروشگاهی نرم افزارهای خود رونمایی نمایند. البته، ممکن است به خاطر شیوع ویروس کرونا این راه اندازی به کمی تاخیر صورت گیرد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 58

به "اتحاد غول های گوشی تلفن همراه چین بر ضد گوگل پلی استور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد غول های گوشی تلفن همراه چین بر ضد گوگل پلی استور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید